Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Fredag vs Lördag
Vilken dag föredrar ni att festa?
You do not have permission to vote on this poll.
Fredag 10 52.63%
Lördag 9 47.37%
Total: 19 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004
Fredag vs Lördag

Så vitt jag har märkt är fredagen Sveriges officiella fest-dag. Det gäller allt från att gå o rejva till gryningen, till att ta en öl med polara i baren runt hörnan. Det är nästan alltid på fredagar man gör sånt. Medans i andra länder (i alla fall i Europa) är lördagen den riktiga fest dagen.

Jag säger inte att det ena är rätt och det andra är fel, men jag måste säga att fredagar känns inte riktigt rätt att gå o festa på. Man har ju haft skola/jobb hela veckan och vill helst gå till sängs. På lördagen däremot är man utvilad och kan hålla igång mycket längre

Tja, har ni tankar om detta så tala ut för all del

Old Post Jan-28-2005 02:28  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

varför välja när man kan festa på båda?

fredagen är bra för att då är äntligen veckan slut och det är skönt att fira den på nått sätt... lördagen är bra för att som du sa då är man mer utvilad... svårt val imo

Old Post Jan-28-2005 04:28  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

Är det alkohol inblandat så föredrar jag fredagar utan tvekan! Dagen efter brukar ju lida en hel del, o har man festat på fredag så har man en bakisfri dag, dvs söndag, på den helgen iaf

Old Post Jan-28-2005 08:58  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

Jag håller med jeremy, bra mkt bätre att vara bakis en lördag än söndag.
Sen vet jag inte om jag håller med dig Intercity.
Jag tycker att lördagar är den "riktiga" festdagen, fredagar känns mer som förfest

Old Post Jan-28-2005 09:19  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

ingen aning vilken dag som är bäst.. men beror nog på vart man bor lite skulle jag tro....

men jag kör på både fredag och lördag.... men jag e hellre bakis på söndagar faktiskt... lördagar gör jag hellre nått även om jag inte skulle festa.. men söndagar kan jag ligga o slappa hela dan utan att må dåligt över det typ.....

men sen oandra sidan så blir jag inte speciellt bakis längre *peppar peppar ta i trä*

Old Post Jan-28-2005 11:01  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
X-scream
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2002

lördagar blir svårt om man brukar hålla på till 8-9 på morgonen
Blir helt omöjligt o somna inom vettig tid på söndag kväll

http://psynyheter.net/

Old Post Jan-28-2005 11:22  Sweden
Click Here to See the Profile for X-scream Click here to Send X-scream a Private Message Add X-scream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Fan - det är ju dött lopp här alltså. Fredagar föredrar jag på Campus eftersom det är då Stallet har öppet (och på tisdagar). På lördagar är det Sivans som har öppet, men det stället gillar jag inte så mycket.

Avser jag att gå ut i Värnamo så är det däremot lördagar som gäller eftersom det då är 22-årsgräns på uteställena där, medans det är 18 på fredagar.

Jag röstar nog ändå på fredag eftersom vi har styrelsemöten varje söndag, och det är ingen höjdare att komma dit bakfull - vilket jag nästan alltid gör...

www.laszlo.se

Old Post Jan-28-2005 11:44 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

Fredagar är officielt sett som amatörernas afton.

Torsdagar knäcker!!

Old Post Jan-28-2005 13:20  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by lonne
Fredagar är officielt sett som amatörernas afton.

Torsdagar knäcker!!

Håller med dig där...det är på torsdagar Pudas (puben där jag sitter med i styrelsen) har öppet... Igår blev jag som vanligt askalas .

Meow

www.laszlo.se

Old Post Jan-28-2005 13:30 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
keddo
u alright mate

Registered: Sep 2001

FREDAG IDAG! underbar dag..

KESO!

Old Post Jan-28-2005 13:54  Sweden
Click Here to See the Profile for keddo Click here to Send keddo a Private Message Add keddo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

quote:
Originally posted by X-scream
Blir helt omöjligt o somna inom vettig tid på söndag kväll

8-9 på morgonen, antar att det inte är alkohol du håller dig vaken på, utan något central stimulerande. Skulle personligen aldrig klara av att vara vaken så länge om jag druckit hela kvällen.

Old Post Jan-28-2005 14:13  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by X-scream

jag brukar klara av sånt ganska bra faktiskt:

sova hela söndagen, sedan är jag uppe hela natten och studerar, och så drar jag till skolan måndag morgon. då blir det extra skönt att ramla ner i sängen efter skolan

Old Post Jan-28-2005 14:20  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Fredag vs Lördag
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackNeed Help please !! [2009] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackCape 4 - "Africa" (Darkmoon Mix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:36.

Forum Rules: