Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Ny film: Klubbkulturen i Sverige (kryssningsfilm)
Här kommer min senaste film...har pillat med den i två dagar nu...den är skapad för ett projekt vi pillar med i skolan. Det var meningen att vi skulle göra några vetenskapsfilmer, en humorfilm, en konstfilm och ett musikreportage. Vad är inte bättre än något om vår underbara kultur?
Jag hatar Mac, Apple och deras satans standardformat, så jag har inte lyckats koda om den till DivX eller annat format, så ni måste ha quicktime för att se filmen. Hojtar till om jag löser det.
Filmen hittar ni på min ftp:
host: 194.47.108.244
port: 10201
login: kryss
pass: kryss
och jag vill ha feedback för satan...även om det är första gången jag redigerar något liknande....
det är skönt redigerat iaf men du borde ha använt deinterlace när du konverterade filen för att man ser linjer nu när man speler den på en dator som kan vara lite störande.
brukar inte vara nåt problem alls om man kör den på TV:n
Lite väl deppig röst fast det fanns ju ett syfte med att inte låta överväldigad också.. gillar också redigeringen, skönt när man hör lite stämning av skrik samtidigt som en låt spelas, mycket ibizas children över det, and I like it
nice film lazlo
Linjerna som Scul nämnde var rätt irriterande. Filmen i sig var bra, men rösten i början kan gott och väl bytas ut mot någon annan. Tycker inte att den passade in alls på något sätt.
På det stora hela kändes den också ganska "mörk", men det kanske var meningen?
May-26-2005 16:40
Gate 42
Discover Dark
Registered: May 2001
Kändes som en väldans lång introduktion för en film som är totalt 3:30 lång.
Men attans så sugen jag blev på att dra på kryssning igen
Har ingen uppfattning egentligen om hur man klipper och klistrar film så jag ska inte försöka mig på att kritisera något. Jag tycker den är snyggt gjord, och själv är jag ju lite småförtjust i de där linjerna. Ser "underground" ut, hehe
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
tja, anledningen till att vi tog hennes röst var för att den helt enkelt var bättre än min...vad gäller linjerna så ska jag åtgärda det imorgon...lyckades göra om filmen till AVI så imorgon så får ni den i DivX...filmen tog så lång tid att klippa ihop för jag hade ungefär 15 timmar material att välja bland...inte det allra lättaste att plocka ut det bästa från så mycket...tyvärr var det mycket av det som var skitkasst...varför det är mörkt är helt enkelt för att min kamera är skitkass i mörker..
ffs.. har inte fått den att funka.. jävla quicktime!
Last edited by jofawe on May-26-2005 at 19:37
May-26-2005 18:57
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
hur stor e den? för stor för en stackars kanadensisk modemanvändare antar jag?
May-26-2005 20:45
Kvicket
Senior tranceaddict
Registered: Jul 2004
quote:
Originally posted by St_Andrew
hur stor e den? för stor för en stackars kanadensisk modemanvändare antar jag?
325 mb :PP
lazlo...
Musiken passar in perfekt, även riktigt skönt filmat stundtals
Det jag dock tyckte gjorde det hela till en kort komedi var rösten i början, var ju total känslolös/robot/läsa direkt från ett papper, kändes mer som en röst i typ Mitt i naturen
Förutom den så
*edit Inget illa om tjejen med rösten, kändes bara som att den inte passade in och inte var så engagerad
Last edited by Kvicket on May-26-2005 at 21:06
May-26-2005 21:00
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
Tjohoo..
vilken film! (jag fixade det tillslut.. funkade om man "hackade" lite)
Speakern kunde ju iallafall försöka låta som en nyhetsuppläsare, det hade varit ballt.
Sen kunde du ha klippt in ljud från nyhetsrapporteringen i svt om knarkbåtar å allt vad de hittade på... fast i uppspeedat tempo, det hade nog varit lite ballare, å mer effektfullt för själva storyn?
I övrigt.. helt okej, fyller sitt syfte å det märks ju att du gillar det där med editering
Grattis Laszlo!
Last edited by jofawe on May-26-2005 at 21:32
May-26-2005 21:10
DjAviander
Simply Addicted
Registered: Sep 2003
Fått hem den nu, kollar senare, feedback ännu senare med andra ord