Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > 2 Nationale evenemententerreinen
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Asperge
House DJ



Registered: Mar 2002
Location: Leiden
2 Nationale evenemententerreinen

quote:

Pleidooi voor twee nationale evenemententerreinen

Uitgegeven: 31 augustus 2004 07:53
Laatst gewijzigd: 31 augustus 2004 08:00

LEIDSCHENDAM - Nederland heeft twee nationale evenemententerreinen nodig. Uit onderzoek in opdracht van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) blijkt dat grote evenementen in de openlucht, zoals Dynamo Open Air, Mysteryland, Dance Valley, Lowlands en Taptoe, nu vaak worden geremd in hun groei en soms zelfs geen doorgang kunnen vinden.


Vooral de voorzieningen op evenementen zoals Lowlands zouden naar een hogere plan moeten


"Nu maken we economisch gezien even een pas op de plaats. Op de langere termijn beperken echter de huidige, vaak tijdelijke voorzieningen een verdere ontwikkeling van onze evenementen", aldus business-developmentmanager 'Events' Gerben Baaij van het NBTC dinsdag.

Volgens hem zijn vooral betere voorzieningen nodig voor grote popconcerten, muziek- en dancefestivals, sportevenementen en (inter)nationale bijeenkomsten van organisaties als scouting.

Twee locaties

Het NBTC ziet het liefst dat twee nationale evenemententerreinen worden aangewezen, mogelijk aangevuld met regionale locaties. "Zeker als we meer internationale potentie willen benutten. Momenteel komt gemiddeld nog maar 3 procent van de festivalgangers uit het buitenland", stelt Baaij.

Het NBTC wijst in zijn onderzoek vijf kansrijke locaties aan: Spaarnwoude in Velsen, het Six Flags/Jamboree-terrein in Dronten, het TT-circuit in Assen, vliegveld Teuge in Voorst bij Apeldoorn en Landgoed de Gulbergen in Nuenen. Baaij benadrukt dat de locaties aan nogal wat eisen moeten voldoen. Zo moet er permanent een terrein beschikbaar zijn van circa 180 hectare dat idealiter in een landelijke ambiance ligt.

50.000 bezoekers

ZKA Consultants & Planners uit Breda heeft doorgerekend dat een nationaal evenemententerrein de garantie moet hebben dat er per jaar ten minste vier meerdaagse festivals met circa 50.000 bezoekers en zes eendaagse manifestaties met gemiddeld 40.000 gasten kunnen plaatsvinden.

Deze stroom aan mensen vergt volgens Baaij samenwerking tussen de overheid en de uitbaters van de terreinen op het gebied van inpassing van de infrastructuur en afspraken over geluids- en lichtoverlast, vervoer, veiligheid en afval.

Investeringen

De noodzakelijke investeringen voor een nationaal evenemententerrein bedragen volgens de haalbaarheidsstudie tussen de 53 en 63 miljoen euro. Wanneer de locatie volledig in gebruik is, kan er een omzet worden behaald van 60 miljoen euro per jaar en creëert het terrein 850 volledige arbeidsplaatsen.


Ik weet nog niet echt wat ik hiervan moet vinden, aan de ene kant nooit meer de ellende met files, goede voorzieningen en gezeik van burgermeesters aan de andere verliezen festivals wel haar charme als ze allemaal op dezelfde locatie worden gehouden.


___________________
DJ Arjan Kreischer.com is online!

Old Post Aug-31-2004 06:17 
Click Here to See the Profile for Asperge Click here to Send Asperge a Private Message Visit Asperge's homepage! Add Asperge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere
Re: 2 Nationale evenemententerreinen

quote:
Originally posted by Asperge
.. aan de andere verliezen festivals wel haar charme als ze allemaal op dezelfde locatie worden gehouden.

Dat zal van de organisatoren tenminste wat creativiteit vragen, bovendien hoef je niet elke keer het hele terrein te gebruiken..

Als je bijvoorbeeld kijkt naar Awakenings en Dance Valley, die worden beiden op Spaarnwoude gehouden, maar door allebei een andere kant van het terrein te gebruiken lijken de twee lokaties niet eens op elkaar (afgezien van het feit dat er gras ligt, en dat het allebei dik twee uur met de trein is vanuit Enschede..)

Ik vind het wel een goed initiatief, bovendien scheelt het een hoop gezeur. Alleen jammer dat de Floriade er niet tussen staat, dat is toch wel een mooi plekkie (denk ik, ben er zelf nog niet geweest).

Ben alleen benieuwd of dit ook uiteindelijk door gaat zetten, of dat het gewoon een scheet van een planbureautje is waar vervolgens niks mee wordt gedaan.


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Aug-31-2004 07:09  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
total woot
WooT



Registered: Apr 2002
Location: Earth
Re: 2 Nationale evenemententerreinen

quote:
Originally posted by Asperge
aan de andere verliezen festivals wel haar charme als ze allemaal op dezelfde locatie worden gehouden.


Dat hoeft natuurlijk niet, zo zijn er meerdere festivals in Biddinghuizen, en in Spaarnwoude... wat imo wel een nadeel is, dat iedereen nu af en toe een festival in de buurt heeft, voor mij persoonlijk zou t natuurlijk leuk zijn als er op t TT-circuit iets leuks zou plaatsvinden, bij alle andere opties moet ik minimaal 3 uur reizen... niet echt een positieve ontwikkeling dus

Old Post Aug-31-2004 07:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for total woot Click here to Send total woot a Private Message Add total woot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict



Registered: Mar 2001
Location: holland

TT of Teuge is prima...

Teuge i snog dichterbij dan busloo voormij en de TT dan ga ik wel pitten bij mijn opa & oma die op 2km er vandaan wonen

Old Post Aug-31-2004 08:40  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

quote:
Originally posted by magrec
TT of Teuge is prima...

Teuge i snog dichterbij dan busloo voormij en de TT dan ga ik wel pitten bij mijn opa & oma die op 2km er vandaan wonen

En dan gezellig op zondagochtend met je brakke hoofd op de koffie, proberen uit te leggen wat je de vorige avond / nacht hebt gedaan?

"De hele avond dansen? Ooh, dat deden wij vroeger ook in het dorpshuis!" Ik zie het al voor me.

Ook een mooie gelegenheid voor een TA-afterparty denk ik dan


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Aug-31-2004 08:44  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict



Registered: Mar 2001
Location: holland

quote:
Originally posted by basd
En dan gezellig op zondagochtend met je brakke hoofd op de koffie, proberen uit te leggen wat je de vorige avond / nacht hebt gedaan?

"De hele avond dansen? Ooh, dat deden wij vroeger ook in het dorpshuis!" Ik zie het al voor me.

Ook een mooie gelegenheid voor een TA-afterparty denk ik dan


Neem je tentje maar mee hoor Plek zat daar.

Old Post Aug-31-2004 08:50  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Creamfields23
Bunga Bunga alliance



Registered: Sep 2001
Location: Tilburg City

Ik vind dit dus blablabla jullie verdienen geld en hier willen wij ook van mee plukken. En laat me raden die gene die het hoogste bod leveren krijgen de terreinen toegewezen en heb u nog geen terrein dan word dit voor u geregeld.

Dat het allemaal beter geregeld kan worden snap ik, maar laat dit dedesbetreffende gemeente regelen.

En nog steeds hebben voor mij de dichtsbijzijnde evenementen de voorkeur.

Old Post Aug-31-2004 09:37  Netherlands
Click Here to See the Profile for Creamfields23 Click here to Send Creamfields23 a Private Message Add Creamfields23 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ROFL
tranceaddict



Registered: Aug 2003
Location: Amsterdam
Re: Re: 2 Nationale evenemententerreinen

quote:
Originally posted by basd
Alleen jammer dat de Floriade er niet tussen staat, dat is toch wel een mooi plekkie (denk ik, ben er zelf nog niet geweest).


Daar is veel te veel bebouwing omheen. Dat zouden bewoners denk ik niet zo snel pikken. Bij Mysteryland krijgen omwonenden al kaarten ter compensatie van de geluidsoverlast.

Old Post Aug-31-2004 11:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for ROFL Click here to Send ROFL a Private Message Visit ROFL's homepage! Add ROFL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere
Re: Re: Re: 2 Nationale evenemententerreinen

quote:
Originally posted by ROFL
Daar is veel te veel bebouwing omheen. Dat zouden bewoners denk ik niet zo snel pikken. Bij Mysteryland krijgen omwonenden al kaarten ter compensatie van de geluidsoverlast.

Dat zou een reden kunnen zijn, ik weet het niet.

Maar het blijft wel jammer, en dat was mijn punt.


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Aug-31-2004 11:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by Creamfields23
Ik vind dit dus blablabla jullie verdienen geld en hier willen wij ook van mee plukken. En laat me raden die gene die het hoogste bod leveren krijgen de terreinen toegewezen en heb u nog geen terrein dan word dit voor u geregeld.

Dat het allemaal beter geregeld kan worden snap ik, maar laat dit dedesbetreffende gemeente regelen.

En nog steeds hebben voor mij de dichtsbijzijnde evenementen de voorkeur.


Wat lul jij nou weer. Ze zoeken naar meer locaties voor meerdere evenementen. Ik vind dat hardstikke top. Stel je voor dat je op dat vliegveld feesten geeft. Main aan het einde/begin van de landings/start- baan. hele lange rij mensen dervoor. prima lijkt het me. Dit is dus geen blablabla. En geld verdienen doet iedereen. Stel je voor dat er geen geld mee te verdienen is....waar zijn jouw hersens? Het gaat erom dat evenemnten zich kunne gaan ontwikkelen en zich op internationaal gebied kunnen uitbreiden.


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Aug-31-2004 14:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Creamfields23
Bunga Bunga alliance



Registered: Sep 2001
Location: Tilburg City

quote:
Originally posted by New Wave
Wat lul jij nou weer? Het gaat erom dat evenemnten zich kunne gaan ontwikkelen en zich op internationaal gebied kunnen uitbreiden.


Ik zal je een paar feiten geven kerel.

Josti die ooit door iedereen geprezen werd totdat het gehype de pan uit vloog. Het feit dat steeds meer mensen bepaalde evenementen mijden omdat men het te commercieel / te gehypt vinden worden.

Old Post Sep-01-2004 10:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for Creamfields23 Click here to Send Creamfields23 a Private Message Add Creamfields23 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by Creamfields23
Ik zal je een paar feiten geven kerel.

Josti die ooit door iedereen geprezen werd totdat het gehype de pan uit vloog. Het feit dat steeds meer mensen bepaalde evenementen mijden omdat men het te commercieel / te gehypt vinden worden.


Nou kerel.....waar zijn je paar feiten?
Het gaat hier over nieuwe locaties. Nieuwe locaties waarbij de infrastructuur beter. En juist vernieuwing in evenementplaatsen is juist bevorderend. Een betere verdeling over het land is een voordeel voor iedereen. Je zit alleen maar te zeuren over centjes dit, centjes zus. Je weet nieteens wat er gedraaid gaat worden of welke dj's er komen of wat dan ook. Het gaat hier om een locatie.....Je zeikt over dingen waarvan je nog helemaal geen reet van weet..........kerel.
Jij kijkt alleen maar naar d enegatieve dingen van een plan. Hoop niet voor je dat je altijd zo over dingen denkt.....dan ben je een behoorlijke zeikerd.


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Sep-01-2004 14:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > 2 Nationale evenemententerreinen
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTimewriter @HRXXL ID3 from Tracklisting [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFreek Geuze Presents Oradea - Salt lake (Club mix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:50.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!