Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Frankie Wilde (It's All Gone Pete Tong)
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
_ Andy _
Frankie Fan

Registered: Oct 2002
Frankie Wilde (It's All Gone Pete Tong)

Un thread s'impose pour ce film que je trouve... excellent ! Franchement cette comédie dramatique est bien ficellée. J'ai bien aimé les 3 parties bien distinctes

- la gloire, la fiesta, la drogue, l'absurdité du dj star
- la chute, le mal, la souffrance
- la renaissance, une ouverture d'esprit retrouvée

Les moments avec la bestiole m'ont bien fait marrer

Je voulais juste savoir un truc: cette histoire est basée sur une histoire vraie... laquelle ??? Et pourquoi Pete Tong ?

Old Post Oct-05-2005 21:29  Suriname
Click Here to See the Profile for _ Andy _ Click here to Send _ Andy _ a Private Message Add _ Andy _ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raph93
Red Eye to Tel Aviv

Registered: Sep 2004
Re: Frankie Wilde (It's All Gone Pete Tong)

"You're deaf man...You're a deaf man Frankie!!!"

PRYDAddict | fiché au grand VANDITisme | jump the next plane to...EWR, TLV, LAX, LAS, SFO, DEN...

Old Post Oct-05-2005 21:35  France
Click Here to See the Profile for raph93 Click here to Send raph93 a Private Message Visit raph93's homepage! Add raph93 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d&b
Albatar

Registered: Nov 2003

quote:
Originally posted by _ Andy _
Un thread s'impose pour ce film que je trouve... excellent ! Franchement cette comédie dramatique est bien ficellée. J'ai bien aimé les 3 parties bien distinctes

Je voulais juste savoir un truc: cette histoire est basée sur une histoire vraie... laquelle ??? Et pourquoi Pete Tong ?

je crois que le nom de Pete Tong est utilisé déja parce que Tong est connu et parce que c'est un jeu de mot "it has all gone wrong"

Old Post Oct-05-2005 21:37  France
Click Here to See the Profile for d&b Click here to Send d&b a Private Message Add d&b to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vas
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2004

quote:

Le film n'est basé sur aucune histoire vraie L'astuce du "This is based on a true story" au début du film, c'est juste pour plus te faire plonger dans le film en te faisant croire que ça c'est réellement passé. Sinon "Pete Tong" veut dire "wrong" en effet en argo -> c'est juste un jeu de mots puisque le vrai Pete Tong fait une apparition dans le film

Old Post Oct-05-2005 21:45  Greece
Click Here to See the Profile for Vas Click here to Send Vas a Private Message Add Vas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Koris
Supreme tranceaddict

Registered: Jun 2003

quote:
Originally posted by _ Andy _

J'adore la scene ou il joue au tennis avec une clope au bec

Retired cheese producer.

Old Post Oct-05-2005 22:17  Switzerland
Click Here to See the Profile for Koris Click here to Send Koris a Private Message Visit Koris's homepage! Add Koris to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

Ai vu aussi... mais curieusement, suis resté sur ma faim !

Sinon sympa le Pete Tong... (qui désespère à la fin de l'inteview...

Et par contre ce qui fait flipper: le mec du label qui dit que c'est un problème récurrent chez les djs...

Old Post Oct-05-2005 22:35  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
PyrofraG
Supreme tranceaddict

Registered: Mar 2004

Honnêtement j'ai pas vraiment accorché sur ce film...
J'sais pas on s'enfuie ferme, pendant tout le passage de lutte contre la drogue et tout ça....

bref Human Traffic n'est pas encore remplacé pour moi

Je me lève et je confirme

Old Post Oct-05-2005 23:58  France
Click Here to See the Profile for PyrofraG Click here to Send PyrofraG a Private Message Add PyrofraG to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Adria75
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2005

y'a la suite qui sort bientot! c'est sur un Dj qui devient sourd

je l'ai vu y'a 3 mois! j'ai bien trippé d'autant plus que le film se passe a Ibiza

Old Post Oct-06-2005 00:23  Sweden
Click Here to See the Profile for Adria75 Click here to Send Adria75 a Private Message Visit Adria75's homepage! Add Adria75 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_ Andy _
Frankie Fan

Registered: Oct 2002

En gros c'est pas basé sur une histoire vraie? Même pas la descente à cause de la drogue puis le renouveau (sans l'histoire de surdité) ?
Ah... j'ai pu lire sur certaines critiques de la presse que c'était vraiment basée sur une histoire vraie... ben la presse lol

Moi j'ai bien aimé aussi les moments avec les 2 autrichiens

Old Post Oct-06-2005 08:47  Suriname
Click Here to See the Profile for _ Andy _ Click here to Send _ Andy _ a Private Message Add _ Andy _ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raph93
Red Eye to Tel Aviv

Registered: Sep 2004

moi j'ai bien aimé sa nana...elle est franchement pas mal

PRYDAddict | fiché au grand VANDITisme | jump the next plane to...EWR, TLV, LAX, LAS, SFO, DEN...

Old Post Oct-06-2005 10:16  France
Click Here to See the Profile for raph93 Click here to Send raph93 a Private Message Visit raph93's homepage! Add raph93 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
oxy
Le zoolookologiste

Registered: Apr 2003

Le site du film

Old Post Oct-06-2005 10:21  France
Click Here to See the Profile for oxy Click here to Send oxy a Private Message Visit oxy's homepage! Add oxy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Defcon_7
Alive & kickin'

Registered: Feb 2004

C'est pas la suite, c'est le même film

"It's all gone Pete Tong" est le titre anglais, et pour le marché français ils l'ont rebaptisé "Frankie Wilde"

05.12 : Time Warp NL (tbc)

Old Post Oct-06-2005 11:30  France
Click Here to See the Profile for Defcon_7 Click here to Send Defcon_7 a Private Message Visit Defcon_7's homepage! Add Defcon_7 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Frankie Wilde (It's All Gone Pete Tong)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback2006 prog house track [2006] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSpin 33 - "Believe" [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:56.

Forum Rules: