Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Jouw geschiedenis van stijlen
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
FUSyke
Supreme tranceaddict



Registered: May 2004
Location: Wetteren
Jouw geschiedenis van stijlen

Wat was jouw eerste stijl van muziek waar je naar luisterde? Hoe is die geëvolueerd bij het ouder worden? Wat zijn je favoriete stijlen nu en welke zullen het in de toekomst zijn?

---------------------------------------------------------------------

Mijn evolutie van stijlen:
12 tot 14j > Rock (Nirvana, Guns N' Roses, Metallica, ...)
14 tot 15j > Commercieel - Top 50
15 tot 18j > Hardcore & Jump
18 tot 19j > Techno
19 tot 22j > (Uplifting & Tech) Trance
22 tot ... > Nu luister ik nog naar TechTrance maar de laatste tijd begin ik ook meer naar de House-kant op te gaan omdat de Trance van de laatste tijd mij niet meer zo erg kan boeien.

Old Post Oct-06-2005 17:10  Belgium
Click Here to See the Profile for FUSyke Click here to Send FUSyke a Private Message Add FUSyke to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz



Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium

*8 - 13: rock, pop, oldies...beetje vanalles dus
*14 - 16: redelijk experimenteer-periode. Voornamelijk dance, maar ook techno geprobeerd, drum 'n bass, zelfs hardcore
*16 - 19: Dance werd trance, en - geloof het of ni - ik was er serieus verslaafd aan!
*19 - 20: Ik werd trance eigenlijk beu, het kon me gewoon niet meer zo erg boeien, en ik merkte dat de meer progressive trance me wel beter lag. Ik heb toen ook een paar maanden een house-periode gehad, maar die is even snel overgegaan als ze opkwam.
*20 - nu: Volledig progressive Prog house, prog trance, breakbeats, wat tribal, ik lust het allemaal. Trance kan me nog steeds niet terug boeien, ook al probeer ik terug meer tracks te beluisteren. Trance doet het gewoon niet meer bij me...

Voor de rest kan ik gerust nog een hoop andere stijlen apprecieren (drum 'n bass, deftige house, 80'ies, rock, disco,...), maar ik luister er gewoon niet vaak actief naar


___________________
www.dj-vega.net

Old Post Oct-06-2005 17:20  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Freezel
LOST



Registered: Dec 2001
Location: Holland

Ongeveer:

Tot een jaar of 9: 80's
9-13: toen house nog house was
13-15: club, mellow, oldschool
15-20: club, trance
20-nu: trance, progressive, club, chill/ambient, techno

Old Post Oct-06-2005 17:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for Freezel Click here to Send Freezel a Private Message Add Freezel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Synthesia
Tranzy States of Mind



Registered: Jun 2005
Location: Belgium

Mmmm..moeilijk om er zo een exacte tijdspanne op te plakken.

Toen ik eerst vaak naar muziek begon te luisteren (ook 12 jaar ongeveer)was dit vooral pop & rock. Luister er nog wel eens af en toe na (Depeche Mode, Coldplay, R.E.M.).

Vanaf mijn 14de van EDM beginnen houden, Robert Miles, Faithless, Sash!, Gigi D'Agostino, en beetje van die commercielere Eurotrance groepjes. De weinige trance tracks die ik toen kende hield ik ook echt enorm van maar ik wist niet veel van het bestaan van trance als genre op zijn eigen. Robert Miles kende ik..Nalin & Kane - Open Your Eyes, Matt Darey - Liberation,..en nog een paar andere trance toppers die ze daar ook op de 'dance' compilaties uitbrachten daar.
Woonde toen in zuid-Spanje en daar was er bijna totaal geen EDM scene, laat staan trance.

Vanaf het moment dat ik echt meer trance tracks begon te kennen (vanaf mijn 18de) en dj's begon op te zoeken en zo ben ik eigenlijk niet meer verandert van mijn main music love.

Nu hou ik eigenlijk bijna van alle soorten EDM (behalve hardcore en de meeste house (te saai). Maar trance zet ik nog altijd in een andere categorie dan andere EDM waar ik van hou, andere EDM kan je naar luisteren en van genieten...maar bij trance is het ook voelen, zweven, energie opdoen..


"Gangsta" en RnB (in't algemeen dan op een paar tracks na,) heb ik NOOIT graag gehoord en dat zal zo altijd blijven Ik heb het over al die gangsta/rnb dat je in de "clubs" tegenwoordig hoord en al die zever op TMF & MTV.

Int kort nu :

12-15: 80% pop/rock, 20% eurodance
16-18: 50% pop/rock, 49% eurodance + trance, 1% latino

Hierna begon ik ook veel meer naar muziek te luisteren,

19-20: 80% trance, 10% andere EDM, 10% pop/rock
21+: 90% trance, 8% andere EDM, 2% pop/rock

Old Post Oct-06-2005 17:36 
Click Here to See the Profile for Synthesia Click here to Send Synthesia a Private Message Add Synthesia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer



Registered: May 2001
Location: Dendermonde

goh, niet simpel

tot men 12-13 top 40 muziek met toch een voorkeur voor het electronische
vanaf 12 tot 16 eurodance maar ook dingen als serieus beats, ook een happy hardcore periode gehad. Vooral fan van 2 brothers on the 4th floor, capella, ice mc, 2 unlimited, zhi vago en concoorten
Sinds 1997 trance all the way! Maar ook de commercielere dingen als fiocco, astroline, absolom ed.


___________________
http://onderlegger.cinebelblogs.be/

Old Post Oct-06-2005 17:55  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal



Registered: Aug 2002
Location: Antwerp, Belgium

in mijn kindertijd zowat alles (voornamelijk pop muziek (wat in de hitparade stond) en ook een zekere affiniteit voor klassieke muziek)

10-12: Synthesizer
12-14: (Euro)Dance/House
14-14: Dance, Hardcore/Club (club x, happy hardcore & thunderdome)
16-17: Trance, Happy Hardcore, Club
17-19: Trance, Hardtrance, Goa/Psy
19-21: Trance, Hardtrance, Hardstyle, Tech-trance, Techno
21-nu: Trance, Hardtrance, Goa/Psy, EBM, Metal, Hardcore (voornamelijk darkcore en terror/frenchcore/industrial, speedcore is voor ff leutig), Industrial, Techno, Ambient, IDM, Acid en Ethereal. (voor mij is er op 3 jaar tijd enorm veel veranderd op muzikaal vlak, vandaar de redelijk lange waslijst)



PS: leeftijdklassen zijn wel niet 100% correct. Goa &Psy vallen terug bij mij in de smaak na een lange periode van verminderde interesse tss mijn 19 en 21, dit dankzij J00F zijn set op AIB: Outdoor.
PPS: mijn muziek keuze hangt nu vooral van mijn gemoedstoestand en emotionele staat.

bvb:
"waaarghghh ik ram die hun kop in": Industrial, Black Metal en Hardcore

"ik voel me redelijk relaxed": Ambient, Ethereal

"jaaa bomen zijn relaxed" & "Moehahahawootwootwoot: Goa/Psy & Acid

"ik ben zo depri lak nen hond": vaak van die meeslepende melancholische trance of EBM nummers ("plastic boy - life aint easy " & "l'âme immortelle - another day" zijn perfecte voorbeelden van wat ik bedoel)


___________________
Ask and you shall receive.

Last edited by Dark Apostle on Oct-06-2005 at 18:09

Old Post Oct-06-2005 18:03  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics



Registered: Dec 2003
Location: Mass-Oven

0-14: "Ik haat diene radio, al dat lawaai. Ik krijg er hoofdpijn van!"
14-16: rap allereerste cd: Marshal mathers
16-19: trance meestal uplifting
19-20: eerst de cheesy prog, ietskes meer underground
20-21: de prog beu aan het geraken,te traag.. allemaal hetzelfde ( reden waarom ik ben overgeschakeld van trance naar cheesy prog) en nu terug veel naar trance aan het luisteren... ik begin john oo' fleming wel heel leuk te vinden, hoe sneller hoe beter.


andere genres die ik altijd wel goed vond ma niet echt de hoofdgenre:
punk-achtig, classic rock (dire strait, sting, enz), pop, en funky/ groovy house


___________________
quote:
Originally posted by Meat187
Because "American Football" is neither played with a ball nor with your feet. It should be called Handegg.

Old Post Oct-06-2005 18:27  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CygnusX
Ex-moderator



Registered: Apr 2002
Location: Neerpelt

Mijn geschiedenis is behoorlijk saai

Voor 14j : commercieel/top 30
14j - 16j : dance/trance
Na 16j : trance

Met occasioneel een kort tripje naar techno/goa/house/klassiek/...

Old Post Oct-06-2005 18:34 
Click Here to See the Profile for CygnusX Click here to Send CygnusX a Private Message Add CygnusX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

quote:
Originally posted by CygnusX
Mijn geschiedenis is behoorlijk saai

Voor 14j : commercieel/top 30
14j - 16j : dance/trance
Na 16j : trance

Met occasioneel een kort tripje naar techno/goa/house/klassiek/...


Idem

Maar van 16 - 17 luisterde ik geweldig veel naar hardtrance en ook hardstyle, naast de upliting.
Nu domineert de gewone trance weer voor me

Old Post Oct-06-2005 19:04  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
pooley
In Search Of ...



Registered: Apr 2003
Location: near Brussels

8-12: hardrock, pop, (metallica, guns n roses, iron maiden)
12-16: Franse rap (i am, ntm, fonky family, de puta madre, cnn, RAB, eerste franse rap platen) + engelse NAS, Bodycount, Ice-t, funkdoobiest. Maar ook 'techno', retro van nu, hardcore ewa maar das rap gemindert)
16-18 zelfde mix maar dan geen rap meer
18: trance, techno (<3 kozzmozz)
19-22; trance a volonté
23-nu: house, groove, electro, prog, trance, techno EDM dus (behalve shitty DnB)


___________________

Old Post Oct-06-2005 19:04  Belgium
Click Here to See the Profile for pooley Click here to Send pooley a Private Message Visit pooley's homepage! Add pooley to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eagle`
Progressive Psy Addict



Registered: Aug 2002
Location: Brussels

kan er nie echt meer nen leeftijd op plakken

Rap
Hardcore
Trance
Goa/psy-trance/prog/prog-goa en een technoke af ent oe gaat oek wel binne


___________________
12" Chase: Vernon - Wonderer (Son Kite Remix)

The X-files - Closure (feat. Moby My Weakness)

Old Post Oct-06-2005 19:13  Belgium
Click Here to See the Profile for Eagle` Click here to Send Eagle` a Private Message Add Eagle` to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Shadowkid
hitokiri



Registered: Apr 2005
Location: Ternat,Belgium

11-14: Pop, Hardcore, Commerciële Dance zoals 2 fabiola, fiocco, sash maar ook BBE, Robert Miles, Prodigy, ook al een klein beetje rock zoals Nirvana
14-16: Rock, Commerciële Dance, Trance, Rap, R&b
17-18: Trance en alle subgenres, Rock - Hardrock, Hardstyle, een beetje house
19-nu: alle vormen van Trance, Techno, Progressive, Ambient, Groove, Filmmuziek, Rock-Hardrock en nog wel wat dingen.

Old Post Oct-06-2005 19:44  Belgium
Click Here to See the Profile for Shadowkid Click here to Send Shadowkid a Private Message Add Shadowkid to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Jouw geschiedenis van stijlen
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacksweet prog tune [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackHavana - Shady Lady [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:41.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!