Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hårprodukter, hjälp!
Pages (9): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
trancedanne
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004
Hårprodukter, hjälp!

Okej, detta är en liten annorlunda disskution kanske men behöver hjälp att hitta något till mitt tjocka hår. Har provat de flesta vaxer till uppemot 150 kr utan att det funkat ett skit. =/ Det bara tårkar ur och blir kladdigt efter ett tag =O
Kommer nog prova gele eller något nästa gång, någon som kan rekommendera något? Vad använder ni? eller någon affär man ska gå till i sthlm området eller vad som helst =O. Har otroligt jävla tjockt hår, frisörens sax gick nästan sönder sist jag klippte mig.
Hoppas det finns någon hårexpert med oss i forumet =O För är så jävla trött på mitt affro hår nu :@

Old Post Dec-15-2004 10:34  Sweden
Click Here to See the Profile for trancedanne Click here to Send trancedanne a Private Message Add trancedanne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Gå in på en frisörsalong och fråga - de brukar kunna veta lite mer om sånt....

www.laszlo.se

Old Post Dec-15-2004 11:54 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
n0bben
-

Registered: May 2002

jag tycker frisörer över lag har sämre grejor, vad jag testat hittills. deras produkter är säkert "bättre" för håret, men biligt vax på Åhlens tycker jag är bättre än de finare grejorna frisörerna har. dax vax röd. :-P

kan vara skit, kan också vara skitbra. det beror helt på hur du använder det.

Old Post Dec-15-2004 11:59  Sweden
Click Here to See the Profile for n0bben Click here to Send n0bben a Private Message Add n0bben to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Snakebyte
Supreme tranceaddict

Registered: Mar 2004

Det finns en produkt som reder ut håret. Min tjej använder det, det heter SUNSILK Aloe Serum. Den e skitbra! Testa den, kostar inte många tior heller.

Old Post Dec-15-2004 12:05  Sweden
Click Here to See the Profile for Snakebyte Click here to Send Snakebyte a Private Message Visit Snakebyte's homepage! Add Snakebyte to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by n0bben-
jag tycker frisörer över lag har sämre grejor, vad jag testat hittills. deras produkter är säkert "bättre" för håret, men biligt vax på Åhlens tycker jag är bättre än de finare grejorna frisörerna har. dax vax röd. :-P

kan vara skit, kan också vara skitbra. det beror helt på hur du använder det.

dax vax: kan vara skit, kan inte vara skitbra.. hehe

använder du daxvax hela tiden så förstör du ditt hår... visst om du använder det nån enstaka gång som typ om du skulle gå ut o festa eller nått så gör det la inte så mycket...
men använder man det dagligen så förstörs håret pga att porerna täpps till typ och inte kan andas och skit.. så inget bra....

finns t.om. flera frisörer som inte klipper folk som använder dax vax pga att det förstör saxarna...

men iallafall... gå till nån riktig frisör och kolla med dem.. och säg att du verkligen har problem och vad du vill göra med håret så borde dem kunna hjälpa dig... kassa frisörer annars

men som snakebyte sa... finns produkter som reder ut håret... finns produkter som gör det rakare istället.. typ som när man rakpermanentar sig.. men kan ju vara lite problem om man har lite kortare hår och göra det.... finns produkter för det mesta liksom

Old Post Dec-15-2004 12:16  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

jo, det går ju inte bort förens en veckas intensiv tvätt av håret heller :/ och det blir bara fettigt...

Old Post Dec-15-2004 12:34 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

Registered: Mar 2002

Jag har också ganska tjockt hår, visserligen snudd på axel långt. Har precis som du provat en hel del olika produkter med blandade reslutat.

För tillfället använder jag en produkt som heter Di:FM-D:struct, vattenlösligt och räcker länge.( använder väldigt lite )

Pris:229:- Låter ganska mkt, men jag klarar mig 4-5 mån på en burk.

Lycka till.

Old Post Dec-15-2004 12:45  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

min frisör blir alltid lika galen när jag berättar att jag anvädner Dax Wax =)
Men vafan ingen annan vax är ju så tålig som den

Old Post Dec-15-2004 14:21  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

Asså, Dax Vax är den sämsta skiten jag någonsin haft i skallen
Man känner ju sig misshandlad däruppe efter 10h med sånt i håret.
Just nu använder jag Maria Nila vax. Vattenlösligt och funkar kanonbra!
Men som många skriver, snacka med din barberare (fränt ord) så fixar han det åt dig

Old Post Dec-15-2004 15:10  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Snakebyte
Supreme tranceaddict

Registered: Mar 2004

Sunsilk är inget vax...det känns som hårbalsam, och det tvättas ur utan problem...jag har själv lite yvigt hår och använder det ibland, när håret växt lite för mycket. Rekomenderas starkt!

Old Post Dec-15-2004 15:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Snakebyte Click here to Send Snakebyte a Private Message Visit Snakebyte's homepage! Add Snakebyte to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
keddo
u alright mate

Registered: Sep 2001

jo har samma problem asså, mitt hår kan bli helt otroligt stort om jag inte har någon grucka i (grucka = hårprodukt). Brukar köra i en halv tub hårgel typ (max hold) så håller sig håret på plats men bara för en kväll dock, och det blir jävligt annourlunda resultat varje gång. Ibland skitbra, ibland riktigt sunkigt. Fy fan för krulligt, tjockt hår!

KESO!

Old Post Dec-15-2004 15:59  Sweden
Click Here to See the Profile for keddo Click here to Send keddo a Private Message Add keddo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Åhh, herregud, när blev det Queer eye for the straight guy av Sweta? Tur att man inte behöver bekymra sig över sådant... finns ju hårband om håret kommer i ögonen...

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-15-2004 16:15  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hårprodukter, hjälp!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (9): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp Me To Id This Track !!!! Please Please [2006] [9]

Click here to listen to the sample!Pause playbackP-casso - Magic Dream (Original Exit Version) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:20.

Forum Rules: