|
jag köper mest på juno. ibland någon stilig klassiker på tradera.se eller hos någon musikhandlare i staden 
| quote: | Originally posted by Laszlo
Jag är ledsen att säga det, och trodde aldrig att den dagen skulle komma, men digital downloads is the new shit - det är bara att inse. Jag höll också för öronen och skrek "LAAA LAA LAAA" när folk sade just detta för redan två år sedan. Fler och fler böjar överge vinylen, vilket jag tycker är skittråkigt, inte minst på på grund av att hälften av det DJ's idag snurrar är just promoutskick från andra jocks och labels. Jag måste ta och införskaffa mig FS2 snarast, innan jag kommer att slinka allt för långt ifrån vinylandet...[/COLOR] |
sant. men, dagens technology (FS, Abelton + div. sequencers.. etc in i evigheten) ger dj'n mer kreativa val vad gäller mixning jämfört med vad två 12" kan göra. jag skulle säga att det är för det bättre med digital downloads. fast vinyl är nog världens charmigaste 
förresten, vad säger lagen om att spela nedladdat? beror det på sidan där man köpt musiken och deras bestämda licenser eller är det fritt att köra?
|