|
|
|
|
 |
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004
|
|
|
Nederland heeft altijd al een beetje een "house" cultuur gehad denk ik, en ze staan daar ook veel meer open voor alle genres die onder house vallen (Kijk maar naar die mega-bedrijven als ID&T bijvoorbeeld.). Enfin, ze staan er veel meer voor open dan belgie in ieder geval. Daarom waarschijnlijk dat het in Nederland als artiest makkelijker is om te beginnen met producen en om je producten ook aan de man te brengen. En hoe meer producties en producers een kans krijgen, hoe groter de kans dat er goeie producties tussenzitten 
In belgie lijkt het gewoon moeilijker om als kleine artiest je tracks aan firma's kwijt te geraken, terwijl er in nederland hopen platenmaatschappijen zijn maar al te graag nieuwe producers ontdekken. Allé, ik bedoel maar: waar kan je in belgie als producer met een nieuwe track terecht? Banshee, NEWS, wat nog? In nederland zijn er echt veel meer labels die zich ook veel duidelijke profileren. Dus ik denk dat het niet echt zo veel te maken heeft met talent, maar eerder door de aanwezige house-cultuur (zowel de platenmaatschappijen als het publiek) die producers kansen en mogelijkheden geeft. Er heerst hier in belgie bijvoorbeeld ook een te conservatieve en weinig vooruitstrevende mentaliteit denk ik. Maatschappijen tekenen alleen de dingen die zeker gaan scoren, en dat zijn meestal de zwakke afkooksels van andere producties. Terwijl ze weinig geneigd zijn om wat vooruitstrevende trance tekenen, omdat het in belgie nu eenmaal hel moeilijk is om een goeie tranceplaat winstgevend te maken. terwijl dat in nederland niet echt het geval is, het publiek staat daar ook meer voor open...
Jun-21-2005 11:38
|
|
|
 |
 |
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001
|
|
|
Jun-21-2005 12:47
|
|
|
 |
 |
Push2005
Sidechain'd
Registered: Oct 2004
|
|
|
Het ligt voor een stuk aan onze belgenmentaliteit denk ik. Ok, belgië is wel klein en kan dus niet superveel goede producers hebben, maar Duitsland en Nederland scoren op "Dance-vlak" toch wel veel beter dan België. En wat Jasper zegt is waar, de house-cultuur is daar veel meer geïntegreerd dan hier.
|
|
Jun-21-2005 13:08
|
|
|
 |
 |
DeSpErAtOs-X
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2003
|
|
|
| quote: | | In belgie lijkt het gewoon moeilijker om als kleine artiest je tracks aan firma's kwijt te geraken, terwijl er in nederland hopen platenmaatschappijen zijn maar al te graag nieuwe producers ontdekken. Allé, ik bedoel maar: waar kan je in belgie als producer met een nieuwe track terecht? Banshee, NEWS, wat nog? |
inderdaad, groot gelijk ... heb ik zelf al genoeg ondervonden ...
-dan stuur je een track op, zeggen ze: dat klinkt mooi , maar jah, je hebt geen naam als regi of wout dus willen we niets meer uitbrengen in dit genre (ivm dance muziek)
-wat groove betreft zijn er eigenlijk geen labels in belgië, behalve okina met wat magere releases en nu komt banshee op de proppen met iets house achtig maar ook niet om hoge toppen mee te scheren denk'k
welja .. en dan wat trance beftreft, de groten hebben een eigen label of via kennissen, dusjah .. geen labels ; geen talentvolle nieuwe releases 
en wat de gereleaste tracks betreft van belgische makers:
they suck atm ... die paar goede releases voor ongetwijfeld toch wel wat producend talent vind ik imho nogal mager. Het wordt eens tijd dat we de 'grote' menskes es ff wa minder in de spotlight zette en openstaan voor nieuwe mensen!
MIKE ,Regi, ... kunnen niet eeuwig voor vernieuwing zorgen blijkt ... dus IMHO zouden de platenmaatschappijen beter es zorgen voor nieuw talent op te sporen!
Dj contests genoeg in belgië ... met hopen zelfs! Waarom niet eens wat produce contests met een waardige inzet? Enkel die idool afkooksel-programma's met weeral dezelfde producers of covers .. useless crap 
Soit, ben me weer aant opjagen ... wil je wat releasen, verhuis naar frankrijk, nederland of UK . echt NIEUWE dingen zullen ze hier zelden proberen, veel te alternatief ingestelde mensen op dit moment.
ik eis heropvoeding

|
|
Jun-21-2005 13:49
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 23:00.
Forum Rules: