Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Medische Thread
Pages (7): [1] 2 3 4 5 6 7 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Gladius
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002
Medische Thread

naar aanleiding van de gert z'n neusdruppelverslaving dacht ik dat het misschien leuk was om elkaars ziekten/verslavingen/blessures/... mede te delen.

Ikzelf heb al vanaf m'n geboorte astma. Had er vroeger vrij veel last van (int midde van de nacht opstaan om aan zo'n apparaat met een maskertje te hangen...), daarna was het gewoon puffers en uiteindelijk heb ik nu gelukkig praktisch geen last (neem nog wel nen turbohaler, soort puffer), komt vooral door de sport.
Vroeger had ik ook veel last van uitslag (eczeem), nu ook gelukkig veel minder.

Qua blessures heb ik eigenlijk nog niet veel gehad. Heb vroeger m'n pols eens gebroken, en enkele jaren geleden heb ik m'n knieschijf uit de kom gekregen (knie tegen knie) tijdens de voetbal. brrr dat was pijnlijk, gelukkig stak de knieschijf nog int vel, weliswaar een paar centimeters naar rechts =p (rechterknie). Maar dat revalideren was iets van nix, op een 2-tal maanden tijd kon ik terug normaal lopen.

listening to music with your heart... pure energy... you can feel . in the air . on your skin . in your soul

Old Post Jan-13-2005 11:32  Belgium
Click Here to See the Profile for Gladius Click here to Send Gladius a Private Message Add Gladius to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

Ik doe nu al meer dan 15 jaar actief aan sport en heb zo goed als geen blessures gehad. Dit seizoen had ik een ontsteking op men nekspieren die me 3 weken aan de kant hield. Dat was zo wat men zwaarste blessure uit. Op 7 jaar voetbal ook ooit 1 keer het veld moeten verlaten tijdens de rust. Toen kon ik ook 2 weken nie spelen. Voor de rest mistte ik op al die jaren bijna nooit een training of wedstrijd. Kmoest al serieus ziek zijn.

In men jonge jaren had ik wel veel last van oorontstekingen. In het middelbaar en het hoger was ik maar weinig ziek. Sinds ik werk ben ik toch wel zo een 2x per jaar ziek. Vooral te wijten denk ik aan het "zwaarder" leven van ne werkmens. Enja dan is er nog mijn neusdruppelverslaving

Old Post Jan-13-2005 12:03  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

nog niet veel noemenswaardige blessures gehad..

- een zestal jaar geleden een aantal weken met mijn rechterarm in het gips. ik wou na lange tijd nog es de rolschaatsen bovenhalen.. bad idea
- drie jaar geleden met mijn rechterduim in een vleessnijmachine gezeten. een praatje slaan met collega's als je salami aan het snijden bent, is dus sterk af te raden. gelukkig was er niet al te veel af en was the missing piece op een paar maanden tijd teruggegroeid.

Old Post Jan-13-2005 12:05  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Lady_LizzY
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

Ik ben tot nu ook nog gespaard van zware kwetsuren.
Buiten verstuikte enkels, polsen en peesontstekingen is er mij nog niet veel overkomen.
Heb enkel last van een zwakke maag. Is enkel een probleem als ik te veel drink, ik heb geen katers, alleen maar maagontstekingen

Old Post Jan-13-2005 12:09  Belgium
Click Here to See the Profile for Lady_LizzY Click here to Send Lady_LizzY a Private Message Add Lady_LizzY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Freezel
LOST

Registered: Dec 2001

- Gebroken elleboog
- Gebroken sleutelbeen
- Gebroken pols
- Gebroken vingers
- Linkerschouder uit de kom
- Knieschijf verdraaid
- Kniebanden gescheurd

Was vroeger nogal druktemakertje met buiten spelen en op het voetbalveld

Old Post Jan-13-2005 12:12  Netherlands
Click Here to See the Profile for Freezel Click here to Send Freezel a Private Message Add Freezel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Wildfir3
Seriously Opinionated

Registered: Jul 2003

kheb wel al 't een en 't ander voorgehad

1. als ik jong was nekeer een spade in mijne pink gekregen tijdens het kampen bouwen Gelukkig was het topke der ni af, en kon alles genaaid worden en zo van die dingen

2. in de lagere school ook vaak last gehad van oorontstekingen, en ingroeiende teennagels

3. in 't middelbaar nekeer mijn ligamenten gescheurd bij 't voetballen, en daar een halfuur met zware pijn op lopen voort sjotten... ni zo een goe idee -> zes weken gips

4. een goeie maand geleden uiteindelijk naar den dokter gegaan na maandenlang te hebben gesukkeld met mijne rug (constante pijn, maanden aan een stuk)... toen bleek da mijne rug helemaal scheef gegroeid is en dat er ni veel aan te doen is, enkel kine... maar 't rare is dat sinds ik da weet, ik veel minder last heb van mijne rug, en ZONDER naar de kine te gaan

Old Post Jan-13-2005 12:14 
Click Here to See the Profile for Wildfir3 Click here to Send Wildfir3 a Private Message Visit Wildfir3's homepage! Add Wildfir3 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xilver
Driven by passion

Registered: Apr 2004

Vroeger ook veel last van oorontstekingen. Voor de rest ben ik altijd een heel gezonde jongen geweest.

Twee jaar geleden ben ik wel geopereerd aan een dubbele liesbreuk, waarna er wa complicaties waren opgetreden (bloeduitstortingen op niet nader genoemde plaatsen ) maar daar was ik na een paar weken vanaf. Af en toe heb ik er nu nog wel last van, maar niks serieus.

Verder nog nooit iets gebroken of in 't ziekenhuis gelegen.

Kheb wel een slaapstoornis, ik heb regelmatig (ne keer of twee per maand) last van slaapverlamming, ofte sleep paralysis. Dat moet ge maar eens opzoeken, maar 't is iets heel freaky

Old Post Jan-13-2005 12:47  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj Zevan
Hunting Orion in progress

Registered: Dec 2001

Ik ben totnutoe gespaard gebleven van grote complicaties

ooit in het 4de leerjaar ns n hersenschudding gehad, met hoofd op de rand vh bad gevallen
qua gezondheid heb ik ook niet echt te klagen, de laatste 2 maanden heb ik wel wat meer last van mn spijsvertering, kan niet zoveel meer verdragen als ervoor, misschien doordat ik redelijk wat ben afgevallen
verder zit er altijd wel 1 neusgat verstopt, vooral snachts last van, moet ook geregeld neusspray gebruiken, maar probeer dat toch te beperken, schijnt dat ge dat maar max 10dagen achterelkaar moogt gebruiken, zou vernauwing van (bloed)vaten knn veroorzaken
en in de zomer bij droog weer heb ik gemakkelijk last van mn keel, de laatste jaren telkens n 1 of 2 zware keelontstekingen gehad tijdens de zomer

Bij de voetbal heb ik ook nog geen echt zware blessures gehad,
ooit 5 weken niet mogen meedoen wegens scheur in lies
en vorig jaar 6 weken niet mogen spelen wegens verrekking van knieligamenten, daar heb ik toch wel n half jaar mee gesukkeld
en van mn lies heb ik de laatste tijd ook terug meer last, wsch door het vele lopen

Old Post Jan-13-2005 13:02  Belgium
Click Here to See the Profile for dj Zevan Click here to Send dj Zevan a Private Message Add dj Zevan to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Ik ben een fragiel manneke

- Al m'n vingers en beide polsen al in verschillende ongelukjes verstuikt, gekneusd of gebroken - of tussen de autodeur
Het ging zelfs zo ver dat telkens ik op de Spoed arriveerde, de dokters zeiden: zijde daar weer!?

- Door een genetische afwijking (een slechte rug is bijna een kenmerk geworden van alle leden van m'n familie langs vaders kant) heb ik enkele wervels in m'n rug die niet correct gevormd zijn. Daardoor zitten de spieren en pezen ook niet correct aangehecht, waardoor ik constant rugpijn krijg. Toen ik 15 was kreeg ik een laatste groeischeut en is het probleem echt accuut geworden. Gevolg: verplicht een half jaar moeten stoppen met sport en kine volgen, en dan was het nog niet echt beter. Nu gaat het relatief beter omdat ik gestopt ben met groeien en in de loop van de jaren sterke buik- en rugspeiren heb aangemaakt. Maar ik ga de rest van m'n leven wel met rugpijn blijven zitten. Ik kan bijvoorbeeld niet lang in dezelfde houding blijven staan of zitten, want na een uur sterf ik van de pijn. En ik moet ook enorm oppassen met hoe en wat ik optil...
Kans is heel reëel trouwens dat ik later de ziekte van Bechteref ga krijgen - it runs in the family -, waardoor mijn rugwervels beginnen verkalken en aaneengroeien.

- Op kamp met de 14 jarigen bij de CM tijdens een bergwandeling m'n knie overbelast waardoor stappen een hel werd. Maar aangezien er geen andere weg naar beneden was dan te voet moest ik wel stappen. Ik ben 3 uur na de rest aangekomen, en de rest van de vakantie ni meer mee mogen gaan wandelen. Maar het kon erger: een ander meisje in onze groep had haar knieën geblokkeerd en kon die gewoon niet meer plooien. Die heeft dus een week met gestrekte benen moeten zitten en liggen, iets anders kon ze niet doen...:s

- Op reis met de Gelmel enkele jaren geleden een paar dagen last van maagpijn en zwaar intern gerommel, maar ik dacht dat het gewoon lag aan het slechte eten en het weinige slapen daar. Na een paar dagen toch naar een dokter geweest, en die stuurde me meteen door naar het ziekenhuis => accute blindedarmontsteking. Diezelfde avond nog dringend geopereerd, anders was m'n blindedarm gesprongen. Daar 6 dagen in het ziekenhuis gelegen tussen arrogante, compleet onzorgzame franse k*tzusters die me niks gunden of niet hielpen wanneer ik iets vroeg. Ik vertelde ze (gedetailleerd, en in het Frans nota bene, die moeite deed ik dan wel) van m'n rugletsel en dat ik daarom kapot ging van de pijn. Maar niks hé, zelfs geen f*cking pijnstiller gekregen!! :whip

- Vorig jaar een cyste in m'n linkerknie die is gesprongen - tijdens de les nota bene - waardoor m'n hele knie vol zat met etter, slijm en andere vuiligheid. Buiten de ongeloofelijke pijn (geen stekende pijn, maar zo'n constante "sore" pijn) 3 weken mijn linkerbeen niet kunnen gebruiken, en pas na 3 maanden terug fatsoenlijk en pijnvrij kunnen gaan sporten.

- Vorige maand tijdens een zaalvoetbaltrainig onderuitgemaaid door een iets té enthousiaste veldvoetballer. M'n enkelbanden verrekt, een week er amper op kunnen steunen. Toch nog gevoetbald dat weekend (anders spelerstekort, en ik háát stil moeten zitten door blessures), en dat was géén goed idee! Maar nu gaat het al beter, alhoewel het maar niet volledig lijkt te genezen...

- Over ziektes valt er ni zo veel te vertellen bij mij. Ik ben niet vaak ziek (leve de weerstand die ge van outdoor-atletiek krijgt), ena ls ik ziek ben is het vaak gewoon een griepje of keelonsteking die snel over is.

Old Post Jan-13-2005 13:59  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Lady_LizzY
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
- Op kamp met de 14 jarigen bij de CM tijdens een bergwandeling m'n knie overbelast waardoor stappen een hel werd. Maar aangezien er geen andere weg naar beneden was dan te voet moest ik wel stappen. Ik ben 3 uur na de rest aangekomen, en de rest van de vakantie ni meer mee mogen gaan wandelen. Maar het kon erger: een ander meisje in onze groep had haar knieën geblokkeerd en kon die gewoon niet meer plooien. Die heeft dus een week met gestrekte benen moeten zitten en liggen, iets anders kon ze niet doen...:s

Oeps, vergeten:
Ben ooit op cursus met leiding in volle snelheid met beide knieën de grond op gegaan, waardoor ik een zware ontsteking op ze allebei heb gekregen. Door slechte diagnose van de dokter sukkel ik hier 5 jaar later nog steeds mee. En daarmee bedoel ik de diagnose 'Ge moet niet zo'n watje zijn, meiske. Al ooit gehoord van een pijnstiller?'
Maar het is zo'n gewoonte geworden dat ik het helemaal vergeet ;-)

Old Post Jan-13-2005 14:10  Belgium
Click Here to See the Profile for Lady_LizzY Click here to Send Lady_LizzY a Private Message Add Lady_LizzY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

quote:
Originally posted by Lady_LizzY
Oeps, vergeten:
Ben ooit op cursus met leiding in volle snelheid met beide knieën de grond op gegaan, waardoor ik een zware ontsteking op ze allebei heb gekregen. Door slechte diagnose van de dokter sukkel ik hier 5 jaar later nog steeds mee. En daarmee bedoel ik de diagnose 'Ge moet niet zo'n watje zijn, meiske. Al ooit gehoord van een pijnstiller?'
Maar het is zo'n gewoonte geworden dat ik het helemaal vergeet ;-)

I know the feeling
Door dat incident en een jaar voetbal en atletiek combineren (woensdag van 16u tot 20u30 constant trainen, 2 wedstrijden per weekend, en dat als ga 14 zijt en in volle groei) zit ik nu ook met een permanent knie-probleem: ik kan niet op m'n hukken zitten. Gewoon niet. De pijn is dan ondraaglijk.

Old Post Jan-13-2005 14:17  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zehra
Deeply disturbed

Registered: Oct 2003

en dan zeggen ze da sporten gezond is

Old Post Jan-13-2005 14:25  Belgium
Click Here to See the Profile for Zehra Click here to Send Zehra a Private Message Add Zehra to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Medische Thread
Post New Thread    Post A Reply

Pages (7): [1] 2 3 4 5 6 7 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack from Tiesto @ Cream Amensia 10-08-02 [2006] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPhreaq - "Falling" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:51.

Forum Rules: