Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Voici mon premier mix
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Nightflowers
prog lover

Registered: Jan 2002
Smiley DJ Nightflowers in the mix (27-12-2004)

(et accessoirement mon troisieme thread de l'année )
enfin le premier que je trouve assez potable pour vous en faire profiter lol
donc voila vous attendez pas a de la super technique loin de la mais quelques commentaires avant la battle seront fort precieux

style : trance/tech-trance
taille : 93,7 Mo
durée : 68:17 @ 192k
link : ICI

Tracklist
01. Jurgen Vries feat Andrea Britton - Take My Hand (12" Version) [Direction]
02. Young Parisians feat Ben Lost - Jump The Next Train (Kyau vs Albert Remix) [Euphonic]
03. Ultra - The Dawn [Spinnin' Records]
04. Soren Weile - Riot (Original Mix) [F&W Records]
05. E-Craig - Never Fall In Love Again (212 Mix) [Reset]
06. Pedro Delgardo - Metropolis (Max Walder Remix) [ID&T]
07. Mike Robbins - Are You A Freak? (Marcos Remix) [Bulletproof]
08. E-Craig - The Beat Goes On (Mike Robbins Remix) [Sunrise]
09. Randy Katana - One Solid Wave (Sam Sharp Remix) [Reset]
10. Sander Van Doorn - Punk*d (Original Mix) [Oxygen]

enjoy, j'attend avec impatience vos critiques, hesitez pas a envoyer la sauce

WAYS OF CONSCIOUSNESS On PARIS ONE (P1 Trance)
Every Saturday @ 4pm, Monday @ 8am + Thursday @ 0am (GMT+1)
OUT NOW ! : Axelle Roch - Serial Lovers (Nightflowers pres. Neurologik Remix) [MPDR092]
Also available :
A Boy And A Radio - Continuum (Nightflowers pres. Wild Symmetry Remix) [MPDR083]
Ness - Balloon (Nightflowers pres. Neurologik Dub) [MPDR063]

Last edited by Nightflowers on Jan-05-2005 at 14:37

Old Post Dec-28-2004 17:38  France
Click Here to See the Profile for Nightflowers Click here to Send Nightflowers a Private Message Visit Nightflowers's homepage! Add Nightflowers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
PEZ68
Progressive Resistance

Registered: May 2002

C'est en download

Old Post Dec-28-2004 17:51  France
Click Here to See the Profile for PEZ68 Click here to Send PEZ68 a Private Message Add PEZ68 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mister NjoY
keep the rhythm

Registered: Apr 2004

tu aurat mon avis ce soir, j'aime le concepte de ne pas poster la tracklist, ça pousse à écouter

Old Post Dec-28-2004 17:57  France
Click Here to See the Profile for Mister NjoY Click here to Send Mister NjoY a Private Message Visit Mister NjoY's homepage! Add Mister NjoY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_switchit
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

merci pour le mix. je me réjouis de l'ecouter dans 18 minutes

edit: voila j'ai écouté c'est bien prog!! ca masse bien!! a part 2-3 beatmatchs loupés pas trop flagrants j'aime beaucoup le style. tu pourrais me PM la playlist stp?

re-edit: j'ai ecouté une 2ème fois. ben les beatmatchs sont + flagrants que je pensais mais c pas grave

Last edited by dj_switchit on Dec-28-2004 at 20:51

Old Post Dec-28-2004 19:40  Switzerland
Click Here to See the Profile for dj_switchit Click here to Send dj_switchit a Private Message Visit dj_switchit's homepage! Add dj_switchit to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mister NjoY
keep the rhythm

L'idée est là et la playlist est bonne, mais les décalages gache malheureusement un peut le set c'est dommage
Mais ça va viendre courage
Il y avait des morceaux que je n'avai plus entendu depuis longtemp ça fait toujours plaiz !

Old Post Dec-28-2004 21:23  France
Click Here to See the Profile for Mister NjoY Click here to Send Mister NjoY a Private Message Visit Mister NjoY's homepage! Add Mister NjoY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mochu
Feel the Spirit of Trance

Registered: Dec 2001

La playlist est nickel, niveau technique ca va venir.
J'ai remarqué 3 à 4 décalage mais bon, ca vient avec le temps et la pratique.

Old Post Dec-28-2004 21:33  France
Click Here to See the Profile for Mochu Click here to Send Mochu a Private Message Add Mochu to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Clovis
techno jungle shit

Sad

Rraahhh ce putain de 56k...

Old Post Dec-28-2004 21:54  France
Click Here to See the Profile for Clovis Click here to Send Clovis a Private Message Visit Clovis's homepage! Add Clovis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d&b
Albatar

Registered: Nov 2003
quote:
Originally posted by Clovis86
Rraahhh ce putain de 56k...

le 56k existe encore aux states d'amerique des usa ???!!!!
mais alors ca ne serait pas ce merveilleux pays ou 200% du territoire a l'adsl ?

Old Post Dec-28-2004 22:18  France
Click Here to See the Profile for d&b Click here to Send d&b a Private Message Add d&b to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_IDS_
Forever on the run...

Registered: Jan 2003

Pas mal Nightflo, la sélection des titres est bonne. Concentre tes efforts sur la technique pure maintenant.

Je te conseille comme je faisais à une certaine époque de prendre deux disques qui s'accordent bien ensemble (fait ça avec des disques tech qui n'ont quasi pas de breack, pas d'Uplift ni de prog ou autres), tu coupes les aigus et mediums de l'un en ne laissant que les bass, et tu fais le contraire avec l'autre.

Tu envois les deux, tu les cales et ensuite tu t'entraînes à maintenir le beatmatch le plus longtemps possible.

Je pense que ça m'a pas mal aidé dans mon apprentissage et ça éduque vachement l'oreille.
Tu maîtrises ensuite le fait de savoir si tu dois accélérer ou ralentir le disque, et le but du jeu est d'arriver à toucher de moins en moins le disque au bout d'un certain temps.

Old Post Dec-29-2004 09:17  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nightflowers
prog lover

Registered: Jan 2002

merci à tous pour votre oreille

quote:
Originally posted by Transa.E.P
Tu maîtrises ensuite le fait de savoir si tu dois accélérer ou ralentir le disque, et le but du jeu est d'arriver à toucher de moins en moins le disque au bout d'un certain temps.

jvais tester ca ouai
ce qui est pas evident encore pour moi c'est de savoir lequel va plus vite que l'autre
parfois j'ai l'impression d'etre bien calé puis finalement je suis obligé de retoucher alors que le disque est lancé donc ca fait un peu tache

je retourne m'entrainer de ce pas, encore merci

WAYS OF CONSCIOUSNESS On PARIS ONE (P1 Trance)
Every Saturday @ 4pm, Monday @ 8am + Thursday @ 0am (GMT+1)
OUT NOW ! : Axelle Roch - Serial Lovers (Nightflowers pres. Neurologik Remix) [MPDR092]
Also available :
A Boy And A Radio - Continuum (Nightflowers pres. Wild Symmetry Remix) [MPDR083]
Ness - Balloon (Nightflowers pres. Neurologik Dub) [MPDR063]

Old Post Dec-29-2004 09:45  France
Click Here to See the Profile for Nightflowers Click here to Send Nightflowers a Private Message Visit Nightflowers's homepage! Add Nightflowers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_greggy_
SuperLoutre

Registered: Oct 2001

quote:
Originally posted by Nightflowers
merci à tous pour votre oreille

jvais tester ca ouai
ce qui est pas evident encore pour moi c'est de savoir lequel va plus vite que l'autre
parfois j'ai l'impression d'etre bien calé puis finalement je suis obligé de retoucher alors que le disque est lancé donc ca fait un peu tache

je retourne m'entrainer de ce pas, encore merci

j'ai exactement le même problème

basse qui tabasse ... apéro qui fracasse
basse qui tabasse ... ti ponch de Guada qui tabasse aussi
Like we say in France, tonight you don't send woods, you send the forest !

Old Post Dec-29-2004 09:58  France
Click Here to See the Profile for _greggy_ Click here to Send _greggy_ a Private Message Add _greggy_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
PEZ68
Progressive Resistance

Registered: May 2002

Ben quand tu commences à mixer c'est ce qu'il y a de plus dur
Une fois que t'arrivera bien à distinguer ça , t'aura déjà bien progresser à mon avis.

Pour ton mix Nightflo , même remarque que pour les autres , mais je vois que t as bien progressé en très peu de temps. La tracklist est vraiment pas mal même si je pense que le changement est trop brutale entre trance et teck trance

Old Post Dec-29-2004 11:51  France
Click Here to See the Profile for PEZ68 Click here to Send PEZ68 a Private Message Add PEZ68 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Voici mon premier mix
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacksven vath- i love techno outdoor id! [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAnton X - Lowis (Da Fresh Remix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:20.

Forum Rules: