Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Resetips: Antwerp is burning outdoor 2004-09-04
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Dj P.A!
Senior tranceaddict



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm/Sweden
Resetips: Antwerp is burning outdoor 2004-09-04

Tänkte komma med ett tips här till alla om en mycket prisvärd och bra trance resa.

I våras den sita april var jag på Antwerp is burning indoor i beligen. Och detta var det klart bästa evenemang jag sett. (Har varit på ibiza 2 ggr + en gång på gatecrasher i skotland samt alla större svenska evenemang senaste 2 åren. (Har dock inte vara på sensation, global gathering, mayday och de allra största super evenemangen)

Dock skall man komma ihåg att detta var inget litet evenemang. Ca 15000 pers och ett ljus/fyrverkerishow som var klart bättre än jag någonsin sett tidigare. Det var en artikel om detta på Trance.nu direkt efter - där man just prisade arrangemenget.

Musiken var ruggig med mina 2 stora favoriter Armin + MiKE. MIkE är ju dessutom från Antwerpen och hans entre när han körde live är det mäktigaste jag varit med om i trance väg. Sedan lirade ju Armin & MIKE back 2 back i det lilla rummet efteråt som extra krydda på moset den gången.

Och nu är det alltså dags igen för detta evenemang och givetvis skall man åka igen. Och lineupen denna gång är ännu starkare. Eller vad sägs om dessa fyra namn på trance area. ARMIN VAN BUUREN, FERRY CORSTEN, MIKE & JOHN 00 FLEMING. Inga dåliga namn!!! WOW! konstant bra musik med andra ord.

Priset för denna resa är löjligt billigt. Det finns just nu flyg på Ryanair.com för bara 465 SEK!!! inklusive skatter) från skavsta till Bryssel Södra (Charleroi) Sedan tar man tåg från flygplatsen till Antwerpen (kostar 9 euro enkel). Eventet kostade 30 Euro senast (borde kanske vara lite högre nu) och tillslut hotellrum kostar 300 SEK/person i dubbelrum för en natt centralt i Antwerpen.

Detta ger totalt en kostnad på C.a 1200-1300 SEK inklusive biljett till evenamanget, flyg, tåg & boende på schyst hotel.
Flygen går kl 12.40 på lördag till Belgien och hem kl 15.15 på söndag från Belgien. Inga konstiga tider med andra ord.

Detta evenemang går endast en vecka efter kryssningen och kostar inte mycket mer än en hytt på denna. Och man behöver inte ta någon dag ledigt från jobbet samt att lineupen är (enligt mig) flera klasser bättre än kryssningen. Detta blir mitt alternativ till kryssningen denna gång.

Rekomenderar detta evenemang starkt och ni som väljer att åka på detta kommer garanterat inte ångra er. Vore kul att se lite svenskar där...Här nedan följer lite länkar.

Bilder från indoor 30/4-2004:

http://users.skynet.be/beta/aib/index.html

Boka flyg:

www.ryanair.com

Boka hotell:

www.lagprisplyg.se - klicka sedan på hotelbokning.

Old Post Aug-11-2004 09:15 
Click Here to See the Profile for Dj P.A! Click here to Send Dj P.A! a Private Message Add Dj P.A! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj P.A!
Senior tranceaddict



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm/Sweden

Glömde länken till själva arrangemenget. Här kommer den.

www.antwerpisburning.be

Old Post Aug-11-2004 09:17 
Click Here to See the Profile for Dj P.A! Click here to Send Dj P.A! a Private Message Add Dj P.A! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj P.A!
Senior tranceaddict



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm/Sweden

Ooops sorry! This thread was supposed to be posted in the swedish section. Could someone close this here?

/Misstake by me

Old Post Aug-11-2004 09:24 
Click Here to See the Profile for Dj P.A! Click here to Send Dj P.A! a Private Message Add Dj P.A! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CygnusX
Ex-moderator



Registered: Apr 2002
Location: Neerpelt

quote:
Originally posted by Dj P.A!
Could someone close this here?


Done

Old Post Aug-11-2004 10:32 
Click Here to See the Profile for CygnusX Click here to Send CygnusX a Private Message Add CygnusX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Resetips: Antwerp is burning outdoor 2004-09-04
Post New Thread    Post A Reply

 
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHouse track [2002] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMetazoo - "Sigh" (2000 & one remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:32.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!