Ik heb sinds mijn verhuizing besloten om geen gaten te boren en draden door het huis door te trekken, maar ik heb gekozen voor de aanschaf van en router met wireless verbinding.
Alles leuk en aardig en wat info opgevraagd bij bekenden en die garandeerden mij dat het allemaal perfekt zou werken.
Nou mooi niet dus
Ik heb problemen met het binnenhalen van grote files, telkens als ik 40 mb binnen heb valt mijn verbinding weg. De router blokkeert als het ware. Dit zuigt enorm omdat ik zo dus geen sets meer kan downen.
Heeft iemand anders hier ervaring mee of wat handige Nederlandse links.
BTW voor de kenners ik heb een sitecom WL_26 router en ik gebruik een dynamische ip ivm een @home internet aansluiting.
En nu duimen dat iemand wat meer info heeft
Feb-09-2005 20:10
franzelare
Flock you!!
Registered: Mar 2002
Location: amersfoort
(y)
de hele buurt mee laten internetten op jou bandbreedte
___________________
Ga eens dood!
Feb-09-2005 20:55
MennoB
Not Addicted Yet
Registered: Jan 2002
Location: Eindhoven
Re: Wireless Internet + router
quote:
Originally posted by Creamfields23
Ik heb sinds mijn verhuizing besloten om geen gaten te boren en draden door het huis door te trekken, maar ik heb gekozen voor de aanschaf van en router met wireless verbinding.
Alles leuk en aardig en wat info opgevraagd bij bekenden en die garandeerden mij dat het allemaal perfekt zou werken.
Nou mooi niet dus
Ik heb problemen met het binnenhalen van grote files, telkens als ik 40 mb binnen heb valt mijn verbinding weg. De router blokkeert als het ware. Dit zuigt enorm omdat ik zo dus geen sets meer kan downen.
Heeft iemand anders hier ervaring mee of wat handige Nederlandse links.
BTW voor de kenners ik heb een sitecom WL_26 router en ik gebruik een dynamische ip ivm een @home internet aansluiting.
En nu duimen dat iemand wat meer info heeft
Ik neem aan dat je je router goed dicht hebt zitten anders krijg je het geval als beschreven in de post hierboven
Verder zou ik het niet weten, ik heb hier zelf een router voor kabel en werkt perfect (gaten zaten overigens al in de muur )
Laat het eens nakijken door een computernerd
Feb-09-2005 20:58
Creamfields23
Bunga Bunga alliance
Registered: Sep 2001
Location: Tilburg City
Yes inderdaad iemand anders in de omgeving heeft ook wireless internet.
Ik heb hem dubbel beveiligd met WEP-KEY + MAC Control
Werkt prima, ff wat poorten forwarden op je router & thats it. Werkt prima hiero
Die heb ik ook --> hoe zit dat met Soulseek ed? Ik ondervind wat problemen (volgens mij ivm firewall in wireless router) maar heb geen ideen wat ik eraan kan doen ... beetje PC n00b
Feb-10-2005 16:11
Creamfields23
Bunga Bunga alliance
Registered: Sep 2001
Location: Tilburg City
quote:
Originally posted by emre
Die heb ik ook --> hoe zit dat met Soulseek ed? Ik ondervind wat problemen (volgens mij ivm firewall in wireless router) maar heb geen ideen wat ik eraan kan doen ... beetje PC n00b
Je hebt geluk dat je iemand hebt die dezelfde router + plus wireless kaart heeft.
Ik heb een router die in geen een forum word besproken met betrekking tot het poortforwarden.
Ik heb mijn DMZ Host ofzo iets volledig openstaan. Dit gaf mij de mogelijkheid om Direct connect weer volledig te kunnen gebruiken.
Alleen weet ik niet wat het inhoud en of voldoet aan dat portforwarden.
Bijvoorbeeld:
Direct connect vraagt:
(Watch Out! Opens a wide port range!)
IN TCP 375 - 425
Hoe vul ik dat hier onder in? Mijn router zwijgt Over IN en TCP
Last edited by Creamfields23 on Feb-10-2005 at 17:09
Feb-10-2005 17:00
Tom Lont
Senior tranceaddict
Registered: Dec 2000
Location: Holland
Als je wireless gaat, zou ik toch ff kijken of je WPA aan kunt zetten, is een stuk veiliger dan WEP. Als je alleen WEP hebt, stel dan iig 128bit encryptie in, dat is toch wel het minimum.
Verder staat een DMZ (demilitarized zone) compleet open voor het internet, dus van enige beveiliging is geen sprake meer en ben je afhankelijk van de firewall op je dmz host.
Wat betreft meerder poorten openzetten kan je bij sommige routers een range gebruiken, dus zoiets invullen als 12000-12004. Als je geen TCP of UDP keuze hebt, dan staan beide protocollen open.
Feb-10-2005 19:12
emre
S&D / 16BL
Registered: Oct 2003
Location: Groovecollection.nl
Klinkt alsof ik Tom Lont straks om wat advies ga vragen als ik 2 pc's + laptop op wireless router aan ga sluiten en ik dan Soulseek etc niet meer aan de praat krijg
Feb-10-2005 21:15
Tom Lont
Senior tranceaddict
Registered: Dec 2000
Location: Holland
Lol Soulseek is niet zo moeilijk. Stel in je router bij virtual server in dat je poort 2234 (TCP) openzet naar je pc in je netwerk.
Feb-10-2005 21:51
Creamfields23
Bunga Bunga alliance
Registered: Sep 2001
Location: Tilburg City
Hey Tom bedankt voor de info over dat DMZ ik heb mijn probleem nu deels opgelost en de poorten geforward en de DMZ uit staan en DC loopt nog als een tiet
En ik heb nu ook hoogst waarschijnlijk de boosdoener voor het binnenhalen van grote files ontdekt. De virusscanner
Ik liet hem net op de achtergrond mijn schijf scannen en de verbinding werd meerdere keren verbroken. Dus die gaan we d'r ook zometeen effe afknallen die troep
P.S. Toch wel raar dat ik hier wijzer ben geworden dan menig ander forum.