Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Klockor (och annat bling-bling)
Pages (5): [1] 2 3 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Klockor (och annat bling-bling)

På tiden att vi skaffar en tråd som denna. Eller är det bara jag som är kär i klockor? Armbandsur dvs.

Jag har tyvärr lyckats bli av med min underbara klocka, vet inte exakt när och var detta skedde - misstänker att det hände när jag skrapade bilrutan någon gång under juletid, vad som är säkert är att den är borta. Därför är jag på jakt efter en ersättare - klockhomofil som jag är kan jag inte vara utan en på handleden, det känns för mig som att vara naken.

Någon som har sett till några snygga klockor som ni kan tipsa om? Student som jag är har jag tyvärr inte råd att lägga ut 100.000 spänn på en Breitling - någonstans i 1000-kronorsklassen är vad jag har råd med. Är det en riktigt fin klocka kanske jag kan sträcka mig några hundralappar över.

OBS: Är inte på jakt efter digitala hokuspokusur med längre specifikationsbeskrivning än ett jävla rymdskepp, utan det ska vara en analog sådan med kromfärgat armband i stål eller motsvarande. Har kollat lite på Stjärnurmakarnas hemsida, men där fanns inget som föll mig i smaken.

www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Jan-23-2006 at 01:33

Old Post Jan-23-2006 01:28 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

personligen har jag aldrig diggat klocka, kör med mobilens tid eller ingen alls.
Vet inte varför men jag tycker mer om att ha armen fri från det förbannade armbandet.

batteries not included.

- dave

Old Post Jan-23-2006 07:15  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NooN
[Kevin Rust]

Registered: Jul 2003

Själv är jag kär i armband utan klocka

Old Post Jan-23-2006 08:38  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Braxen
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004

Jag har en "Chronotech Prisma XL Steel" (bilden, fast jag har vit urtavla).. går på runt 2 laxxar .. d coola med dom är att urtavlan går uppåt lite .. som en pyramid typ, syns lite dåligt på den här bilden men ..

ja e lite småkär i klockor, had ejag pengarna skulle ja lätt tjacka en fet jacobs & co.

Feet

Old Post Jan-23-2006 12:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Braxen Click here to Send Braxen a Private Message Visit Braxen's homepage! Add Braxen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Braxen

Feet

Jag har aldrig förstått vad folk ser i de jätteblafforna till klockor, för mig känns det som något Flava Flav skulle ha i en kedja runt halsen men smaken är ju olika. Själv är jag förtjust i denna klocka som jag burit runt handleden i nästan 15 år:

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-23-2006 14:04  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Vizay
personligen har jag aldrig diggat klocka, kör med mobilens tid eller ingen alls.
Vet inte varför men jag tycker mer om att ha armen fri från det förbannade armbandet.

Samma här

Laszlo, du kanske skulle skaffa en sån med inbyggd miniräknare?

Old Post Jan-23-2006 17:38 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by reveal
Samma här

Laszlo, du kanske skulle skaffa en sån med inbyggd miniräknare?

fyfan, då tar jag hellre på mig en sånhär:

Aendy: Är inte den en svindyr klocka? Tror en polare har en liknande fast med grön urtavla, han fick den av sin morsas chef, och tydligen skulle den kostat runt 20.000...

www.laszlo.se

Old Post Jan-23-2006 18:09 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaveh
Azizi

Registered: Feb 2004

Armbandsur är oerhört trevligt!

Den jag använder nu är denna:

Seikos grejer faller mig i smaken.

Du kan ju kika runt på nätbutiker om du är ute efter att köpa ett ur, t ex http://www.lindahlsurmakeri.se/

- www.kavehazizi.com -
- www.myspace.com/kavehazizi -

Old Post Jan-23-2006 18:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Kaveh Click here to Send Kaveh a Private Message Visit Kaveh's homepage! Add Kaveh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by Kaveh
Armbandsur är oerhört trevligt!

Den jag använder nu är denna:

Seikos grejer faller mig i smaken.

Du kan ju kika runt på nätbutiker om du är ute efter att köpa ett ur, t ex http://www.lindahlsurmakeri.se/

Tack för länken Kaveh. Certina's ur var väldigt vackra, dock ligger prislappen på de billigaste på 3000 riksalder :|

www.laszlo.se

Old Post Jan-23-2006 18:41 
hustler
11433. STHLM Addict

Registered: Jul 2003

Själv har jag en sån här, fast med svart urtavla.

Din var riktigt cool faktiskt Braxen.

Laszlo--> Även om du bara känner att du vill lägga ut 2000:-, så kan du lika gärna vänta lite och kanske köpa en för 6000:- när du har sparat lite. När det kommer till armabandsur ska man inte snåla

Old Post Jan-23-2006 21:37  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Braxen
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004

äh kom igen nu grabbar, klart d ska va feeeta ur !

Old Post Jan-23-2006 21:41  Sweden
Click Here to See the Profile for Braxen Click here to Send Braxen a Private Message Visit Braxen's homepage! Add Braxen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Hustler, den där var riktigt snygg! Köpt när var hur pris?

Jag känner inte att jag kan vara utan en klocka tills jag har sparat ihop till 6000 spänn...en sådan får det bli när jag fixar fast jobb, då jävlar ska jag köpa en klocka som går som...öh...klockan...men tills dess vill jag fan ha något på handleden, även om det blir ett mussepigg-ur

www.laszlo.se

Old Post Jan-23-2006 21:44 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Klockor (och annat bling-bling)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): [1] 2 3 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSearching for 4 Years now ... Song No.1 [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackCaater - Reality [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:31.

Forum Rules: