Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > DJ kit köp...
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
DJ Elf
Senior tranceaddict

Registered: Oct 2004
DJ kit köp...

Okej har hittat 2 DJ kit som e beg... första o dyraste

2 Pioneer CDJ-800
1 behringer djx 700
1 Case

Kostar: 15000kr

Billigare

2 Pioneer CDJ-100S 7000kr tesammans
1 Numark 1050 1000kr

Kostar: 8000kr

Vore gött me litta hjälp

Ska mest mixa: Trance, hard trance, hard dance, hard house... Har ganska många cd-skivor o lite låtar på datorn så därför satsar ja helst på CD DJ.

Old Post Mar-28-2005 21:32  Sweden
Click Here to See the Profile for DJ Elf Click here to Send DJ Elf a Private Message Add DJ Elf to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Tja du - allt beror ju helt på din budget och hur mycket du är beredd att lägga ut. Har du femton papp undanstoppade under madrassen så ska du givetvis köra på första kitet, även om jag skulle akta mig för Behringer-mixern. Iofs ganska schysst mixer för de pengarna, men den kommer inte i närheten av DJM-600:an, som den ju är kopia av (och DJM-600 är ju enligt många också under all kritik). Vad jag inte gillar med Behringer-mixern är de usla effekterna - de är rent ut sagt katastrofala...har man bara 3000 spänn på att lägga ut på på en ny mixer så är det däremot ett bra köp antar jag...

Lycka till!

ps: försök gärna pruta. Jag har inte en aning om hur andrahandsvärdet är på CDJ-800;orna, men kolla med honom hur mycket han vill ha för enbart CD-spelarna och utgå ifrån det. Vill han ha 14.000 för bara CD-spelarna skulle jag försöka pruta en tusenlapp eller två, om de har ett par år på nacken...

www.laszlo.se

Old Post Mar-28-2005 22:32 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Registered: Oct 2003

Ja kolla hur gamla dom är för dom är väl begagnade? annars kan ju lika gärna köpa nya från recordcase för 10350 och då har du ju rätt många tusenlappar över till en bra mixer..
http://www.recordcase.de/cgi-bin/co...--pioneer%20cdj

Old Post Mar-29-2005 07:52  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Elf
Senior tranceaddict

Skickar dom på den länken du gav till Sverige eller?

CDJ-800 o DJX 700'an va han har skrivit "grejerna är i bra skick. som nytt. cd spelarna o mixern är köpta förra året på totalljud. spelarna kosta 8900 st och mixern 2900. nu säljer jag allt pga av köp av andra spelare.."

CDJ100S'en "Nyaste modellen(Mfk 2003) och dom är i nyskick! Nästan helt oanvända, vilket också är skälet till att dom säljs. Massor av funktioner och bekvämligheter. Grym spelkänsla.
Alla orginaltillbehör medföljer, såsom kartong, manual, kablar.
Kan testas före köp om så önskas."

Numark DM 1050'an "Ligger fortfarande i orginal låda. Använd 2-3 ggr dom senaste 3 åren och är i perfekt skick. Perfekt för dig som vill bli DJ och känner att man måste ha en mixer som håller måttet."

Får kanske 20 500 idag för jag sålde min a-traktor så funderar på att köpa min brors ena bil för 8000, han sa pris igår, så runt 12000 ligger min budget på, men har även lite tusen lappar undan sparade utifall jag skulle behöva.

Last edited by DJ Elf on Mar-29-2005 at 12:06

Old Post Mar-29-2005 11:59  Sweden
Click Here to See the Profile for DJ Elf Click here to Send DJ Elf a Private Message Add DJ Elf to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

quote:
Originally posted by DJ Elf
Skickar dom på den länken du gav till Sverige eller?

Recordcase skickar till Sverige för 9 euro..oberoende av vikten!

Old Post Mar-29-2005 14:15  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Elf
Senior tranceaddict

quote:
Originally posted by Jeremy H
Recordcase skickar till Sverige för 9 euro..oberoende av vikten!

Låter gött, kanske bör köpa därifrån istället för dom beg? verkar nästan bättre me tanke på att dom har 1år i nacken

Old Post Mar-29-2005 14:42  Sweden
mr_fisken
dancin

ja inte bara för att dom är ett år gamla, dom är väl billigare också? känns som nytt, billigare överväger dyrt, begagnat

Old Post Mar-30-2005 15:43  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjDanniKay
Senior tranceaddict

Registered: Aug 2004
hmm...

Jag skulle nog köpa setet med 800 spelarna...men jag föredrar att du endast köper spelarna ifall det går...köp en NUmark DXM-06 istället..kostar under 3000..och funkar riktigt bra enligt mig..

www.uniteduppsala.nu
www.trapdoor.nu

Old Post Apr-02-2005 14:09  Sweden
Click Here to See the Profile for DjDanniKay Click here to Send DjDanniKay a Private Message Add DjDanniKay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Re: hmm...

quote:
Originally posted by DjDanniKay
Jag skulle nog köpa setet med 800 spelarna...men jag föredrar att du endast köper spelarna ifall det går...köp en NUmark DXM-06 istället..kostar under 3000..och funkar riktigt bra enligt mig..

eller DXM09 ser riktigt nice ut

Old Post Apr-02-2005 15:27  Sweden
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002
Re: Re: hmm...

quote:
Originally posted by mr_fisken

den är ny. vet inte än om vad det är som skiljer men hur som helst; de Numark DXM-mixerna är skitBRA!

Old Post Apr-02-2005 16:37  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003
Re: Re: hmm...

quote:
Originally posted by mr_fisken

Mjo.. den har ju 3 kanaler. Så det är väl det som skulle avgöra isf! Jag behöver inte mer än 2, och då är DXM-06 helt kanon

Old Post Apr-02-2005 17:25  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Re: Re: Re: hmm...

quote:
Originally posted by ScuL
den är ny. vet inte än om vad det är som skiljer men hur som helst; de Numark DXM-mixerna är skitBRA!

jo den har som sagt 3 kanaler, kan alltid vara bra. Vet inte hur mycket priset skiljer sig mellan dom, är det relativt lite kan man ju lika gärna slå till på den men så lär fallet inte vara.
Den ser hur som helst stabilare och allmänt proffsigare ut imo.

Old Post Apr-02-2005 18:46  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > DJ kit köp...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMTV jingle [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackGladiator (Unreleased Judge Jules Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:55.

Forum Rules: