Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Opleiding tot DJ op Rockacademie
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
JunKX
Supreme tranceaddict



Registered: Mar 2001
Location: Groningen
Read This! Opleiding tot DJ op Rockacademie

quote:
Opleiding tot DJ op Rockacademie

Vanaf september 2004 is het mogelijk om een hbo-opleiding tot dj-producer te volgen. De Tilburgse Fontys Rockacademie start deze opleiding in samenwerking met de bekende diskjockeys en producenten Armin van Buuren en Ben Liebrand.

In het eerste jaar van de opleiding is plaats voor tien studenten. Hoewel de Rockacademie zich op dit moment met name op bas, drums, gitaar en zang richt, wordt het belang van de dance-industrie niet onderschat. Directeur Gerard Boontjes van de Rockacademie: "Maar de dance-industrie is ook heel groot. We willen met onze opleiding uiteindelijk het totale spectrum van de muziekwereld bestrijken. De nieuwe opleiding tot dj-producer is weer een stap in die richting". De komende maanden moet het onderwijsprogramma van de nieuwe opleiding meer vorm en inhoud krijgen.

De meest bekende studenten van de Rockacademie zijn leden van de Tilburgse groep Krezip.

Bron: FOK! (http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=34566)


Fijn om te lezen dat dance muziek steeds serieuzere vormen begint aan te nemen. Ik vraag me echter af in hoeverre deze opleiding zin heeft. Je kan de technische aspecten van het produceren en DJ-en (kut woord) wel leren, maar het blijft (althans voor mij) toch grotendeels een gevoelskwestie...

Wat vinden jullie hiervan?


___________________
A DJ Can Make A Whole Room Move,
A Good DJ Can Make A Whole Room Fall In Love, Even For A Second....

Old Post Nov-10-2003 11:30 
Click Here to See the Profile for JunKX Click here to Send JunKX a Private Message Add JunKX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

Talent is niet aan te leren.. Dat is een beetje de samenvatting van mijn gedachten hierover.

Maar... Er zijn toch wel een hele hoop zaken die je wel kan leren. Bijvoorbeeld op het gebied van muziektheorie zijn er een hoop dingen die ik graag zou willen leren, en als ze dat daar aanbieden zou dat een heel mooie manier zijn.. Denk zeker dat je daar als DJ en producer een hoop van kan leren. En voor producers zie ik nog wel meer dingen die je daar best kan leren, het masteren van tracks, rechten mbt. produceren, samplen en releasen..

Alleen moet je er wel ERG zeker van zijn dat je hierin verder wil, want anders heb je niet zo heel veel om op terug te vallen mocht je het benodigde talent toch niet blijken te hebben.. Maar ach, dan is er nog steeds Magix Music Maker.

[uni mode]
Oh ja: HBO'ers zijn GEEN studenten
[/uni mode]


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Nov-10-2003 11:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Shabbaman
tranceaddict



Registered: Aug 2003
Location: civ3duelzone.com

Talent is niet aan te leren nee. Maar dat zal de intentie van de opleiding ook niet zijn: als je iets niet lukt word je gewoon weggeschopt. Dat doen ze op het conservatorium ook. En net als ze op het conservatorium meer leren dan blokfluit spelen zal dat hier ook wel het geval zijn.

Muziektheorie bijvoorbeeld ja.


___________________
This is your wake up call, pal... Go to work!

Old Post Nov-10-2003 12:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for Shabbaman Click here to Send Shabbaman a Private Message Visit Shabbaman's homepage! Add Shabbaman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Het is IDD een gevoelskwestie.

Vooral het DJ-en is het gevoel en talent ervoor hebben. Het produceren is echter iets anders. Het gebruiken en combineren van bepaalde soft- en hardware en het is zeker iets waar scholing belangrijk bij kan zijn.

Muziekaal gezien kan iedereen wel wat leren, maar of je productie uiteindelijk een succes is? Daar zijn in de muziek geen garanties voor.


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-10-2003 12:12  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ding Chavez
drs. progger



Registered: Jan 2001
Location: Holland

Als er maar 10 plekken zijn neem ik aan dat ze wel streng selecteren op mensen met talent.
Erg goed initiatief in ieder geval en als het al wordt gesteund door Armin en Ben Liebrand valt er een hoop te leren. Ik vraag me alleen af of het niet een beetje riskant is om dj-producer te gaan "studeren". In deze tijd is het relatief makkelijk om je brood te verdienen met dance, maar hoe is dat over 10 jaar?


___________________

Old Post Nov-10-2003 14:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Flippe
Snap jij het wel ?



Registered: Sep 2001
Location: Asten, Netherlands

Ik had het ook gelezen op Fok!.
Denk dat het opzich wel een goed idee is, maar of je nou zoveel aan deze studie hebt? Je meot natuurlijk talent hebben, dit kan niet egt aangeleerd worden, je kan wel leren dat je er wat meer van weet, maar ze kunnen natuurlijk niet garanderen dat je een succesvolle DJ/Producer zal worden.


___________________

Old Post Nov-10-2003 14:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flippe Click here to Send Flippe a Private Message Add Flippe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!

quote:
Originally posted by basd
[uni mode]
Oh ja: HBO'ers zijn GEEN studenten
[/uni mode]


Iemand die het begrijpt
Echt mooi, om een HBO-er op de kast te krijgen hoef je dit maar te zeggen. HBO-ers zijn SCHOLIEREN. Lekker bij mama thuis....! Naar SCHOOL gaan (zeggen ze zelf) naar de LERAAR en HUISWERK hebben! Bah!\

Kom maar kom maar kom mmaar!


___________________
"Life is all about choices & respect"

Old Post Nov-10-2003 14:42 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik



Registered: Jan 2001
Location: Rosmalen, Holland

quote:
Originally posted by SnuggLe
Iemand die het begrijpt
Echt mooi, om een HBO-er op de kast te krijgen hoef je dit maar te zeggen. HBO-ers zijn SCHOLIEREN. Lekker bij mama thuis....! Naar SCHOOL gaan (zeggen ze zelf) naar de LERAAR en HUISWERK hebben! Bah!\

Kom maar kom maar kom mmaar!


beste meneer Snuggle

aangezien u vandaag de dag nog steeds een modereeter bent op dit forum word er van u verwacht dat u zich voorbeeldig gedraagt op het forum

hierbij word ook verwacht dat u niet aanspoort tot off-topic posten, er word hier dus ook niet off-topic gepost!

met vriendelijke groeten

een mod


___________________
Alsof Het G*dverdomme Himmel Niks Kost!!!

Old Post Nov-10-2003 15:25 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail



Registered: Mar 2001
Location:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Iemand die het begrijpt
Echt mooi, om een HBO-er op de kast te krijgen hoef je dit maar te zeggen. HBO-ers zijn SCHOLIEREN. Lekker bij mama thuis....! Naar SCHOOL gaan (zeggen ze zelf) naar de LERAAR en HUISWERK hebben! Bah!\

Kom maar kom maar kom mmaar!


diezelfde HBO-scholieren verdienen bij een stage wel 5x zoveel dan zo'n nutteloze Uni-student mwhuahahaha

Hoeveel krijg je per uur ook al weer? 2 kwartjes netto?

Last edited by Opti on Nov-10-2003 at 23:48

Old Post Nov-10-2003 15:27 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Holland

Was vanochtend een thema over deze opleiding op Radio 1. Heb met interesse geluisterd en denk dat dit een succes wordt. Ze leren niet alleen de technische kanten van het DJ zijn, maar ook hoe men een live optreden moet verzorgen, het economische aspect (management) en algemene muziekkennis.

Het is dus een opleiding op niveau waar je naast het draaien ook nog wat aan hebt. Talent kun je natuurlijk ook ontwikkelen...

Old Post Nov-10-2003 15:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sndh
'dispels & contradicts'



Registered: May 2003
Location: Amsterdam

quote:
Originally posted by SnuggLe
Kom maar kom maar kom mmaar!


hmm ok

ben er


___________________



Talvekoidik / Saafi Brothers / Murmur / Burial / Near The Parenthesis


Old Post Nov-10-2003 15:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for sndh Click here to Send sndh a Private Message Add sndh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cosmic
4-8-15-16-23-42



Registered: Jan 2002
Location: home

quote:
Originally posted by SnuggLe
Iemand die het begrijpt
Echt mooi, om een HBO-er op de kast te krijgen hoef je dit maar te zeggen. HBO-ers zijn SCHOLIEREN. Lekker bij mama thuis....! Naar SCHOOL gaan (zeggen ze zelf) naar de LERAAR en HUISWERK hebben! Bah!\

Kom maar kom maar kom mmaar!


Dat zeg ik nog steeds, ik ga naar school. Ben dan wel een ex-HBo'er, maar nu een 'echte' student.

Ik heb er gemengde gevoelens bij: Natuurtalenten worden toch wel ontdekt, met of zonder opleiding. Als ze maar hun eigen creativitiet kunnen ontplooien, en niet allemaal in hetzelfde keurslijf worden geperst vind ik het wel best.


___________________
Even if you can not hear my voice, I'll be right beside you dear


Old Post Nov-10-2003 16:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for Cosmic Click here to Send Cosmic a Private Message Add Cosmic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Opleiding tot DJ op Rockacademie
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacksasha & digweed iD please!!!! help!! [2008] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackIan Van Dahl - "Will I" (Lange Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:40.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!