Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > OT: Remi - en poetisk liten film
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
OT: Remi - en poetisk liten film

Rotade runt på hårddisken och hittade en film jag och ett par polare gjorde i höstas i en kurs som heter Digital Video här vid Växjö universitet. Vår lärare som har drygt 30-årig bakgrund på SVT tyckte att vi skulle skicka in den till Göteborgs filmfestival i vintras...Vi var för fega för att våga ta tag i saken dessvärre - kanske kan vi ta mod till oss och skicka in den nästa år.

Jag tänkte i alla fall dela med mig av den till er (vet inte varför jag inte gjort det tidigare). Hur som helst är det är en poetisk liten kortfilm på ca. sju minuter. Jag begär inte att ni ska förstå den - den är lite djup Men allt som finns med i filmen finns där av en anledning...so pay attention

Ta på mig (107 mb)

Och så får ni gärna kommentera - även om ni inte fattar något

www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Apr-13-2005 at 18:23

Old Post Apr-13-2005 18:17 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

vackra bilder.. särskillt från sjöpromenaden vid sjukhuset =)

Fast.. jag förstår inte riktigt.. äsch
Iofs.. schackspel.. sjunde inseglet osv.
Det går väl upp för en när man sett den några gånger

Old Post Apr-13-2005 21:12  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

ska kolla in den!

På tal om filmskapande, jag och 2 kompisar kom vidare med vår film till final i en filmtävling kallad Vårrullen. Första priset är 10 000 kr och ett mentorskap hos Jarowskij, så man är lite spänd får se hur det går den 23 april.

Old Post Apr-13-2005 21:21  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by jofawe
vackra bilder.. särskillt från sjöpromenaden vid sjukhuset =)

Fast.. jag förstår inte riktigt.. äsch
Iofs.. schackspel.. sjunde inseglet osv.
Det går väl upp för en när man sett den några gånger

Merci...jag som ljussatt (schackscenerna) och filmat... tyvärr hade vi väldigt begränsade resurser (pissdåliga DV-kameror osv), men vi försökte göra det bästa av det...speciellt nöjd var jag med skärpeförflyttningen vid biljardscenerna...det blev "ett par" omtagningar, om man säger så

quote:
Originally posted by P4z!
ska kolla in den!

På tal om filmskapande, jag och 2 kompisar kom vidare med vår film till final i en filmtävling kallad Vårrullen. Första priset är 10 000 kr och ett mentorskap hos Jarowskij, så man är lite spänd får se hur det går den 23 april.

Oj - lycka till Får man se filmen? Jag och min polare (de andra två som var med och gjorde filmen har försvunnit) hoppas på att få en fot in på SVT här i Växjö...filmfotograf är något som jag hade kunnat tänka mig att jobba som...Lycka till med Jarowskij!

www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Apr-14-2005 at 00:38

Old Post Apr-14-2005 00:06 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by Laszlo
Oj - lycka till Får man se filmen? Jag och min polare (de andra två som var med och gjorde filmen har försvunnit) hoppas på att få en fot in på SVT här i Växjö...filmfotograf är något som jag hade kunnat tänka mig att jobba som...Lycka till med Jarowskij!

Tack! Jag kollade på er film och den var mkt mkt bra gjord! Jag gillade "dubbel exponeringen" av kroppen + själen eller vad det nu skulle symbolisera. Ang. vår film så har jag inte en kopia av dvd:n hemma, och om jag hade det så vore det lite svårt att rippa den med tanke på att jag inte har en dvdspelare på min dator heh Men den lär nog dyka upp i min dator förr eller senare.

Filmfotograf vore ruskigt kul ja, och skriva filmmanus vore kul det också. Jag har själv planer på att bli stillbildsfotograf, men att filma t.ex. Jean Pierre Jeunet's filmer skulle man inte tacka nej till

Du borde skicka in er film till någon filmfestival, en av dem som var med i vår film visade upp en lista med länkar till ca 20 st filmfestivaler bara här i Sverige så det borde ju inte vara några problem.

Old Post Apr-14-2005 00:57  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by Laszlo
Merci...jag som ljussatt (schackscenerna) och filmat... tyvärr hade vi väldigt begränsade resurser (pissdåliga DV-kameror osv), men vi försökte göra det bästa av det...speciellt nöjd var jag med skärpeförflyttningen vid biljardscenerna...det blev "ett par" omtagningar, om man säger så

Jag känner ju iofs en som jobbar på svt här i väjxö .. fast har för mig hon jobbar med UR program.. typ.
Men ändå..

Old Post Apr-14-2005 14:42  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > OT: Remi - en poetisk liten film
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacki gotta find this, soooo gooood [2003] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJosh One vs. King Britt - "Contemplation" (Club Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:55.

Forum Rules: