Uitgegeven: 2 november 2004 09:46
Laatst gewijzigd: 2 november 2004 09:52
AMSTERDAM - Theo van Gogh is dinsdagmorgen omstreeks 9 uur doodgestoken op de Linnaeusstraat Oost in Amsterdam. Dat meldt de Amsterdamse stadszender AT5 op basis van meerdere bronnen uit de buurt. De dader zou nog voortvluchtig zijn.
De politie wilde de identiteit van het slachtoffer nog niet bekend maken.
Nou lekker...na Pim Fortuyn de tweede Nederlander die door wie/wat dan ook is vermoord om zijn mening. Theo van Gogh had altijd wel 'radicale' meningen, maar om dit nou weer te doen.
Het werd net bevestigd op het journaal. Heel apart.
Ik wil niets gaan zeggen over mogelijke groepen/mensen die hem vermoord zouden kunnen hebben, maar ik kan het bijna wel weer raden hoe het zit......
Wordt weer fijn, alle ophef de komende tijd hierover.
SnuggLe
___________________
"Life is all about choices & respect"
Nov-02-2004 09:09
Jappio
.
Registered: Dec 2001
Location: Spijkenisse, Holland
Re: Theo van Gogh vermoord!
quote:
Originally posted by SnuggLe
Nou lekker...na Pim Fortuyn de tweede Nederlander die door wie/wat dan ook is vermoord om zijn mening. Theo van Gogh had altijd wel 'radicale' meningen, maar om dit nou weer te doen.
Het werd net bevestigd op het journaal. Heel apart.
Ik wil niets gaan zeggen over mogelijke groepen/mensen die hem vermoord zouden kunnen hebben, maar ik kan het bijna wel weer raden hoe het zit......
Wordt weer fijn, alle ophef de komende tijd hierover.
SnuggLe
wtf!
nou had de man natuurlijk altijd wel extreme denkbeelden, maar tis natuurlijk nog een stuk extremer om hem dan ff neer te steken.
btw:
quote:
Theo van Gogh vermoord in Amsterdam
***************************************
AMSTERDAM De cineast Theo van Gogh is
vanmorgen in Amsterdam vermoord.Zijn
productiemaatschappij zegt dat hij is
doodgeschoten,de Amsterdamse tv-zender
AT5 meldt dat hij is neergestoken.
De dader zou door het Oosterpark zijn
gevlucht,maar door een agent in zijn
been zijn geschoten op de Mauritskade.
Bij dat incident zou ook de motoragent
zijn getroffen.
Het Oosterpark is afgesloten.De ME en
de technische recherche zijn aanwezig.
Filmmaker en presentator Theo van Gogh
(47) is een aantal keren bedreigd
geweest vanwege zijn uitgesproken
standpunten over de Islam.
Ben benieuwd of ze de identiteit van die gast nog bekend gaan maken Verdachte is in ieder geval opgepakt.
Nov-02-2004 09:12
dj_spare
Sjef Jembek
Registered: Apr 2002
Location: Somewhere
democratie... waar moet dat nou heen
ok een veelgehoorde kreet, maar je mag waarschijnlijk geen mening meer hebben die afwijkt, daar kan ook Snuggle over meepraten
Vrijheid van meningsuiting wordt weer es geweld aangedaan.
Nov-02-2004 09:13
SnuggLe
drs. Betweter
Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!
quote:
Originally posted by dj_spare
democratie... waar moet dat nou heen
ok een veelgehoorde kreet, maar je mag waarschijnlijk geen mening meer hebben die afwijkt, daar kan ook Snuggle over meepraten
Inderdaad....democratie is weer ver te zoeken. Ik kan me hier ECHT ontzettend pissig over maken. Zonder dat ik presedenten wil scheppen en meteen een dader aan wil wijzen, maar het zal wel een moslim zijn. Zouden wij eens moeten doen, een radicale imam vermoorden die wat over NL-ers zegt, of als homo omdat hij stomme dingen over homo's zegt.
Sjonge jonge jonge jonge, echt te triest dit weer!
___________________
"Life is all about choices & respect"
Nov-02-2004 09:15
sndh
'dispels & contradicts'
Registered: May 2003
Location: Amsterdam
he moet dat nu net vandaag! die verkiezingen vind ik veel leuker!
___________________
Talvekoidik / Saafi Brothers / Murmur / Burial / Near The Parenthesis
Nov-02-2004 09:16
SnuggLe
drs. Betweter
Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!
quote:
Originally posted by sndh
he moet dat nu net vandaag! die verkiezingen vind ik veel leuker!
Theo was eigenlijk Bin laden, dus Bush claimt dadelijk deze 'aanslag'
___________________
"Life is all about choices & respect"
Nov-02-2004 09:18
dj_spare
Sjef Jembek
Registered: Apr 2002
Location: Somewhere
quote:
Originally posted by SnuggLe
Inderdaad....democratie is weer ver te zoeken. Ik kan me hier ECHT ontzettend pissig over maken. Zonder dat ik presedenten wil scheppen en meteen een dader aan wil wijzen, maar het zal wel een moslim zijn. Zouden wij eens moeten doen, een radicale imam vermoorden die wat over NL-ers zegt, of als homo omdat hij stomme dingen over homo's zegt.
Sjonge jonge jonge jonge, echt te triest dit weer!
't kan ook zo'n linkse activist zijn... zitten ze altijd te zeiken op Extreem rechts die veel 'gevaarlijker' zijn, maar zometeen is het zo'n extreem linkse knakker...
dit is een vooroordeel over wie de dader zou kunnen zijn... nog meer mensen ideeen ?
Jeetje...ik vond theo soms best wel goede dingen zeggen (zijn columns ) goed hij was af en toe best extreem. Die film die hij toen samen met Hirsi Ali had gemaakt was best indrukwekkend.
Te zot voor woorden dit natuurlijk...ben benieuwd wat de journaals als hoofdnieuws gaan brengen vandaag...de verkiezingen of deze moord...
Nov-02-2004 09:20
SnuggLe
drs. Betweter
Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!
quote:
Originally posted by dj_spare
't kan ook zo'n linkse activist zijn... zitten ze altijd te zeiken op Extreem rechts die veel 'gevaarlijker' zijn, maar zometeen is het zo'n extreem linkse knakker...
dit is een vooroordeel over wie de dader zou kunnen zijn... nog meer mensen ideeen ?
Ja het is een vooroordeel van mij, dat zeg ik ook. Het is 'a hunch', maar niet meer dan dat. Mogelijke dader. Wil ook niet meteen de zwarte piet bij moslims of iets dergelijks neerleggen en generaliseren.
Dat moest er even uit voordat ik daar zo weer commentaar op krijg.
Maar een links activist denk ik eerlijk gezegd niet.
___________________
"Life is all about choices & respect"
Nov-02-2004 09:21
Ding Chavez
drs. progger
Registered: Jan 2001
Location: Holland
quote:
Originally posted by SnuggLe
Inderdaad....democratie is weer ver te zoeken. Ik kan me hier ECHT ontzettend pissig over maken. Zonder dat ik presedenten wil scheppen en meteen een dader aan wil wijzen, maar het zal wel een moslim zijn. Zouden wij eens moeten doen, een radicale imam vermoorden die wat over NL-ers zegt, of als homo omdat hij stomme dingen over homo's zegt.
Sjonge jonge jonge jonge, echt te triest dit weer!
Dat gaat wel een beetje ver om dat nu al te suggereren. Er zijn genoeg andere "groeperingen" die het niet altijd even eens waren met theo van gogh. Misschien heb je gelijk, maar voordat er alweer met verwijten wordt gesmeten kun je denk ik beter eerst de berichtgeving afwachten.
PS teletekst meldt dat hij is neergeschoten en dat de politie de dader ook al op het spoor is.
PS 2 nu.nl ligt alweer even plat. Werkend nederland is weer hard aan het werk zo te zien