|
|
|
|
 |
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001
|
|
|
May-13-2002 19:58
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
|
|
| quote: | Originally posted by mido
klein p.s.je: Wie kan mij in godsnaam helpen met het afstellen van de armen van mijn tafels. Bij sommige platen tipt hij al bij het minste geringste! 
Type tafels: Technics SL1200-MKII
HeLLuP!!! |
Ok, om te beginnen moet je je elementen op de juiste wijze op de headshell schroeven. Daar hebben ze een overstekkaliber voor die je bij je draaitafels krijgt (zo'n wit dingetje waarvan je denk wat moet ik ermee). Daar kan je je headshell precies inschuiven. Als je dan je element erop schroeft moet je ervoor zorgen dat de punt van de naald precies boven het kleine inhammetje valt, dan heb je je element op exact de goeie afstand vastgeschroefd (52mm).
Dan bevestig je de headshell inclusief element op de toonarm. Als eerste moet je ervoor zorgen dat de toonarm op de juiste hoogte staat. Dat wil zeggen dat de toonarm waterpas moet staan wanneer de naald op de plaat staat. Dat doe je met de grote ring die helemaal onderin zit.
Als laatste ga je het gewicht instellen. Om dit te doen moet je weten wat het meest ideale gewicht is voor jouw element. Dat staat ik het boekje op of het doosje dat erbij hoort. Bij mijne is het 4 gram, dus laten we daar even vanuit gaan. Als eerste zet je even je anti-skating op 0. Om het gewicht in te stellen moet je je toonarm eerst in evenwicht laten hangen. Hiervoor haal je de toonarm uit de houder en laat je de naald ergens vlak naast de draaischijf. Dus niet op de plaat, maar er vlak naast, waar de naald dus dieper kan zakken. Dan draai je met dat grote gewicht achterop de toonarm het gewicht omlaag, tot de naald uit zichzelf blijft zweven ter hoogte van de plaat. Als je dat punt te pakken hebt draai je de achterste ring op het grote gewicht op 0 (dus alleen dat zwarte ringetje met die cijfers erop, en niet het hele gewicht). Waar je die 0 naartoe draait maakt eigenlijk weinig uit, als je maar onthoud waar die zat. Naar de bovenkant is wel het makkelijkste. Op dit moment zweeft je naald nog steeds, en als je verstandig was heb je 'm dus effe met je andere hand vastgehouden, of effe op het steuntje vastgeklemd. Nu kan je het gewicht naar 4 draaien, da's geloof ik 1 keer helemaal rond, en nu is dus het gewicht op 4 gram afgesteld (of welk gewicht je dan ook moet hebben voor jouw element).
Nu kan je naar wens weer de anti-skating instellen. Mocht je naald te snel blijven overslaan kan je 'm alleen maar zwaarder afstellen en de anti-skating voluit zetten... Verder is er weinig aan te doen ben ik bang...
Greetz!
|
|
May-15-2002 13:40
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 23:48.
Forum Rules: