Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Har lite frågor om digital DJing
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001
Har lite frågor om digital DJing

Nu när fler och fler DJs går över till att köra digitalt som tex Paul van Dyk, J00F, MIKE mfl så undrar jag om det är någon som har erfarenhet av det.
J00F behandlar ämnet i sitt senaste dagboksinlägg:
http://www.john00fleming.com/months_frameset.html

Vad är det för utrustning man behöver? Kopplar man enbart ihop mixern med en laptop och kör programmet Finalscratch eller är det något mer som behövs?

Tack på förhand

Old Post Sep-08-2004 10:22  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

http://www.finalscratch.com

Du behöver även dom här special skivorna som är kodade...

What is Final Scratch

Old Post Sep-08-2004 11:13  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

jag har själv tänkt övergå till Digital, men bara tills jag har råd med skivspelare. har ju en hög med vinyler men dom bara står och samlar damm

Numark PC DJ (Red Edition) har jag fastnat för. mkt bra och precist program, förutom att man inte kan scratcha

Old Post Sep-08-2004 17:09  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

själv kör jag med Traktor studio ...
Kolla i min upload på äfftääpäään så ligger en mix gjord av mig i Traktor

Old Post Sep-08-2004 17:42  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

Finalscratch är egentligen inget för 'sovrum'-DJ's .
det är inte precis billig

Jag har mixat en hel del med MP3r men har nyss bytat till vinyl för att det ger en bättre känsle av vad man håller på med.

Finalscratch fungerar typ som en ersättningsmedel . Det känns som vinyl men det är digital.

Old Post Sep-08-2004 17:48  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Sovrums DJ's? hmmm....Chris Liebing och Shane 54 kör ju med FS...jag har i och för sig aldrig hört Shane spela, men om hans mixningstekniker håller lika hög klass som hans produktioner så ligger han knappast i lä....Chris Liebing rev ju av ett set första dagen på kryssninge som heter duga, och då var han inte nykter...

P3 Dans körde ju som bekant en timma med Chris Liebing för ett par veckor sedan där de hade en intervju med honom...där var hans främsta argument att han slapp bära på alla skivorna, att han kunde spela många promo's och att han dessutom kunde göra om låtarna på datorn, göra egna bootlegs så att säga, för att få en egen prägel på sina sets....sen vet jag inte om det räcker som argument, men mycket mer än så kan man väl inte komma med....

Sen är jag också emot lite av denna digitala revolutionen, men det kanske jag inte ska säga högt för rätt vad det är så sitter jag själv med FS om ett par månader....njae....jag säger varken bu eller bä...

Sen har jag aldrig själv testat FS men av vad jag har hört så är det precis samma sak som att köra med riktiga 12;or...

www.laszlo.se

Old Post Sep-08-2004 23:17 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amplifire
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2002

Jo, men Scul skrev ju att FS inte är något för sovrums-dj's...

Old Post Sep-08-2004 23:44  Sweden
Click Here to See the Profile for Amplifire Click here to Send Amplifire a Private Message Add Amplifire to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by Amplifire
Jo, men Scul skrev ju att FS inte är något för sovrums-dj's...

haha...sorry...

www.laszlo.se

Old Post Sep-09-2004 00:08 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Connector
We are connected!

Registered: Nov 2001

Är också väldigt sugen på Final Scratch. Men det får bli när mp3 revolutionen kommer till skivbolagen så man kan köpa 320kbps mp3'or för några kronor

Soundcloud!

Music by me

Old Post Sep-09-2004 10:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Connector Click here to Send Connector a Private Message Visit Connector's homepage! Add Connector to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjAviander
Simply Addicted

Registered: Sep 2003

quote:
Originally posted by CJ InterCity
jag har själv tänkt övergå till Digital, men bara tills jag har råd med skivspelare. har ju en hög med vinyler men dom bara står och samlar damm

Numark PC DJ (Red Edition) har jag fastnat för. mkt bra och precist program, förutom att man inte kan scratcha

Kan du hjälpa mig hur man isf spelar in set i det? =)..
Jag har använt det några gånger, men hittar ingen "Inspelnings funktion"

Sig shmig, who reads these stupid things anyway?

Old Post Sep-09-2004 10:52  Sweden
Click Here to See the Profile for DjAviander Click here to Send DjAviander a Private Message Add DjAviander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by DjAviander
Kan du hjälpa mig hur man isf spelar in set i det? =)..
Jag har använt det några gånger, men hittar ingen "Inspelnings funktion"

så vitt jag vet finns det inte. jag brukar inte spela in mina mp3 set heller, det känns på något sätt stoltare att ha vinyl set

men jag kan rekommendera programmet Total Recorder. med det programmet kan du spela in alla ljud datorn ger ifrån sig (då föreslår jag att du stänger av mus-klick ljuden ) inklusive ett PC DJ liveset! programmet kan du lätt få tag på både legalt och mindre legalt *vissla*

Old Post Sep-09-2004 13:51  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjAviander
Simply Addicted

Registered: Sep 2003

quote:
Originally posted by CJ InterCity
så vitt jag vet finns det inte. jag brukar inte spela in mina mp3 set heller, det känns på något sätt stoltare att ha vinyl set

men jag kan rekommendera programmet Total Recorder. med det programmet kan du spela in alla ljud datorn ger ifrån sig (då föreslår jag att du stänger av mus-klick ljuden ) inklusive ett PC DJ liveset! programmet kan du lätt få tag på både legalt och mindre legalt *vissla*

Hoho Tackar..
Jag menar, jag har inte haft råd att investera i varesig vinyl eller cd-spelare så mp3set är det enda jag kan göra ..
Tack för tipset

Sig shmig, who reads these stupid things anyway?

Old Post Sep-09-2004 15:05  Sweden
Click Here to See the Profile for DjAviander Click here to Send DjAviander a Private Message Add DjAviander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Har lite frågor om digital DJing
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrance Vocal 90's [2026] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackG&M Project - "Sunday Afternoon" (Morph Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:08.

Forum Rules: