|
| quote: | Originally posted by pooley
Vind het toch maar grof.
Een kind geef je zomaar niet op. Mijn ouders zorgen al 26 jaar voor een mentaal gehandicapt kind en de liefde dat je ervan terugkrijgt is enorm groot. Ze gedraagt zicht als een kind van 6, gaat overdag naar een opvangcentrum, vroeger naar een school. Ik zou er nog in geen 100 jaar aan willen denken zoiets op te geven (of opgegeven te hebben bij de geboorte)
Het zijn ook mensen die hoe dna ook van het leven geniet, op hun eigen, soms eigenaardige mannier. |
Ik heb t wel over zwaar gehandicapte kinderen, zoals jennifer bvb aanhaalde (enkel kunnen bewegen met de tong ofzo), of zwaar mentaal gehandicapte kinderen... 'Eén' mentaal gehandicapt kind kan idd op zen eigen manier genieten van het leven. Dat weet ik ook wel, heb een nicht gehad, die vorig jaar helaas is overleden. Ze was rond de 40, ma gedroeg zich ook gelijk een kind. Ge kon haar blijmaken met een stom ding zoals een beerke of een cd van K3, enz. Ik heb enorm veel respect voor mijn nonk, die zen hele leven gewijd heeft aan haar opvoeding. Ma hij heeft er wel van afgezien hoor. En ik zeg gewoon dat als je op voorhand weet dat je dat te wachten staat als ouder, je daar goed over moet nadenken... Het spijt me heel erg, ma mijn nicht, heeft enorm afgezien, ze had ook veel lichamelijke kwalen waardoor ze heel vaak in het ziekenhuis lag-> kost ook nog eens handen vol geld. Ik kon het op het laatste echt ni meer aan haar zo te zien in het ziekenhuis, ik werd er gewoon ziek van en vond het heel erg voor haar. Die machteloosheid dat je als ouder niets kunt doen eraan, vreet aan je en kan van je een heel ander mens maken.
Sorry, is misschien grof, maar als je de keuze hebt, moet je er toch eens goed over nadenken.