|
Resetips: Antwerp is burning outdoor 2004-09-04
Tänkte komma med ett tips här till alla om en mycket prisvärd och bra trance resa.
I våras den sita april var jag på Antwerp is burning indoor i beligen. Och detta var det klart bästa evenemang jag sett. (Har varit på ibiza 2 ggr + en gång på gatecrasher i skotland samt alla större svenska evenemang senaste 2 åren. (Har dock inte vara på sensation, global gathering, mayday och de allra största super evenemangen)
Dock skall man komma ihåg att detta var inget litet evenemang. Ca 15000 pers och ett ljus/fyrverkerishow som var klart bättre än jag någonsin sett tidigare. Det var en artikel om detta på Trance.nu direkt efter - där man just prisade arrangemenget.
Musiken var ruggig med mina 2 stora favoriter Armin + MiKE. MIkE är ju dessutom från Antwerpen och hans entre när han körde live är det mäktigaste jag varit med om i trance väg. Sedan lirade ju Armin & MIKE back 2 back i det lilla rummet efteråt som extra krydda på moset den gången.
Och nu är det alltså dags igen för detta evenemang och givetvis skall man åka igen. Och lineupen denna gång är ännu starkare. Eller vad sägs om dessa fyra namn på trance area. ARMIN VAN BUUREN, FERRY CORSTEN, MIKE & JOHN 00 FLEMING. Inga dåliga namn!!! WOW! konstant bra musik med andra ord.
Priset för denna resa är löjligt billigt. Det finns just nu flyg på Ryanair.com för bara 465 SEK!!! inklusive skatter) från skavsta till Bryssel Södra (Charleroi) Sedan tar man tåg från flygplatsen till Antwerpen (kostar 9 euro enkel). Eventet kostade 30 Euro senast (borde kanske vara lite högre nu) och tillslut hotellrum kostar 300 SEK/person i dubbelrum för en natt centralt i Antwerpen.
Detta ger totalt en kostnad på C.a 1200-1300 SEK inklusive biljett till evenamanget, flyg, tåg & boende på schyst hotel.
Flygen går kl 12.40 på lördag till Belgien och hem kl 15.15 på söndag från Belgien. Inga konstiga tider med andra ord.
Detta evenemang går endast en vecka efter kryssningen och kostar inte mycket mer än en hytt på denna. Och man behöver inte ta någon dag ledigt från jobbet samt att lineupen är (enligt mig) flera klasser bättre än kryssningen. Detta blir mitt alternativ till kryssningen denna gång.
Rekomenderar detta evenemang starkt och ni som väljer att åka på detta kommer garanterat inte ångra er. Vore kul att se lite svenskar där...Här nedan följer lite länkar.
Bilder från indoor 30/4-2004:
http://users.skynet.be/beta/aib/index.html
Boka flyg:
www.ryanair.com
Boka hotell:
www.lagprisplyg.se - klicka sedan på hotelbokning.
|