Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Ramp in Azië
Pages (9): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
MaGiK54
Happy Skippy

Registered: Apr 2002
Ramp in Azië

Aangezien er nog geen thread is over deze verschrikkelijke ramp, open ik hem maar. Wat zijn jullie gedachtes over deze ramp, hebben jullie bekenden in het rampgebied zitten en gaan jullie nog iets doneren tbv deze ramp.

Hoor op me werk wel dat er diverse collega's bekenden in het rampgebied hebben zitten en dat er ook een bekende vermist is van één van mijn collega's. Redelijk fucked up dus allemaal.

Ik kots trouwens ook van de beelden van diverse toeristen die gewoon weer op het strand liggen. Op hetzelfde strand zie je ook hulpverleners naar slachtoffers zoeken. Hoe egoistisch ben je dan om van het zonnetje te genieten na zo'n ramp. Het minste wat je kan doen is de getroffen mensen helpen, dat zou ik waarschijnlijk hebben gedaan in zo'n situatie. Ik weet dat je je moeilijk in andere mensen kan plaatsen en wellicht zou ik ook heel anders reageren als ik in zo'n situatie zou zitten.

De gemeente Hoorn heeft 1 euro per inwoner gedoneert inmiddels en roept alle gemeentes op dit voorbeeld te volgen, dit houdt in dat er 16 miljoen euro opgehaald kan worden. Dit vind ik een erg goed iniatief. Ik ben zelf van plan om op mijn werk te gaan praten om een inzamelactie te starten.

Down-Under was da bomb

Old Post Dec-29-2004 15:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict

Registered: Apr 2001

De beelden spreken voor zich. Ongelovelijk dat die vloedgolf zelfs de Afrikaanse kust heeft getroffen, het totale gebied is echt duizende kilometers groot. Afgezien van de aardbving in China 20 jaar geleden is dit de grootste natuurramp sinds lange tijd

Old Post Dec-29-2004 15:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by jp
De beelden spreken voor zich. Ongelovelijk dat die vloedgolf zelfs de Afrikaanse kust heeft getroffen, het totale gebied is echt duizende kilometers groot. Afgezien van de aardbving in China 20 jaar geleden is dit de grootste natuurramp sinds lange tijd

Vorig jaar in Bam was het toch ook goed raak?

Een meisje uit mijn dorp is half-srilankaans en werkte daar een jaartje bij familie. Ze had de havo afgerond en voordat ze hbo onderwijs ging volgen wilde ze een jaartje werken. Gelukkig is ze niet dood of gewond maar het zal zeker een grote impact op haar hebben.

Wat me trouwens opviel: de eerst beelde van die nederlander op het dak lieten een paar grote golven zien maar niet echt super groot ofzo of heel erg ernstig. Ik vroeg me dan ook af hoe het dan zou komen dat er zoveel slachtoffers zijn gevallen totdat ik daarnet wat beelden vanaf Atjeh zag tijdens de ramp. Damn wat een golven en modderstromen zeg!!!

Old Post Dec-29-2004 15:56  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict

Registered: Apr 2001

Volgens mij kunnen de meeste mensen daar niet zwemmen, afgezien van de vissers misschien. Met een meter water en een aardige stroomsterkte hou je je hoofd dan niet lang boven water. Overigens zullen ook behoorlijk wat mensen omgekomen zijn omdat hun huis ingestort is.

En dan komen binnen zeer korte tijd andere problemen zoals ziektes, tekort aan schoon drinkwater, plunderingen van hulpgoederen e.d.

Old Post Dec-29-2004 16:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Djeebie
music addict

Registered: Feb 2002

M'n oom en tante zijn van de zomer op huwelijksreis geweest in Thailand. Afgelopen zondag met kerst hadden ze toevallig die vakantiefoto's nog op hun camera staan. Supermooi daar allemaal, maar als je dan die foto's van Phuket vergelijkt met hoe het nu is

Ik hoop in ieder geval dat het Westen genoeg geld en hulpgoederen zal sturen en dat het ook bij de juiste mensen terecht gaat komen. Dat wil nog weleens misgaan.

En daarnaast vind ik het een plicht van het Westen om alle landen die nog geen waarschuwingssysteem hebben daarvan te voorzien. Het kost ons toch geen drol en in de toekomst kunnen er zoveel mensen mee gered worden.

Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich

Old Post Dec-29-2004 16:44  Netherlands
Click Here to See the Profile for Djeebie Click here to Send Djeebie a Private Message Add Djeebie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

http://www.pbase.com/issels/phuket_tsunami&page=all

Te lompe foto's......

Ben zelf ook in Thailand geweest, maar dan aan de westkust.
Er zijn 200 duikers vermist. Damn man, zelf ook gedoken daar, hoe kut moet het zijn als zoiets over je heen komt als duiker zijnde?

