Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Voor de DJ's: Welk type element gebruiken jullie?
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
blighty
Still in love with trance

Registered: Oct 2000
Question Voor de DJ's: Welk type element gebruiken jullie?

Hi all,

Ik vroeg me af welk type element de DJ's hier gebruiken en wat de prijs was. Ikzelf gebruik de Tonar Banana's en ben er zeer tevreden mee.

Zijn bepaalde naalden "beter" voor de plaat? Ik heb weleens gehooord dat de vorm een grote rol speelt.

Greetings,
Blighty

http://www.blighty.nl

Old Post May-13-2002 17:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for blighty Click here to Send blighty a Private Message Visit blighty's homepage! Add blighty to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001

Ik gebruik gewoon de standaard Stantons die bij mn Stanton draaitafels zaten.....verder heb ik niet zoveel verstand van naalden en elementen. Wat ik nu heb werkt goed en ben er tevreden mee

Old Post May-13-2002 17:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjotr G
Mindcrawler

Registered: Aug 2001

ik ook stanton MKII's of hoe heten die dingen

Old Post May-13-2002 19:05  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Bazz
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by Pjotr G

Stanton AL 500 II?? nou ja die gebruik ik in ieder geval, heb 1 wat oudere en een nieuwe

quote:
Hi all,

Ik vroeg me af welk type element de DJ's hier gebruiken en wat de prijs was. Ikzelf gebruik de Tonar Banana's en ben er zeer tevreden mee.

Zijn bepaalde naalden "beter" voor de plaat? Ik heb weleens gehooord dat de vorm een grote rol speelt.

Greetings,
Blighty

je moet ff ene andre huisman vinden die heeft er heel veel verstand van, hij loopt ook wel ergens rond bji de ned& dj trance sites
ik weet niet of iemand hier wel zoveel verstand van heeft dat ie weet wat het verschil tussen bepaalde naalden is
ik weet alleen wel dat je afstelling van je arm belangrijker is dan een goede naald

Last edited by DJ Bazz on May-13-2002 at 20:13

Old Post May-13-2002 19:39  Netherlands
Click Here to See the Profile for DJ Bazz Click here to Send DJ Bazz a Private Message Visit DJ Bazz's homepage! Add DJ Bazz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001

Ja die bedoelde ik ook jah

Old Post May-13-2002 19:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
John
In Praise Of The Sun

Registered: Sep 2001

ik heb ook een stanton 500 op mn platenspeler...denk dat het element 6x duurder is dan die platespeler maja...ik draai ook niet

ta-forum-members midi site

Old Post May-13-2002 20:10  Netherlands
Click Here to See the Profile for John Click here to Send John a Private Message Visit John's homepage! Add John to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

Ik gebruik nog steeds flutte Omnitronic elementen, mwjha, voor nieuwe heb ik eigenlijk weinig geld......Ik zit er aan te denken om ook maar die banana dingen aan te schaffen omdat die toch wel beter zijn , ook voor de platen denk..mzzll

Old Post May-13-2002 20:56  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
Ik heb sinds een ruime maand 2 Ortofon Concorde Pro elementen op me tafels... Het eerste dat me op viel was dat ze super stabiel zijn, ook wanneer je ze heel licht afstelt. Ze zijn bij hetzelfde gewicht een stuk stabieler dan "gewone" elementen zoals die Stanton 500 gevallen bijvoorbeeld (verder prima elementjes hoor, voor die prijs).

Wat ik verder weet is dat je spherische en eliptische naalden hebt (bijna iedere naald is er zowel in een spherische uitvoering als in een eliptische). Eliptische naalden schijnen beter in de groef te vallen waardoor de geluidskwaliteit beter is. Dat wil echter niet zeggen dat iedere eliptische beter is dan een spherische... dat gaat alleen op wanneer je ze op hetzelfde element zou zetten. Verder is het verschil volgens mij nauwelijks hoorbaar.

Dan is er ook nog verschil in de doorsnede van de naalden (dan hebben we het over micrometers of minder), maar daar heb ik verder helemaal geen verstand van. Ieder groef is anders denk ik maar.

Waar het uiteindelijk om gaat is het geluid dat eruit komt. Het ene element heeft een warmer geluid dan het andere. Als je toch veel geld uit wilt geven zijn de Ortofon Concorde Nightclub elementen een aanrader. Hebben een lekker warm geluid. Maar de prijs was me net iets te hoog... En dan heb je natuurlijk nog de Stanton Groovemasters, maarja... die zijn helemaal reteduur

[EDIT]
Ik heb nog 2 Technics EPC-U1200 elementen over, nieuw in doosje... mocht er iemand interesse hebben...

Meer info.
[/EDIT]

Last edited by eieregooie on May-14-2002 at 02:30

Old Post May-14-2002 02:17 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjRV
DaleCooperAddict

Registered: May 2001

ik zelf gebruik tonar banana's,heerlijke elementjes

[b] Club DejaVU - Almere - 8 February 2014[/i]

Old Post May-15-2002 07:37 
Click Here to See the Profile for DjRV Click here to Send DjRV a Private Message Visit DjRV's homepage! Add DjRV to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mido
God is a DJ, So am I

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by DjRV
ik zelf gebruik tonar banana's,heerlijke elementjes

Maar mogen ze ook een beetje heerlijk zijn voor de prijs wat die dingen kosten? whehe

quote:
Originally posted by Pjotr G

Die heb ik ook.

De naalden kosten overigens €29,95 per stuk (kep pas nieuwe gekauft!

klein p.s.je: Wie kan mij in godsnaam helpen met het afstellen van de armen van mijn tafels. Bij sommige platen tipt hij al bij het minste geringste!

Type tafels: Technics SL1200-MKII

HeLLuP!!!

Old Post May-15-2002 07:50  Netherlands
Click Here to See the Profile for mido Click here to Send mido a Private Message Visit mido's homepage! Add mido to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vnatic
Donkey Addict

Registered: May 2001

Voor prijs/kwaliteit verhouding kan je denk ik het best stanton 500 AL's halen, die zijn vrij goedkoop, en goed...

Old Post May-15-2002 11:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for Vnatic Click here to Send Vnatic a Private Message Visit Vnatic's homepage! Add Vnatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by mido

klein p.s.je: Wie kan mij in godsnaam helpen met het afstellen van de armen van mijn tafels. Bij sommige platen tipt hij al bij het minste geringste!

Type tafels: Technics SL1200-MKII

HeLLuP!!!

Ok, om te beginnen moet je je elementen op de juiste wijze op de headshell schroeven. Daar hebben ze een overstekkaliber voor die je bij je draaitafels krijgt (zo'n wit dingetje waarvan je denk wat moet ik ermee). Daar kan je je headshell precies inschuiven. Als je dan je element erop schroeft moet je ervoor zorgen dat de punt van de naald precies boven het kleine inhammetje valt, dan heb je je element op exact de goeie afstand vastgeschroefd (52mm).

Dan bevestig je de headshell inclusief element op de toonarm. Als eerste moet je ervoor zorgen dat de toonarm op de juiste hoogte staat. Dat wil zeggen dat de toonarm waterpas moet staan wanneer de naald op de plaat staat. Dat doe je met de grote ring die helemaal onderin zit.

Als laatste ga je het gewicht instellen. Om dit te doen moet je weten wat het meest ideale gewicht is voor jouw element. Dat staat ik het boekje op of het doosje dat erbij hoort. Bij mijne is het 4 gram, dus laten we daar even vanuit gaan. Als eerste zet je even je anti-skating op 0. Om het gewicht in te stellen moet je je toonarm eerst in evenwicht laten hangen. Hiervoor haal je de toonarm uit de houder en laat je de naald ergens vlak naast de draaischijf. Dus niet op de plaat, maar er vlak naast, waar de naald dus dieper kan zakken. Dan draai je met dat grote gewicht achterop de toonarm het gewicht omlaag, tot de naald uit zichzelf blijft zweven ter hoogte van de plaat. Als je dat punt te pakken hebt draai je de achterste ring op het grote gewicht op 0 (dus alleen dat zwarte ringetje met die cijfers erop, en niet het hele gewicht). Waar je die 0 naartoe draait maakt eigenlijk weinig uit, als je maar onthoud waar die zat. Naar de bovenkant is wel het makkelijkste. Op dit moment zweeft je naald nog steeds, en als je verstandig was heb je 'm dus effe met je andere hand vastgehouden, of effe op het steuntje vastgeklemd. Nu kan je het gewicht naar 4 draaien, da's geloof ik 1 keer helemaal rond, en nu is dus het gewicht op 4 gram afgesteld (of welk gewicht je dan ook moet hebben voor jouw element).

Nu kan je naar wens weer de anti-skating instellen. Mocht je naald te snel blijven overslaan kan je 'm alleen maar zwaarder afstellen en de anti-skating voluit zetten... Verder is er weinig aan te doen ben ik bang...

Greetz!

Old Post May-15-2002 13:40 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Voor de DJ's: Welk type element gebruiken jullie?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback______2004 Prog needs ID [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackE Razor - Mantra [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:48.

Forum Rules: