Så, jag och shytrance tänkte annordna en ny fotoväling för sommaren, förra sommaren var kategorierna:
* Sommar
* Musik
* Nåt som beskriver dig (kan va vad som helst eg. gillar man katter kan man ta kort på en katt t.ex.
* Vad är det? (abstrakt foto av något, sen får man gissa.. och sen utses det mest abstrakta
* Roligt (aaa roligaste bilden vinner eller nåt)
* Porträtt av någon/något
Ska vi ha nya, eller samma? vad ska reglerna vara? etc. Discuss och sen bestämmer vi defentivt. Oxå vad var bra/dåligt med tävlingen förra året så vad behöver ändras?
man borde få fixa lite smått iaf, dom flesta riktiga fina fotografierna e ju ändå lite redigerade iaf, kontrast, färg etc...
vi kan ha nån kategori som heter "mönster" foto innehåller nått slags mönster t.ex. fotografera ett staket eller något...
Jun-09-2005 13:20
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
i vilket fall som helst är jag på
(ps. det heter fototävling och inte foto tävling ... ds.)
(ps2. www.skrivihop.nu ds2.)
Jun-09-2005 14:44
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
quote:
Originally posted by ShyTrance
man borde få fixa lite smått iaf, dom flesta riktiga fina fotografierna e ju ändå lite redigerade iaf, kontrast, färg etc...
vi kan ha nån kategori som heter "mönster" foto innehåller nått slags mönster t.ex. fotografera ett staket eller något...
Jag tycker förra årets kategorier var bra...kanske en kategori för bästa svart-vita fotografi också..`?
Bästa festbilden kan ju ses som samma kategori som musik och "mönster" är väl i princip samma som abstrakt?
Vad gäller redigering så borde färg- samt kontrastkorrigering vara okej till viss grad, precis som några av er säger så är så gott som alla fotografier påett eller annat sätt redigerade vad gäller färgmättnad, skärpa och kontrast...