Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Scenen i Osaka & Tokyo
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
NbR
tranceaddict



Registered: Mar 2002
Location: Uppsala :,(
Question Scenen i Osaka & Tokyo

Hey Dudes and Dudettes

Jag skall till Japan en månad och eftersom jag känner mig själv så kommer jag att se mer av solnedgången än soluppgången

Så om nåon här har några tips på klubbar eller var jag kan hitta info om fester o klubbar i Osaka o Tokyo så är jag väldigt tacksam.
Jag har hört att Osaka skulle vara lite av Japans klubb-huvudstad men det var ett gäng år sedan.

Alla info mottages gärna .. även på sådant som inte är EDM-relaterat ;P

Ärtor ut

Old Post Jun-21-2005 21:51  Sweden
Click Here to See the Profile for NbR Click here to Send NbR a Private Message Add NbR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

De har iaf en viss del hardtrance



leta efter Velfarre i Roppongi och G-style i Kawagoe


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Jun-21-2005 22:18  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SwedeTrance
Junior tranceaddict



Registered: Oct 2004
Location: Goteborg, Sweden

Hej!

Har varit ute i både Osaka och Tokyo (dock var det ett tag sen jag var i Osaka o då inte clubbing med EDM stil..).

Tokyo: Velfarre är rätt schysst och framförallt stor klubb, var där på nyårsafton då Johan Gielen spelade tillsammans med en lineup med 12 andra DJ's till lunchtid nyårsdagen :-) O när Gielen spela Yoji blev det världens jubel.... Velfarre är dessutom starten till släpp av "Cybertrance" samlings-CD's i Japan så de spelar trance men det kan vara värt att kolla upp en extra gång innan du går dit om du är petig med musiken för kvällen.

Om du vill gå till ett ställe som tydligen är större än Velfarre, kolla in "Ageha"
http://www.ageha.com/ - tar tydligen in 2400 pers på main floor...
Har inte varit där själv men skulle gärna prova på att gå dit.

Space Lab Yellow eller "Yellow" enbart har sett många bra utländska DJ's vid skivspelarna genom åren. (vill dit någon gång definitivt)
http://www.club-yellow.com/


Osaka: Sam and Dave 5 (Nagahori) brukar mina brasilianska kompisar i Japan gå till. Har varit runt på en del mindre klubbar men kommer inte ihåg namnen :-)
Hemsida: http://www.samanddave.jp

O kan inte låta bli att nämna "ID Bar" i Nagoya, min favoritklubb i Japan, har haft många bra stunder där, japanarna är oftast väldigt uppåt o glada när de festar och höra dem ropa/hojta till vissa låtar är helt himla sjukt fantastiskt!


Se även nedanstående länkar för detaljerad info
http://www.cyberjapan.tv/homeE.html (bra guider till olika klubbar)
http://www.japanvisitor.com/jc/cj.html

Lätt avis på att du ska vara borta en månad o få möjlighet att klubba i Japan, hade gärna gjort det med!

Old Post Jun-21-2005 23:50  Sweden
Click Here to See the Profile for SwedeTrance Click here to Send SwedeTrance a Private Message Add SwedeTrance to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NbR
tranceaddict



Registered: Mar 2002
Location: Uppsala :,(
Love

Tackar tackar för all info.

Det hade tagit mig antagligen hälften av tiden jag kommer att vara där bara för att komma fram till att de här ställena finns.

Jag såg Yoji Biomehanica på ett rave i Sydney där han spelade efter Johan Gielen. Fy satan vilken diva han e Slår lätt allas våran favvo diva Tiesto med hästlängder .. han gjorde saker som att dra ner ljudet o ställde sig o väntade 10-30 sekunder på att alla skulle jubla nog mycket innan han drog på det igen osv bara detta gjorde han kanske 5-6 ggr under de 3-4h han spelade. Men han var dock rätt rolig att se på när han spelade, han gjorde det till en stor show vilket inte många "västerläningar" till djs gör

Old Post Jun-22-2005 02:42  Sweden
Click Here to See the Profile for NbR Click here to Send NbR a Private Message Add NbR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

Japanska folket har säkerligen en viss attityd som inte går att jämföra med oss Europeer


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Jun-22-2005 11:53  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NbR
tranceaddict



Registered: Mar 2002
Location: Uppsala :,(

quote:
Originally posted by ScuL
Japanska folket har säkerligen en viss attityd som inte går att jämföra med oss Europeer


Utveckla gärna. Jag har aldrig varit där förut så jag e väldigt nyfiken på allt jag kan lära mig om landet o dess befolkning

Old Post Jun-22-2005 21:56  Sweden
Click Here to See the Profile for NbR Click here to Send NbR a Private Message Add NbR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

Har aldrig varit där men jag har kontakt med en kille som bor i västra delen av Tokyo och hans uppfatningar av livet och musiken osv är totalt annorlunda. Du kommer nog uppmärka det när du klubbar där

OBS: Tar aldrig av tröjan när det är varmt, en naken kropp i en klubb är nånting som de anser för 'smutsig' och är en provokation


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Jun-22-2005 22:29  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Scenen i Osaka & Tokyo
Post New Thread    Post A Reply

 
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackhardtrance from 1999 id this baby! maybe uk tune? [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTroop - Homecoming [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:51.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!