Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > België - Holland
Pages (5): [1] 2 3 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
diddi
Trance 4 ever

Registered: Aug 2003
België - Holland

Beste BETA's,

gevoelig onderwerpje:

Wat vinden jullie van de kwaliteit van de gereleasde trax in België? Persoonlijk vind ik de trance in Nederland van een hoger niveau dan in België (buiten M.I.K.E, Airwave, Deruyter etc gerekend die wel een hoog niveau halen). Ook het aantal kwaliteitsreleases in Nederland ligt imo hoger dan in België (zie release van AvB, Ferry Corsten, Tiesto, Marco V,...).

De meeste Belgische releases klinken nog steeds (imo) een stuk als enkele jaren geleden : harde baslijn en weinig gevoel voor melodie terwijl Trance in België toch nog steeds geapprecieerd wordt. Nederlandse trance is meer gesofiticeerd, meer over nagedacht, meer tijd ingestoken,... Ofwel luister ik te veel naar Nederlandse dj's... en te commerciële cd's waar alleen de bekende dj's hun ding doen.

Ik spreek hier alleen van Trance. Ik ben niet een die-hard trance-freak die alles volgt, maar dit gevoel heb ik momenteel. Heb jij hetzelfde gevoel of heb je er een ander gedacht over? Feel free to discuss...

gReetz

Old Post Jun-21-2005 10:02  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Hydra
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2003

Voor mij staat Holland qua producties ver bovenaan de lijst. Maar ik vind dat er in België uitstekend materiaal geproduceerd wordt, zeker als je vergelijkt met andere landen dan holland.

Ohja, vergeet Fred baker zijn producties niet!

Old Post Jun-21-2005 10:19  Belgium
Click Here to See the Profile for Hydra Click here to Send Hydra a Private Message Add Hydra to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Nederland heeft altijd al een beetje een "house" cultuur gehad denk ik, en ze staan daar ook veel meer open voor alle genres die onder house vallen (Kijk maar naar die mega-bedrijven als ID&T bijvoorbeeld.). Enfin, ze staan er veel meer voor open dan belgie in ieder geval. Daarom waarschijnlijk dat het in Nederland als artiest makkelijker is om te beginnen met producen en om je producten ook aan de man te brengen. En hoe meer producties en producers een kans krijgen, hoe groter de kans dat er goeie producties tussenzitten
In belgie lijkt het gewoon moeilijker om als kleine artiest je tracks aan firma's kwijt te geraken, terwijl er in nederland hopen platenmaatschappijen zijn maar al te graag nieuwe producers ontdekken. Allé, ik bedoel maar: waar kan je in belgie als producer met een nieuwe track terecht? Banshee, NEWS, wat nog? In nederland zijn er echt veel meer labels die zich ook veel duidelijke profileren. Dus ik denk dat het niet echt zo veel te maken heeft met talent, maar eerder door de aanwezige house-cultuur (zowel de platenmaatschappijen als het publiek) die producers kansen en mogelijkheden geeft. Er heerst hier in belgie bijvoorbeeld ook een te conservatieve en weinig vooruitstrevende mentaliteit denk ik. Maatschappijen tekenen alleen de dingen die zeker gaan scoren, en dat zijn meestal de zwakke afkooksels van andere producties. Terwijl ze weinig geneigd zijn om wat vooruitstrevende trance tekenen, omdat het in belgie nu eenmaal hel moeilijk is om een goeie tranceplaat winstgevend te maken. terwijl dat in nederland niet echt het geval is, het publiek staat daar ook meer voor open...

Old Post Jun-21-2005 11:38  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

ooit lang geleden hoorden wij bij de pioneers als het op electronische muziek aankwam, ooit...

Old Post Jun-21-2005 12:47  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

Het ligt voor een stuk aan onze belgenmentaliteit denk ik. Ok, belgië is wel klein en kan dus niet superveel goede producers hebben, maar Duitsland en Nederland scoren op "Dance-vlak" toch wel veel beter dan België. En wat Jasper zegt is waar, de house-cultuur is daar veel meer geïntegreerd dan hier.

Old Post Jun-21-2005 13:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DeSpErAtOs-X
Supreme tranceaddict

quote:
In belgie lijkt het gewoon moeilijker om als kleine artiest je tracks aan firma's kwijt te geraken, terwijl er in nederland hopen platenmaatschappijen zijn maar al te graag nieuwe producers ontdekken. Allé, ik bedoel maar: waar kan je in belgie als producer met een nieuwe track terecht? Banshee, NEWS, wat nog?

inderdaad, groot gelijk ... heb ik zelf al genoeg ondervonden ...

-dan stuur je een track op, zeggen ze: dat klinkt mooi , maar jah, je hebt geen naam als regi of wout dus willen we niets meer uitbrengen in dit genre (ivm dance muziek)

-wat groove betreft zijn er eigenlijk geen labels in belgië, behalve okina met wat magere releases en nu komt banshee op de proppen met iets house achtig maar ook niet om hoge toppen mee te scheren denk'k

welja .. en dan wat trance beftreft, de groten hebben een eigen label of via kennissen, dusjah .. geen labels ; geen talentvolle nieuwe releases

en wat de gereleaste tracks betreft van belgische makers:

they suck atm ... die paar goede releases voor ongetwijfeld toch wel wat producend talent vind ik imho nogal mager. Het wordt eens tijd dat we de 'grote' menskes es ff wa minder in de spotlight zette en openstaan voor nieuwe mensen!

MIKE ,Regi, ... kunnen niet eeuwig voor vernieuwing zorgen blijkt ... dus IMHO zouden de platenmaatschappijen beter es zorgen voor nieuw talent op te sporen!

Dj contests genoeg in belgië ... met hopen zelfs! Waarom niet eens wat produce contests met een waardige inzet? Enkel die idool afkooksel-programma's met weeral dezelfde producers of covers .. useless crap

Soit, ben me weer aant opjagen ... wil je wat releasen, verhuis naar frankrijk, nederland of UK . echt NIEUWE dingen zullen ze hier zelden proberen, veel te alternatief ingestelde mensen op dit moment.

ik eis heropvoeding

Old Post Jun-21-2005 13:49  Belgium
Click Here to See the Profile for DeSpErAtOs-X Click here to Send DeSpErAtOs-X a Private Message Visit DeSpErAtOs-X's homepage! Add DeSpErAtOs-X to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

Registered: Jan 2004

een goeie vriend van me in leuven heeft net nog op de oldfashioned way een plaat kunnen releasen bij Traction, das het platenlabel van Zzino. Het is wel techno. Dit is eigenlijk vooral weer een bewijs dat belgie meer een techno-land is. ik denk dat je hier sneller een technoplaat gereleased krijgt dan een tranceplaat..

Old Post Jun-21-2005 13:52  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
pooley
In Search Of ...

Registered: Apr 2003

desp
der zijn MASSAS groove labels in België, moogt dat echt niet onderschatten.
Massas bedoel ik 10 of meer.

musichead.de -> newest groove/house whatever en dan bij land (BEL) kijken, daar staat echt vele Belgische producten tussen. + labels (ze brengen waarschijnlijk niet massas uit maar zo begint niemand...

Old Post Jun-21-2005 13:53  Belgium
Click Here to See the Profile for pooley Click here to Send pooley a Private Message Visit pooley's homepage! Add pooley to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Op House/groove (Wally's Groove World en alle aanverwanten) en Techno gebied hebben we in belgie inderdaad zeker niet te klagen, maar het is op trance gebeid dat het allemaal misloopt hé
Kijk nu naar Plus Ultra, daar horen Jack en kevin ook niks meer van, en das echt een release-waardige bom!

Old Post Jun-21-2005 14:04  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DeSpErAtOs-X
Supreme tranceaddict

heb intussen wat research gedaan ...

het blijkt zowat altijd om buitenlandse labels te gaan die één of twee producten in belgië uitbrengen

ik denk dan aan het label:

Thrill , Kitsune, ... veelal franse labels merk ik wel

EDIT: @Jasper

noem mij eens 2 waardige BELGISCHE roots Groove labels? nie simpel ze

en wat plus ultra betreft ... welja, AGM ... de maatschappij die in megahits & classix gelooft ... moet ge nie echt een 'normale' trance release van verwachten

Old Post Jun-21-2005 14:18  Belgium
Click Here to See the Profile for DeSpErAtOs-X Click here to Send DeSpErAtOs-X a Private Message Visit DeSpErAtOs-X's homepage! Add DeSpErAtOs-X to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Bwah, kben daar ni zo in thuis natuurlijk, maar zoals ik al zei:

Wally's Groove World en sublabels (Mayaku enzo)
Hi-Phen, dat nieuwe label van Geoffroy

En bij NEWS zitten toch ook enkele housey sublabels dacht ik?

Old Post Jun-21-2005 14:32  Belgium
Icone
In Dreams...

Registered: Nov 2001

Sinds de ondergang van de eerste - de nieuwe trekt op nieveel vind ik - Bonzai Records komt er helemaal ni veel meer van terecht. Ik denk dat België ook serieus wat nieuw trance talent tekort komt. Of toch alleszins die het serieus willen aanpakken.

Trance (en misschien de hele house-scene) wordt nog altijd ni au-serieux genomen voor wat het is naar mijn mening, toch ook vaak als ge de mensen hun reacties bekijkt als ge erover begint. Ze zijn allemaal ongelofelijk narrow-minded als het op muziek aankomt hier... Ne rock-fanaat in België vind bvb u heel narrow-minded als ge 'alleen' maar naar trance luistert (en u ni openstelt voor andere genres), maar owee als ge dan tegen hem iets zegt dat hij alleen maar naar rock luistert ze

Bonzai Records zoals ie nu is zal toch BERESTERK hun best moeten doen om wat betere tracks te releasen die wat meer 'scoren' bij het grotere publiek, zoals ze dat gewoon waren van tevoren en niet voornamelijk steeds weer naar hun in-huis artiesten kijken, of (naar mijn mening) flauwe afkooksels van tracks releasen.

In Holland daarentegen valt het nieuwe producers rapen met hopen, ik denk dat ze net zoals in Engeland en the States nu wel bijna in elke straat ene hebben wonen (bij manier van spreken). Labels zijn er ook alomtegenwoordig; Armada, Somatic Sense, ID&T, noem maar op.

Kortom:
België is echt zielig...
Holland is top!

Icone Home
Icone Store -> New Percussion SAMPLE CD here!
Icone MySpace

Old Post Jun-21-2005 14:34  Belgium
Click Here to See the Profile for Icone Click here to Send Icone a Private Message Visit Icone's homepage! Add Icone to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > België - Holland
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): [1] 2 3 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPLZ ID_vocal_track [2005] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playback040 - "Ibiza Dreams" (Lost Witness Remix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:00.

Forum Rules: