|
Muzikale achtergrond
Ik was van plan deze thread na examens te posten, maar eindelijk eens een deftig gaatje gevonden.
Ik vroeg mij af hoeveel muzikaal talent dit forum in feite bezit.
Wie heeft muziekschool gevolgd, speelt welke instrumenten, houdt zich er nu nog mee bezig of niet, kan noten lezen, heeft goede kennis van klassieke muzie, won Elizabeth wedstrijd , etc... Kortom welk muzikaal virus heeft jou te pakken gekregen?
Kleine schets van mezelf:
Heb sinds m'n 7 jaar muziekacademie gevolgd. Maar gestopt in 3de middelbaar (wegens te weinig tijd ). Na het eerste jaar notenleer koos ik voor men instrument: piano. Ik was al sinds kleinsaf erg geïnteresseerd in het instrument met die zwarte en witte toetsjes . Ik herinner me nog dat ik ooit nog zo'n klein houten speelgoed pianootje gekregen heb van m'n ouders, paar jaar later een mini keyboardje, nog jaar later een groot keyboard en dan een echte klassieke piano. Die is ondertussen (met spijt in m'n hart) verkocht.
In m'n laatste jaar trouwens meegedaan aan piano wedstrijd en geëindigd met onderscheiding (proud of me-self haha )...
Ik heb tevens een tijdje in een orkest meegespeeld (speelde er sopraan en alt blokfluit).
Ondertussen speel ik nog zoveel ik kan op m'n keyboard (die ondertussen al steenoud is, en DRINGEND aan vernieuwing toe is) en probeer er wat muziek mee te maken via m'n pc (gelukkig is er een MIDI uitgang op dat oud spel haha...).
Ooit hoop ik de draad van de muziekschool terug op te pikken ergens, want ik moet zeggen dat ik het echt mis. Ik heb het gevoel dat er nog zoveel meer te leren valt 
Nouja, tot zover mijn 'klein' schetsje
Mvg,
Seba