Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > HardStyle et HardTrance ?
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
term0s
Junior tranceaddict

Registered: Jun 2005
HardStyle et HardTrance ?

bonjour,

j'aurais voulu savoir la difference entre la hardstyle et la hadtrance.

et par la meme occasion comment recevoir la chaine TMF en france (qui passe beacoup de trance) !

Old Post Jun-18-2005 10:12  France
Click Here to See the Profile for term0s Click here to Send term0s a Private Message Add term0s to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
low-R
Only banging and melodic

Registered: Oct 2004

hardtrance : melodie, longs break, et tempo et basses hard.

Hardstyle : moins mélodique, plus répétitif.

Concernant TMF, c'est une chaine du bouquet satellite canalsat hollande. Le seul moyen de l'avoir c'est d'avoir l'abonnement, enfin c'est le seul "légal" que je connaisse.

Old Post Jun-18-2005 10:25  France
Click Here to See the Profile for low-R Click here to Send low-R a Private Message Visit low-R's homepage! Add low-R to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mister NjoY
keep the rhythm

Registered: Apr 2004

HardTrance : C'est mort, mais qu'est ce que c'était bon...

HardStryle : C'est ce qui est en train de la remplacer, c'est nul...

Pour la chaîne TMF j'ai demandé à TPS ainsi que CannalSat en France of course, il m'on répondu qu'il ne la proposé pas dans leurs packs

Néanmoins, avec une parabole orienté vers le satellite "Astra" tu peu l'avoir. Il faut se renseigner d'avantage

Old Post Jun-18-2005 10:30  France
Click Here to See the Profile for Mister NjoY Click here to Send Mister NjoY a Private Message Visit Mister NjoY's homepage! Add Mister NjoY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cottcott44
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2003

Yoji Biomehanika c'est plutot hardtrance ou hardstyle ?

Je le classerai dans hardtrance mais je suis pas sur

Tim Fishbeck - React
D Nox & Beckers - Jet Lag Slave
Johan Gielen - Physical Overdrive

Most awaited tune atm
The Digital Blonde - Synthology [Album]

Old Post Jun-18-2005 10:34  France
Click Here to See the Profile for cottcott44 Click here to Send cottcott44 a Private Message Add cottcott44 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mister NjoY
keep the rhythm

Registered: Apr 2004

Oui, c'est vrais, mais il varie les sons lors de ses sets il navigue entre ces 2 styles

Mais ce qui est sûr c'est que l'on en entend beaucoup moins malheureusement. Je me rappel des compiles ID&T HardTrance qui pour moi était vraiment bien à l'époque

Old Post Jun-18-2005 10:40  France
Click Here to See the Profile for Mister NjoY Click here to Send Mister NjoY a Private Message Visit Mister NjoY's homepage! Add Mister NjoY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cottcott44
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2003

quote:
Originally posted by Mister NjoY
Oui, c'est vrais, mais il varie les sons lors de ses sets il navigue entre ces 2 styles

Mais ce qui est sûr c'est que l'on en entend beaucoup moins malheureusement. Je me rappel des compiles ID&T HardTrance qui pour moi était vraiment bien à l'époque

Ouais c'est clair, maintenant la hollande n'ecoute plus que du Pavo,Zany,Promo, Luna que j'apprecie beaucoup beaucoup moins. Esperons que ce mouvement ne vienne pas entacher la culture trance hollandaise

Tim Fishbeck - React
D Nox & Beckers - Jet Lag Slave
Johan Gielen - Physical Overdrive

Most awaited tune atm
The Digital Blonde - Synthology [Album]

Old Post Jun-18-2005 10:46  France
Click Here to See the Profile for cottcott44 Click here to Send cottcott44 a Private Message Add cottcott44 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
term0s
Junior tranceaddict

Registered: Jun 2005

merci pour le renseignement. quant a TMF, si je la capte, j'aurais un bouquet hollandais donc toutes les chaines hollandaise ?

Old Post Jun-18-2005 11:04  France
Click Here to See the Profile for term0s Click here to Send term0s a Private Message Add term0s to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
low-R
Only banging and melodic

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by term0s
merci pour le renseignement. quant a TMF, si je la capte, j'aurais un bouquet hollandais donc toutes les chaines hollandaise ?

Malheureusement oui. Et pour infos la chaine a été racheté par MTV Networks.

Old Post Jun-18-2005 11:46  France
Click Here to See the Profile for low-R Click here to Send low-R a Private Message Visit low-R's homepage! Add low-R to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
HaYeK
Guest

Registered: Not Yet
La Hard Trance garde les mêmes structures que la Trance mais en plus Techno. En effet, elle a tendance à se perdre (Cf. compil ID&T).

Le Hard Style, j'aimais bien 10 secondes. Le jour où j'ai entendu des chants nazis par-dessus, j'ai définitivement arrêté.

Old Post Jun-18-2005 11:54 
Add  to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djsunn
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

quote:
Originally posted by HaYeK
Le Hard Style, j'aimais bien 10 secondes. Le jour où j'ai entendu des chants nazis par-dessus, j'ai définitivement arrêté.

je savai pas que ce courant musical etait porteur de ces idées, c'est un cas isolé???

Pour moi ca representai plutot des jeunes sauter de partout ou alors la "tuninge" attitude.... me suis peu etre tromper

Old Post Jun-18-2005 12:54  France
Click Here to See the Profile for djsunn Click here to Send djsunn a Private Message Add djsunn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
HaYeK
Guest

Registered: Not Yet
Je pense que c'est un cas isolé, mais j'ai découvert via mon frère une net radio néo-nazie qui distillait ce son et apparement ce n'est qu'une face cachée du phénomène.

Old Post Jun-18-2005 13:55 
Add  to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Adrien
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2005

trouve ça bizarre cette histoire de nazie avec le hardstyle, on disais pareille du hardcore aussi. Faut faire attention quand même,en plus ceux qui font du hardstyle c'est la plupart qui faisais du hardcore avant donc bon, beaucoup sont pas typé blanc.
bref, concernant le hardstyle, je pense que c'est un style qui va s'effoufler rapidement, vous verrez.

Old Post Jun-18-2005 16:20  France
Click Here to See the Profile for Adrien Click here to Send Adrien a Private Message Visit Adrien's homepage! Add Adrien to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > HardStyle et HardTrance ?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackvery nice progressive track PLEASE ID [2005] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackArmin van Buuren - "Blue Fear" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:03.

Forum Rules: