Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > doelgerichte discriminatie van de Trance-scene
Pages (7): [1] 2 3 4 5 6 7 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
diddi
Trance 4 ever

Registered: Aug 2003
doelgerichte discriminatie van de Trance-scene

Elk jaar kan ik mij ergeren in het feit dat de festivals er weer aankomen. Niet dat ik mijn slaap er voor laat, maar deze morgen was het alweer van dat op de radio: "Gisterenavond is TW begonnen...". Ik kan u garanderen dat we weer héél het weekend TW gaan moeten volgen via diverse media.

Versta me niet verkeerd, ik heb respect voor de rockers onder ons, maar moet een jaarlijks event zoals TW altijd zo breed in de media worden uitgesmeerd?

En de reden ligt in het soort muziek blijkbaar...

Een Dj Tiesto is 10 regels waart in de gazet, een City parade is er wel 20 regels waart (en opgelet, volgens vele media is dat een puur Techno feestje...), een TW is een pagina waart...

Hoe komt het in godsnaam dat er een discriminatie bestaat over elektronische muziek in het algemeen? Duizenden liefhebbers worden elke keer genegeerd, behalve als er weer een drugsvangst is geregistreerd, terwijl duizenden jongeren in het weekend op elektronische muziek uitgaan.

In mijn ogen is dit pure discriminatie...

gReetz

Last edited by diddi on Jul-01-2005 at 09:27

Old Post Jul-01-2005 09:21  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Het is tegenwoordig aan het beteren hoor
Bijvoorbeeld bij Antwerp Is Burning: nieuwsitem van meer dan een minuut tijdens het journaal, veel reclame in de Gazet Van Antwerpen, 2 volledige pagina's in Zone 03, en alles relatief positief ingekleed. We zijn er nog ni, maar ik zie toch serieus wat beterschap tegenover 3 jaar geleden

Old Post Jul-01-2005 10:59  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
diddi
Trance 4 ever

Registered: Aug 2003

Kvind het nog altijd veeeeeeel te weinig

gReetz

Old Post Jul-01-2005 11:06  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bunz
Bass Junkie

Registered: Jan 2005

gek
iedereen wil trance meer bekend maken maar als er dan eens iets bekend is, wordt dat neergehaald wegens te commercieel.

Old Post Jul-01-2005 11:41  Belgium
Click Here to See the Profile for Bunz Click here to Send Bunz a Private Message Add Bunz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Uhhu, het is een tweesnijdend zwaard hé

Maar meestal is het gewoon zo dat meer bekendheid commerciele mensen aantrekt die een graantje mee willen pikken van het succes, maar totaal niet geinteresseerd zijn in de echte intrinsieke waarden van het genre.

Old Post Jul-01-2005 11:44  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Belgian Bonzai
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2002

Ik heb daarover nog gemaild naar de VRT; zo kwaad was ik dat het verslag over een AiB indoor voor 60% over drugs op zulke fuiven ging terwijl er welgeteld 13 mensen gepakt waren. Terwijl ge voor zo'n 'er is 500 man'-culturele-wereld-feestje van 2 verschillende artiesten een stuk van 15s te horen krijgt.

Old Post Jul-01-2005 12:05  Europe
Click Here to See the Profile for Belgian Bonzai Click here to Send Belgian Bonzai a Private Message Add Belgian Bonzai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

En er over de hoeveelheden gemsoorde wiet en de excessieve alcoholconsumptie op Werchter en andere festivals met geen woord gerept wordt

Ik denk dat EDM dat stigma nooit gaat kwijtgeraken in de media

Old Post Jul-01-2005 12:09  Belgium
The_G0dfather
faisant cagnard

Registered: Sep 2004

so what, het zal toch altijd 1000X beter klinken dan metal

Old Post Jul-01-2005 13:24  Italy
Click Here to See the Profile for The_G0dfather Click here to Send The_G0dfather a Private Message Add The_G0dfather to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal

Registered: Aug 2002

quote:
Originally posted by The_G0dfather
so what, het zal toch altijd 1000X beter klinken dan metal

kutwijf!!!!!!

dat gezegd zijnde een ben het eens met didi, btw ondertss is de TW-opding tss-stand

1x woensdag: op tv
2x gisteren: 's morgens op de radio, 's avond op tv.
3x vandaag (dag is zelf nog ni om): deze morgend op radio, deze morgend in de metro en derjuist in De Morgen

heb bewust sinds gisteren nog geen Jim of TMF gekeken.

Last edited by Dark Apostle on Jul-01-2005 at 15:37

Old Post Jul-01-2005 15:13  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
X-Tune
trancEaddict in JAIL

Registered: Mar 2005
Hallo?
Beetje respect voor TW. Hoe lang bestaat dat festival wel niet? 4 dagen duurt dat: 70000 man op de eerst dag.
Een van de grootste festivals in Europa en jij begint over Antwerp is burning?

Old Post Jul-01-2005 15:15 
Click Here to See the Profile for X-Tune Click here to Send X-Tune a Private Message Add X-Tune to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kutvolkots
Supreme tranceaddict

Registered: Jun 2005

Dat is toch juist goed?

Ik zou me beledigd voelen als iedereen de muziek waar ik naar luister mooi vindt aangezien de vuistregel nog altijd luid 'Hoe simpeler de emoties in de muziek zijn, hoe populairder het wordt'

Kijk maar naar wat er bovenaan in de Top40 staat.

In trance werkt het ook zo, Out of the blue is de top trance plaat, Cafe Del Mar, Synastheasia. Allemaal platen die totaal geen complexe emoties hebben en echt muziek zijn die voorgekouwd is.. waar je totaal geen hersenactiviteit voor nodig hebt om het te snappen.

Wees er trots op dat je naar muziek luistert die niet geaccepteert is, dat betekent dat het expirimentele vernieuwende muziek is die gevormt wordt door complexe emoties en melodieën.

I naver make eny spalling errors.

Old Post Jul-01-2005 15:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for kutvolkots Click here to Send kutvolkots a Private Message Add kutvolkots to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
X-Tune
trancEaddict in JAIL

Registered: Mar 2005
quote:
Originally posted by kutvolkots
... waar je totaal geen hersenactiviteit voor nodig hebt om het te snappen.

Gelukkig voor jou, want anders...

quote:
Originally posted by kutvolkots
Wees er trots op dat je naar muziek luistert die niet geaccepteert is, dat betekent dat het expirimentele vernieuwende muziek is die gevormt wordt door complexe emoties en melodieën.

Old Post Jul-01-2005 15:40 
Click Here to See the Profile for X-Tune Click here to Send X-Tune a Private Message Add X-Tune to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > doelgerichte discriminatie van de Trance-scene
Post New Thread    Post A Reply

Pages (7): [1] 2 3 4 5 6 7 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackUnknown Cern Track [Sample Inside] [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAvatar - "Glitter Love" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:35.

Forum Rules: