Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vill ni spela på radio?
Pages (5): [1] 2 3 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Vill ni spela på radio?

Som några av er säkert vet sänder jag tillsammans med en kollega varje vecka ett eget radioprogram som vi kallar Växjö Club på FM-bandet här i - just det - Växjö, som går under Studentradion här vid Växjö universitet.

Vi som sänder läser bägge två C-kurser så vi har inte alla gångerna inte tid att fixa material till sändningarna, än mindre att spela in egna mixar. Därför undrade jag om någon här av er har lust att köra en gästmix, vilket skulle avlasta vårt arbete någon gång.

Vi sänder varje tisdag 1900 - 2000 på 102,4 MHz, och når ut till ungefär 100.000 invånare runt om i Kronobergs och angränsande län. Enligt senaste undersökningen ar vi ungefär 2-3000 lyssnare, vilket är mer än vad P1 och P2 har tillsammans i regionen (vilket iofs inte är någon större bedrift). Vi har även en nätsändning, som dock ännu inte är officiell eftersom vi försöker få ett specialavtal med STIM. Om någon nu skulle vilja vara intresserad av att lyssna på nätet så kan ni få adressen.

Hojta till på ICQ 158208918 eller MSN laszlo[snabel-a]djlaszlo.com om ni är intresserade av att framföra en gästmix. Allt inom EDM är acceptabelt. (Bortsett från hardcore, ostig phatt bass o dyl)

Kram på er

www.laszlo.se

Old Post Oct-24-2005 11:43 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

jag tror ju att ostig musik har oftast störst succé på en offentlig radio. lyssna på P3 en dag o fråga dig själv hur ostig det är
skönt initiativ, bara lite synd att du sitter fast i ditt personliga fördom.

Old Post Oct-24-2005 12:23  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Braxen
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004

Jag skulle kunna bistå med en husmix om du/ni är intresserade av en sån.

Old Post Oct-24-2005 13:47  Sweden
Click Here to See the Profile for Braxen Click here to Send Braxen a Private Message Visit Braxen's homepage! Add Braxen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

Jag är nog inte helt ointresserad heller Får se om jag hinner knåpa ihop något!
Går det att lyssna på er show på nätet förresten?

Old Post Oct-24-2005 14:53  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

Ni har ju iallafall EN SweTA lyssnare direkt på FM-bandet :P

Old Post Oct-24-2005 14:53  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
K-PAXian
On A Beam of Light

Alltid intresserad.
Kontaktar dig på MSN.

Old Post Oct-24-2005 15:35  Norway
Click Here to See the Profile for K-PAXian Click here to Send K-PAXian a Private Message Visit K-PAXian's homepage! Add K-PAXian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by ScuL
jag tror ju att ostig musik har oftast störst succé på en offentlig radio. lyssna på P3 en dag o fråga dig själv hur ostig det är
skönt initiativ, bara lite synd att du sitter fast i ditt personliga fördom.

Växjö Club har funnits sedan 4-5 år tillbaka, jag har varit med och sänt i 2 år, är själv ansvarig för programmet sedan ett år tillbaka. Sitter också sedan dess med i styrelsen. Vi har spelat allt från mangeltechno a'la Beyer och riktig tysk lederhosenelectro till uplfting energisk trance och lövig funky house. Någon enstaka gång har vi även kört drum 'n bass. Vi har fått mycket bra respons från många lyssnare som uppskattar en timma musik som skiljer sig från resten av all topphitssmörja.

...

Som jag skrev i första inlägget har vi ingen nätsädning officiellt eftersom vi fortfarande håller på att förhandla med STIM, jag vet inte vad som tar sån lång tid, det är någon annan i styrelsen som har ansvaret för det. Jag kan dock ge ut adressen till någon om detta skulle bli aktuellt.

Som sagt, alla är välkomna med bidrag, spelar ingen roll om det är house, trance, techno, electro, chill eller what ever, gammalt eller nytt. Det enda krav vi har är att det helst är sådant material vi tidigare inte kört. Finns det någon enstaka låt i setet som vi tidigare spelat är det inte hela världen.

www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Oct-24-2005 at 15:56

Old Post Oct-24-2005 15:47 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Jo en sak till - lika bra att säga det nu. Våra program är inte rena mixshows utan jag och Tefy (min kollega= brukar kunna babbla på rätt friskt emellanåt, så att ni är beredda på det och att ni inte blir sura och förvånade över att vi pratar över era mixar. Vi försöker hålla oss till det som spelas, ibland glider det iväg och vi har en ganska lätt och skämtsam nivå på programmet. När nya stora fester närmar sig brukar vi givetvis också annonsera ut dessa och prata lite om de.

Vi ska bland annat göra en intervju med Mylo, som kommer till Stockholm den 26:e november. Är det något ni vill fråga honom så fire away! De hade för två år sedan, innan jag började sända, om jag vill minnas rätt, spikat en intervju med Faithless då de var här på Hultsfred Tyvärr sumpades den chansen då vi bara har ett begränsat antal fri- och backstagebiljetter i form av ackreditering.

www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Oct-24-2005 at 16:19

Old Post Oct-24-2005 16:14 
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Laszlo
Det enda krav vi har är att det helst är sådant material vi tidigare inte kört. Finns det någon enstaka låt i setet som vi tidigare spelat är det inte hela världen.

Då får du nog posta upp lite playlists, hur ska någon annan kunna veta vad ni spelat förr eller inte

Old Post Oct-24-2005 16:21  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

doh..

http://194.47.100.45/forum/viewforum.php?f=11

Tyvärr verkar det som den förre webbansvarige satt någon sorts funktion på forumet som rensar inlägg som är gamla, därför finns bara låtlåstor kvar från denna terminen (de som postats det vill säga), vilket vi varit dåliga med att göra iår..

Det senaste programmet var ganska intressant då vi körde två korta mashup- och bootlegmixar.. Mycket kommersiell ost, men det var klockrena mixar.

www.laszlo.se

Old Post Oct-24-2005 16:26 
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

quote:
Lazy Tramp - Jeep Beats vol. 2

10. Unknown vs. Unknown

FAN!
Jag som tänkt lira den!

Old Post Oct-24-2005 16:32  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Braxen
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by Laszlo
Vi ska bland annat göra en intervju med Mylo, som kommer till Stockholm den 26:e november.

.. antar att han ska dj'a i sthlm då ?? isf vart ?

Old Post Oct-24-2005 16:36  Sweden
Click Here to See the Profile for Braxen Click here to Send Braxen a Private Message Visit Braxen's homepage! Add Braxen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vill ni spela på radio?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): [1] 2 3 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackId!! [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackHemstock & Jennings feat. John '00' Fleming - "Arizona" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:52.

Forum Rules: