Någon som varit i Norge och rensat fisk tills förbannelse?
Verkar vara rena rama guldgruvan. Tänkte om det var någon här ifrån som kunde dela med sig av eventuella erfarenhter.
nope.. ett varningens finger dock, har läst en mycket ingående artikel om just detta. när du säger att det är "rena guldgruvan", ha då i åtanke att jobbet är ett rent helvete. kallt, tungt, fysiskt arbete dagarna i ända.
de som åker dit och tror det är någon sorts semester (i.e bara hört de positiva sidorna) pallar inte trycket och åker hem redan efter en vecka. men om du är beredd att arbeta hårt under jävliga omständigheter, då är det nog inte helt fel. man tjänar ju rätt bra, och eftersom man inte har tid/pallar göra något efter jobbet så gör man ju inte av med några pengar heller.
Originally posted by Laszlo
Du kan få komma och prya hos oss på Växjö Club här på studentradion Men då måste du ha på dig en prao-lapp ..
haha
May-18-2005 17:33
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by Laszlo
Du kan få komma och prya hos oss på Växjö Club här på studentradion Men då måste du ha på dig en prao-lapp ..
Visst är det mysigt med andra chansen?
Jag gör vadsomhelst .. hoho
May-18-2005 18:42
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
quote:
Originally posted by reveal
^^^ För en miljon kronor kan man nog tänka sig att jobba en vinter
indeed! en vinter går ganska snabbt ju
men asså hur mkt tjänar man som fiskrensare då?
May-18-2005 21:06
mr_fisken
dancin
Registered: Oct 2003
quote:
Originally posted by St_Andrew
indeed! en vinter går ganska snabbt ju
men asså hur mkt tjänar man som fiskrensare då?
Jag vet inga exakta siffror men man tjänar ju uppåt 150kr timmen.
Finns gott om jobb och bostad ska enligt uppgift inte vara något större problem.
Är ju rätt populärt att tjäna pengar på detta viset, jag känner mig peppad på det nu i höst iaf