In de Telegrafa stond een zielige foto van een jongetje dat zijn ouders en broers kwijt was.....
Overigens stonden daarna berichten dat "Een toerist en zijn thaise vrouw hadden een kind opgevangen". Als je van het sextoerisme weet daar, krab je je wel even 2x achter de oren bij zo'n bericht....

Old Post Dec-29-2004 17:28 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh

In sri lanka doet msn het weer!

Zit nu met dat meisje te msnen!

Old Post Dec-29-2004 17:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Arno F
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2004

quote:
Originally posted by basvh
Vorig jaar in Bam was het toch ook goed raak?

Wat me trouwens opviel: de eerst beelde van die nederlander op het dak lieten een paar grote golven zien maar niet echt super groot ofzo of heel erg ernstig. Ik vroeg me dan ook af hoe het dan zou komen dat er zoveel slachtoffers zijn gevallen totdat ik daarnet wat beelden vanaf Atjeh zag tijdens de ramp. Damn wat een golven en modderstromen zeg!!!

Niet overal is de impact even groot, ligt denk ik ook aan de afgelegde afstand. In Atjeh zijn er vloedgolven gemeld van 12 meter, water dat 2 kilometer landinwaarts trekt. Dat maakt de meeste doden, die golven die op die filmpjes ziet zijn amnper Tsunami's te noemen

Old Post Dec-29-2004 17:38  Netherlands
Click Here to See the Profile for Arno F Click here to Send Arno F a Private Message Add Arno F to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh

Meisje dat ik dus ken zat aan de noordelijke kant van het westelijk gedeelte van sri lanka en daar was eigenlijk niks van de situatie te merken. Geen hoge golven, geen modderstromen helemaal niks. Alles staat er nog. internet doet het gewoon, msn doet het.
Prijzen op dit moment zijn super laag dus volgens haar, ze zei al van als je ff langs wil komen moet je het nu doen.

Old Post Dec-29-2004 17:47  Netherlands
AirPole
Trance, where are you??

Registered: Jan 2002

Erg deze ramp, maar n beetje jammer dat ze op die link van Snuggle alweer aan het discussieren zijn wat nou erger is, deze ramp of 9/11... Stompzinnig gewoon..

quote:
Originally posted by Arno F
die golven die je op die filmpjes ziet zijn amnper Tsunami's te noemen

Ja, dacht ik dus ook al toen ik die beelden zag, 'echte' tsunami's zijn volgens mij nog n stuk hoger....

Orbital - The Girl With The Sun In Her Head
Jam & Spoon - Stella
Chicane - The Drive Home

- Next Party Stops -

Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.

Old Post Dec-29-2004 17:50 
Click Here to See the Profile for AirPole Click here to Send AirPole a Private Message Add AirPole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tim81
Let's Rock!

Registered: Nov 2003
Re: Ramp in Azië

quote:
Originally posted by MaGiK54
De gemeente Hoorn heeft 1 euro per inwoner gedoneert inmiddels en roept alle gemeentes op dit voorbeeld te volgen, dit houdt in dat er 16 miljoen euro opgehaald kan worden. Dit vind ik een erg goed iniatief. Ik ben zelf van plan om op mijn werk te gaan praten om een inzamelactie te starten.

Hmm... als inwoner van Hoorn heb ik niks over deze actie gehoord, maar ik vind het uiteraard een uitstekend initiatief! Zoiets is wel het minste dat we hier kunnen doen!

Old Post Dec-29-2004 18:09  Netherlands
Click Here to See the Profile for Tim81 Click here to Send Tim81 a Private Message Add Tim81 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robin
OMGTTFOWTISFBIDK

Registered: Feb 2003

quote:
Originally posted by TranceZoner
Erg deze ramp, maar n beetje jammer dat ze op die link van Snuggle alweer aan het discussieren zijn wat nou erger is, deze ramp of 9/11... Stompzinnig gewoon..

quote:
From: Sue Nommy() Date: 29-Dec-2004 17:22

I know that more than 90 times the people killed on 9/11 were killed with this. You must however look at all the facts. 9/11 was caused by man, this was natural. On 9/11 3,000 people were killed, but they were AMERICANS, these are 3rd world people, they are not as valuable as Americans, if you use the ratio that I use, of 1 American to 10000 of these "dirty" people, then you can plainly see that 9/11 was a MUCH greater tragedy, and this event barely deserves mention.

....

Old Post Dec-29-2004 18:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for robin Click here to Send robin a Private Message Add robin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Ramp in Azië
Post New Thread    Post A Reply

Pages (9): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease ID this unknown Remix of Forbidden Fruit [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPassive Resistance - "Praiseworthy Tunes" (Hoipolloi Mix [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:09.

Forum Rules: