Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Faster, harder, better?
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001
Faster, harder, better?

naar aanleiding van djcresto zn post in de camping thread dit topic..

ik heb ook de indruk dat het er steeds harder aan toe gaat tegenwoordig. snoeiharde kick, scherpe percussie, dit zijn steeds vaker terugkerende kenmerken in de hedendaagse trance..

mn vraag is nu.. wat vinden we daarvan?

persoonlijk hou ik er wel van.. die techy undertones geven echt veel drive en power aan de nummers. als ik naar een feest ga, is dat om mn verstand op nul te zetten en om me es te laten gaan.. en dan zijn die techy beats uiterst geschikt.
ik weet niet hoe jullie tegen deze evolutie aankijken?

Old Post Aug-07-2005 17:14  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

Hoeveel tracks worden er niet gemaakt dit jaar met volgend patroon. Begin - Buildup - Break (met melodie) - dan die climax zonder melodie. Voor een aantal nummers kan dit zeer aanstekelijk zijn, maar niet voor een zeer lange periode. Gisteren op DV draaide Mike bv geen enkele melodische trance plaat en dat vond ik toch wel heel jammer.
Neem nu ook Randy Katana. Als je één van zijn platen hoort in een set kunnen deze zeer aanstekelijk werken. Maar als je deze platen continu hoort gaat het snel vervelen.

Last edited by djcresto on Aug-07-2005 at 17:27

Old Post Aug-07-2005 17:21  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FUSyke
Supreme tranceaddict

Registered: May 2004

Ik hou wel van techy sounds. Die geven je energie en je kan er lekker op doorgaan. Maar als vele dj's dit gaan brengen dan zal het om den duur wel een beetje gaan tegen steken en ik hoop dat dit niet gebeurd. Er zijn vele soorten trance en ze moeten allemaal aanbod komen anders zal het toch maar saai worden.

Old Post Aug-07-2005 17:38  Belgium
Click Here to See the Profile for FUSyke Click here to Send FUSyke a Private Message Add FUSyke to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Ik hou wel van stevige beats, maar zonder melodie vind ik er echt geen hol aan. Neem nu Signum. Ik heb ze al 3 keer aan het werk gehoord, en telkens draaien ze harder en harder. En platen als hun remix van Duende of The Timelord vind ik echt wel goed, omdat ze energie combineren met melodie. Maar zo van die platen als Back @ Ya, daar vind ik dus niks aan, en een set met hoofdzakelijk zulke platen kan mij ook totaal niet meer boeien. En bijvoorbeeld Intruder in een set horen vind ik wel aangename afwisseling, maar zo wil ik geen 5 platen op een uur horen of ik ben totaal uit de mood.

Een set die volledig mijn ding qua trance was, was de set van Ronski Speed tijdens het trance.nu summer event in Q-Beach! Dat was zalige uplifting trance mét veel power erin, maar ook telkens lekkere melodieën en climaxen erdoor

Wat me ook opvalt tegenwoordig: trance-dj's moeten precies alle stijlen aan bod laten komen in een set van 1 uur? Ze beginnen steeds met wat progressive nummers (vaak al redelijk hard opgepitched), dan wat gewone melodic trance en dan aflsuiten met "tech-trance". Ik hou wel van opbouw in een set, maar zo bijna veplicht alle stijlen afgaan komt me vaak zo geforceerd over...

Old Post Aug-07-2005 18:48  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gladius
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002

jah ik heb het ook gehad met dat hard gedoe van de laatste tijd. Een liedje zonder melodie vind ik zoo saai, gewoon oeverloos geboenk... brrrr.
dat da maar goed komt op tomorrowland =<
Een reden te meer omdat ik amper nog goede (recent) nummers tegenkom.
en idd, Signum vind ik ook maar niets als dj('s) eigenlijk.

listening to music with your heart... pure energy... you can feel . in the air . on your skin . in your soul

Old Post Aug-07-2005 22:23  Belgium
Click Here to See the Profile for Gladius Click here to Send Gladius a Private Message Add Gladius to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zehra
Deeply disturbed

Registered: Oct 2003
Re: Faster, harder, better?

big no!

Old Post Aug-07-2005 22:23  Belgium
Click Here to See the Profile for Zehra Click here to Send Zehra a Private Message Add Zehra to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djibberonacid
tranceaddict

Registered: Jan 2005

Ik hoor ook liever lekkere uplifting of vocal trance dan die tech-trance van tegenwoordig, alhoewel ik vind dat Marco V wel heel geslaagde tech-trance brengt, maar als je hier twee uur heen moet luistere is de pret er ook snel af, geef mij maar genoeg zwevers!!

Go with the flow!!!!

Old Post Aug-07-2005 22:41  Belgium
Click Here to See the Profile for djibberonacid Click here to Send djibberonacid a Private Message Add djibberonacid to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous

Registered: May 2003

Die hardere sound hoor ik echt graag, was echt flippen op Signum @ Intuition

Old Post Aug-08-2005 05:14  Belgium
Click Here to See the Profile for Jakhira Click here to Send Jakhira a Private Message Visit Jakhira's homepage! Add Jakhira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Sid
omgwtfbbq tranceaddict

Registered: Aug 2004

ik hou wel van techtrance, ben meer en meer van techno naar techtrance aant evolueren, qua draaistijl, maar ik hou ook wel van de combinatie techno en techtrance.

Old Post Aug-08-2005 11:20  Belgium
Click Here to See the Profile for DJ Sid Click here to Send DJ Sid a Private Message Add DJ Sid to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal

Registered: Aug 2002

Waarover sommige hier klagen is hetzelfde als waarover ze (als ik het juist heb) 2 jaar geleden op Trance Energy kloegen, het was te hard. Nog geen jaar er na gaat niemand naar TE omdat het flauw is (volgen wie volgen kan). Dat even als bijnoot op voorhand...

Voor mij maakt het niet zoveel uit of ze hard draaien of melodisch, zolang het maar niet letterlijk te week wordt (gemiddeld ASOT spul), maar ik heb wel liever in het begin melodisch omdat je dan genoeg fut hebt om er in op te gaan en naar het einde hard omdat je dan in gang moet zien te blijven en waar ik redelijk geïriteerd van word zijn DJ die niet aansluiten op de vorige set qua sfeer.

bvb: de set van A235q sluit af met een geweldig uplifting nummer in de maten dat je letterlijk begint te roepen (OOMAFEUGEU I KAN FLAAI UITROEPTEKENUITROEPTEKENEENEEENEEN) en dat de aansluitende set van B269z begint met een "deep" trance schijfje.

En wat ik helemaal niet kan hebben, alleen nog maar meegemaakt in Highstreet trouwens. Is 20 minuten dance, 10 minuten RnB, 10 minuten tuning toestanden, 5 minuten RnB, 7 minuten trance, 10 minuten dance, 4 minuten rap, etc

Als besluit: laat den boel maar goed dreunen, liever dat dan in slaap te sukkelen of heel de avond moeten luisteren naar wirwar van stijltjes.

Old Post Aug-08-2005 16:13  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics

Registered: Dec 2003

^inderdeed in de highstreet kunt ge dat gewoon timen. wat nog erger is daar dat ge bijna elke week kunt voorspellen welke nummers er achtereen gaan komen..

anyways Ik geef gert gelijk. techtrance is oke maar niet de hele tijd, en er moet een melodie in zitten. zowat de donkere trance van mike een tijdje geleden vond ik echt super, of trance met veel energie in snelle opzwepende melodieen. het begon me heel hard op te vallen eigenlijk als je bij de armada stage bleef staan in dancevalley. en toen was er... IAN BETTS

Old Post Aug-08-2005 16:20  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Hydra
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2003

Ik heb mij voorgenomen om nooit meer op zaterdag naar Highstreet te gaan. Danny C draait er dan en het is gewoon té erg voor woorden...

terug on topic. Ik neem aan dat het gaat over die muziek à la Mojado en sommige producties van Fred Baker (met de typische fred-baker 'kicks' erin ). Die stijl vind ik dus echt schitterend. Maar... om eerlijk te zijn hoeven er voor mij niet meer dan 2-3 zo'n plaatjes in een set gedraaid te worden. Dan wordt het inderdaad wat eentonig.

M.I.K.E. deed dat trouwens perfect op Illusion at the beach. In het midden van zijn set:

- Scott mac - Damager 02 (Macc Zimms remix)
- Mojado - Fuerte
- nog zo'n techy plaatje
- terug wat rustiger

Old Post Aug-08-2005 16:32  Belgium
Click Here to See the Profile for Hydra Click here to Send Hydra a Private Message Add Hydra to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Faster, harder, better?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSteve Bug & Phonique at Harpune 2005 Track ID Please!!! [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMauro Picotto - Like This Like That [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:11.

Forum Rules: