Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vad är viktigtas..
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Andreas.H
Junior tranceaddict

Registered: Apr 2004
Vad är viktigtas..

Vad skulle ni säga är de 5 viktigaste faktorerna när ni handlar skivor över nätet?

Menar då i första hand inte bara det absolut självklara delarna som bra pris, snabb leverans och ett gott sortiment. Utan mer ingående faktorer. Kanske saker som ni brukar störa er på.

Tack för hjälpen,

Andreas

Old Post Jul-14-2004 09:19  Sweden
Click Here to See the Profile for Andreas.H Click here to Send Andreas.H a Private Message Add Andreas.H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2001

1. någorlunda bra ljudklipp, någorlunda långa också. vill bara inte höra 30 sek av en 9 minuters låt.

2. bild på fodralet, jag vet inte varför men jag vill se bilden på fodralet över det jag köper.

3. fullständiga och rätta namn. finns vissa som har det fel och det är jobbigt.

4. snabb uppdatering och en lista över dagens eller veckans nya vinyler, så man kan hålla sig uppdaterad snabbt. viktig funktion tycker jag.

hade bara 4 punkter men jaja, hoppas det hjälper dig

And when I say "mother******" I do mean "mother******"
Because Mother Earth is dying and we continue to fuck her to death - Andre 3000

Old Post Jul-14-2004 10:35  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

1. Bild. måste se hur skivan ser ut, om bild inte finns så åtminstone
2. tracklist och cat# så jag kan se på t.ex Discogs vilken skiva det rör sig om.
3. ljudklipp är inget tvång men det är alltid bra att ha.
4. support är viktigt. de ska kunna svara på de mest dumma frågor inom 24 timmar (vardag)
5. lager garanti. det har hänt att jag beställt en skiva som aldrig kom. är den inte på lager måste det stå klart och tydligt.

Old Post Jul-14-2004 11:27  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

ständigt uppdaterad lagerstatus!

Old Post Jul-14-2004 11:53  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Proximus
1. någorlunda bra ljudklipp, någorlunda långa också. vill bara inte höra 30 sek av en 9 minuters låt.

2. bild på fodralet, jag vet inte varför men jag vill se bilden på fodralet över det jag köper.

3. fullständiga och rätta namn. finns vissa som har det fel och det är jobbigt.

4. snabb uppdatering och en lista över dagens eller veckans nya vinyler, så man kan hålla sig uppdaterad snabbt. viktig funktion tycker jag.

hade bara 4 punkter men jaja, hoppas det hjälper dig

Jag har aldrig köpt vinyl över nätet, men jag kollar då och då för skojs skull. Jag måste hålla med proxi om att ovanstående punkter är de jag stör mig på när de inte är uppfyllda

Old Post Jul-14-2004 14:09 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

Det viktigaste punkterna har redan nämts tycker jag. Men jag kan kanske lägga till några till:

* Säker betalning med kreditkort.

* Möjlighet till förköp, dvs. lägga beställnig på skivor som snart ska trilla in

* Då lager status ska vara tydligt är det schysst att kunna lägga beställning på skiva som precis sålts slut och som då kan införskaffas igen av skivaffären.

* Kanske någon form av bonus-system för trogna kunder

* Bra support!! Jag är alltid sjuukt tacksam för snabba, vänliga svar från support sidan då något struligt inträffat.

http://www.di.fm

Old Post Jul-15-2004 07:07 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

Håller med i ovanstående punkter och lägger till att jag helst ser fulllängds klipp i låg kvalite till varje låt på varje skiva i streambara mp3or (istället för det helvetiska real audio som "jag nämner inga namn" kör med).

Intressant tråd, anar jag ugglor som får kläder

Old Post Jul-16-2004 10:30  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Andreas.H
Junior tranceaddict

Registered: Apr 2004

Gate 42

knappt så du vet vilken fot du ska stå på... hälsingland?

Old Post Jul-16-2004 14:07  Sweden
Click Here to See the Profile for Andreas.H Click here to Send Andreas.H a Private Message Add Andreas.H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
trondman
tranceaddict in training

Registered: Jun 2003

*Bild på fodralet
*Kunna betala med betalkort på säker sida.
*Kunna se vilka mixar som är på skivan. oftast skrivs inte alla som gör mixar på låten med osv.
*Ljudklipp
*Lätt sökfuntion, en del sidor där man tex söker på skivor efter Picotto så kommer även alla skivor av andra artister upp som det står Picotto playlist efter, vet någon sida där jag sökte på Marco V och fick ca 10 sidor där endast 2 av dom innehöll skivor med just Marco V.

Old Post Jul-16-2004 14:30  Sweden
Click Here to See the Profile for trondman Click here to Send trondman a Private Message Add trondman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
EsseT
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2004

Andreas H trevligt att se dig här Here is my HOME

1. Översikt på skivan info och bild på omslaget
2. Ljudklipp både i wave och mp3 alternativ real
3. Att man kan betala på ett bra sätt att det ska finnas flera alternativ till betalning
4 Lagerstatus som om man vet om de har skivan / alternativ att de tar in den eller att den inte kanske går att få tag på för tillfället
5. Att det ska finnas någon form av support eventuellt att man kan logga in så att man har sina uppgifter klara och kan få ett kundnr eller liknande så att man slipper skriva in allt om man är stamkund dock ska denna funktion vara frivillg

Tips. Jag har handlat cd, filmer och kläder nu i över 6 år på nätet tycker det fungerar bra MEN stör mig ibland på att vissa butiker har svårt att sortera saker och ting Hellre Överdriven navigation än ingen för att alla ska kunna hitta
Alla är inte datagenier så det behövs hålla på en enkel men proffsig nivå MVH ManueL

Old Post Jul-19-2004 07:30  Sweden
Click Here to See the Profile for EsseT Click here to Send EsseT a Private Message Visit EsseT's homepage! Add EsseT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by EsseT
2. Ljudklipp både i wave och mp3 alternativ real

wave? Då blir dem ju bara stora..

Old Post Jul-19-2004 07:50  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
EsseT
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2004

quote:
Originally posted by P4z!
wave? Då blir dem ju bara stora..

det behöver dem faktisk inte bli om man drar ner samplingen lite
anledingen är att alla kanske inte har winamp eller real
men men det var ju bara ett typ ett utkast ifrån olika format =)

Old Post Jul-19-2004 10:42  Sweden
Click Here to See the Profile for EsseT Click here to Send EsseT a Private Message Visit EsseT's homepage! Add EsseT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vad är viktigtas..
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackzombie nation's "kernkraft 400" = lazy jones C64 [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTekknova - Last Trip To Paradise (Original Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:11.

Forum Rules: