|
Interactie is overhyped...
Ik ben van mening dat de muziek die gedraaid wordt moet zorgen voor het geroep en geklap en gefluit, en niet de DJ die de muziek draait. Want ik vind het bijvoobeeld ronduit belachelijk dat een DJ een zwakke plaat draait, maar het publiek zo zit op te zwepen dat ze dan toch gaan springen alsof het wél een goeie plaat is.
Veel belangrijker voor mij is dat je kan zien dat de DJ geniet van wat hij doet en draait. Dat mis ik inderdaad ook wel bij Sasha en Digweed of PvD bijvoorbeeld, daar kan vaak zelfs amper een glimlach af bij een fantastische plaat. Maar het gaat er bij een DJ volgens mij nog steeds om de kwaliteit van zijn draaien en platenkeuze, en niet van hoeveel show hij kan verkopen. En net daar blinkt Tiesto dan in uit: hij is waarschijnlijk het grootste showbeest, de grootste entertainer en opzweper die er is, en net daarom zo populair. En ik moet toegeven dat zo'n enthousiasme best wel aanstekelijk kan werken. Maar dan heb ik liever een JOOF die echt oprecht enthousiast lijkt, dan een Tiesto die mij vaak het publiek lijkt op te zwepen om zwakkere momenten in zijn sets te verbergen...
Het showelement mag voor mij nooit primeren op de kwaliteit van de set, en dan heb ik eerlijk gezegd liever een timide DJ die wel killertunes draait dan een overdreven showkerel die het volk bij elke stereotiepe breakdown en cliché build-up probeert mee te krijgen. 
Het staat wel buiten kijf dat een extraverte DJ die ook nog eens killertunes draait absoluut de max is! 
En mensen vergeten vaak ook dat de mate van enthousiasme ook vaak te maken heeft met de persoonlijkheid van de DJ. Als je geen extravert en een eerder bescheiden persoon bent, dan ga je echt niet zo makkelijk staan springen achter een booth, ook al geniet je nog zo hard van de muziek. Mij zal je dat bijvoorbeeld ook niet zien doen, maar je kan wel aan m'n smile zien hoe hard ik me amuseer. Hoe groter de smile, hoe meer fun