|
Festival in Rusland
Weet niet waar ik het moest posten, dus dan maar een nieuwe thread openen. Dit stuk las ik op een andere site, zeer interessant. Een stuk over een festival in Rusland. Leuk om eens wat te horen over house in andere landen, tenminste dat vind ik.
| quote: | Zoals sommigenvan jullie weten zit ik de zomer in Rusland, en aangezien creamfields gecancelled was, is fortdance het grootste festival van het jaar, reden genoeg voor mij om een kijkje te nemen aangezien ik toevallig toch in St. Petersburg was.
Fortdance wordt gehouden 50km buiten St petersburg in, op en naast een fort zoals de naam al doet vermoeden. Zoals alles hier is alles enorm in klassen verdeeld. je kan dan ook 4 soorten tickets kopen. klasse1: alleen gatecrasher arena ($10). klasse2: gatcrasher+LOUNGE ($15) klasse 2 gatecrasher+zeppelin arena ($50) en VIP gatecrasher, zeppelin en delux arena ($100). Gelukkig had ik net vorig weekend vrienden gemaakt met de eigenaar van Zeppelin (hele vette tent in moscow) dus we hadden vip kaarten.
Alles was vrij goed geregeld vanaf eenmetrostation gingen er gratis bussen (45 min rijden) een id&t of DV had daar dik voor laten betalen. Eenmaal aangekomen mocht je nog wel een flink stuk lopen maar entree ging erg soepel. De gatecrasher arena was aan het strand en zag er uit ozals vrijwel alle festivals..de line-up (Nick Riley & Andy Durrant, Gabriel and Dresden, Lange, Ferry Corsten, DJ Tiesto kon mij vrijwel gestolen worden en zeker toen tiesto begon vrijwel op het moment dat we aankwamen zijn we maar snel gevlucht naar de zeppelin arena.
Zepelin was echt heel vet. Je werd eerst met een rondvaartboot naar het fort gebracht waar op de binnenplaats een stage gebouwd was met echt geweldig geluid, mooie mensen en een goeie sfeer. Bij binnenkomst was Paul Jackson aan het draaien, lekkere stevige house met af en toe handjes in de lcuht numemrs die dan ook meteen allemaal de lucht in gingen. Seb Fontaine (ja, hij kwam opdagen) was voor mij de man van de avond hij draaide echt lekkere house/prog en het publiek ging finaal uit zijn dak. Wally lopez viel daarna wat tegen maar darren emerson was heel goed helaas liet de aparatuur het afweten waardoor de platen onwijs veel oversloegen. De delux arena was in het fort waar het voornamelijk heel erg warm was, en dan ook weinig te beleven was op lisa loud na dan...
De russen maakten er echt een geweldige show van; als er een moment was dat de ultra-geile-drop dead gorgeous danceressen even van het podium af waren dan stond er wel weer een jongleur, vuurblazer of whatever. Zelfs een mini toneelstuk kwam er langs. De drank was enorm goedkoop (750 roebel voor champagne fles)de sfeer top en de mensen leuk. kortom een geweldig festival!!! Als je ooit de kans hebt om er heen te gaan moet je echt gaan kijken. Maar vergeet dan niet een anti-muggen spul mee te nemen. (i did)
Arnout
links:
www.fortdance.com (official site)
www.millertime.ru/fortdance.html (filmpje)
|
Bron: http://p211.ezboard.com/fgroovecoll...picID=197.topic
Wist niet dat ze in RUsland ook house kenden 
Foto's zijn op de site daar te vinden, maar je moet even zoeken met dat Rusisch 

Last edited by SnuggLe on Jul-26-2004 at 17:07
|