Registered: Jan 2005
Location: Danderyds Psykhus, Stockholm
körkortet taget
nu är jag äntligen klar med detta helvete (började köra sep 2003), och hamnade på ohumana 32 körlektioner. jag vet, det är hemskt, men jag har varit upptagen med studier på annan ort, och har därför har det blivit länge mellan gångerna (plus att jag är äckligt oengagerad när det gäller motordrivna fordon).
hur länge tog det för er? 5 lektioner? 10? 39? 88? 106?
___________________
soundcloud.com/kiskelfacit
Jun-20-2005 13:48
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK
45 eller nånting för mig.
men du får anta från mig att det är INTE lätt att få körkortet i Holländska rusningstraffiken.
Registered: Jan 2005
Location: Danderyds Psykhus, Stockholm
ah, kan tänka mig det. vad går en lektion på i holland? här kostade de i början ~350, men höjdes till 570. dock samma minutpris. körtiden ökades från 40min till en timme.
___________________
soundcloud.com/kiskelfacit
Jun-20-2005 13:57
SWE_TRANCE
Spacemonkey
Registered: Jul 2001
Location: Borås, Sweden
17 lektioner, 22 dagar.
Första lektionen 1999-04-05, fick lappen i handen 1999-04-27.
Hyffsat nöjd med det
Jun-20-2005 14:10
benni
merci charles
Registered: Mar 2002
Location: malmö, sweden
jag fick mitt körkort på island när jag fyllde 17... fick 2 fel av 10 som man fick göra (jag körde 12 eller 15 (minns inte riktigt) körlektioner innan dess)
ingen farlig trafik där heller plus att det är mkt billigare än i sverige
___________________
music is my wine
Jun-20-2005 14:27
staz
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen
har tagit 22 men nu vare typ ett år sen ja körde.. har ingen möjlighet till privat övningskörning o då går de fan inte skulle krävas typ 100 lektioner lr nåt.
Jun-20-2005 15:13
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
Location: La La Land
Grattis....!!!!
Själv har man haft lappen i 12 år nu
20 15min körlektioner
Klarade teorin & uppkörningen på första försöken...
jag har tagit 8 lektioner änsålänge, ska ta 2 till alltså 10 totalt... men jag har kört mycket med farsan, det är mest för o "komplettera"..
___________________
Jun-20-2005 15:37
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK
quote:
Originally posted by lacksesepsotygh
ah, kan tänka mig det. vad går en lektion på i holland? här kostade de i början ~350, men höjdes till 570. dock samma minutpris. körtiden ökades från 40min till en timme.
då jag hade lektioner (2001) var det €65/timme men nuförtiden ligger det mellan €70 och €80.
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Grattis!
För mig tog det 3 uppkörningar (!) och typ 15 körlektioner innan jag fick mitt satans körkort. Men, vid första försöket satte jag alla rätt på teoriprovet