Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED
nou wij vieren dit jaar meer kerstmis dan sinterklaas (ik vind kerstmis ook belangrijker dan de sint..), dit jaar met sinterklaas alleen gedichten en kado's (en als je wil een surprise), komt omdat mijn zussen en broer allemaal al het huis uit zijn en dus heeft blijkbaar niemand tijd om een suprise te maken.. maar met kerstmis doen we met kado's (een beetje van de kerstman en een beetje van je zelf (ouders ).. trouwens de sfeer met kerst vind ik altijd erg vet.. lekker gezelli!!
doe mij de kerstman maar,
vin kerst toch wat leuker dan het commerciele Sinterklaas. (niet dat kerst niet commercieel is......)
Kerst ook veel gezelliger trouwens,
maar vanavond eerst maar s Sinterklaas overleven.....
Greetz RubDub
Dec-05-2001 16:20
Miss Proximus
titelloos
Registered: Mar 2001
Ik vind het onzin dat mensen vinden dat Kerst een diepere betekenis heeft, want...tja.....het christendom en de kerstm,an zijn toch allebei gebaseerd op geloof? En als je dat niet geloofd vind je het allebi dus onzin weeeeeeee
Heb voor sinterklaas gestemd omdat ik anti-amerikaanse tradities ben of iig pro-nederlandse tradities lol
Dec-05-2001 17:14
Dj Lex
Respect the Lex
Registered: Apr 2001
Sinterklaas voor mij. Net als wat Proxi zegt vindt ik het veels te amerikaans, net als valetijn en nu weer halloween, let maar op over paar jaartjes komen ze langs alle deuren dit jaar flikten ze het al bij ons. Sinterklaas is tenminste nederlands (of spaans) en niet zo commercieel
Dec-05-2001 17:32
Pjotr G
Mindcrawler
Registered: Aug 2001
Heeey wist je dat de kerstman sinterklaas is?
Santa Claus in zijn huidige vorm is gemaakt door coca cola (triest he?)
Wij zijn dus eigenlijk het enige land dat sinterklaas nog enigszins in zijn echte kloffie viert (zo'n religieus gewaad)
Sinterklaas = Sint Nicolaas = Saint Niclaus = Santa Claus
Bleh wat zijn amerikanen toch dom. Ik hoop niet dat we alle achterlijke gewoonten van die gasten overnemen. T lijkt er wel op.
Dec-05-2001 17:47
New Wave
We are all a number......
Heeey wist je dat de kerstman sinterklaas is?
Santa Claus in zijn huidige vorm is gemaakt door coca cola (triest he?)
Wij zijn dus eigenlijk het enige land dat sinterklaas nog enigszins in zijn echte kloffie viert (zo'n religieus gewaad)
Sinterklaas = Sint Nicolaas = Saint Niclaus = Santa Claus
Bleh wat zijn amerikanen toch dom. Ik hoop niet dat we alle achterlijke gewoonten van die gasten overnemen. T lijkt er wel op.
----------------------------------
JONGUH, wat zeur jer nou, je weet toch dat Sinterklaas al meer dan 200 jaar onze schoen vult..owohwoh.........ga effe beweren dat sinterklaas niet bestaat!!!........nerd
Dec-05-2001 17:55
HiGH_NrG
Als een gek!
Registered: Jun 2001
Kerstman 0wnz joe! Hoef je nie zo te kloten met surprises en gedichten...gewoon lekker makkelijk een groot cadeau onder de kerstboom!
Dec-05-2001 18:03
Flipper01
Addicted dolphin
Sinterklaas is veel toffer!! Die heeft echt een heel legio aan zwarte pieten die voor hem werken, die Kerstman heeft alleen een paar rendieren waarvan er 1 ook nog alcoholist is..
En aangezien ik kerst dit jaar in de woestijn ga vieren is Sinterklaas toch wat belangrijker..