Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Canada > Canada - Montreal > Où est Montreal??
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dj ugo
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2004
Où est Montreal??

je me demande comment Montréal est perçu de la part des Artistes internatinonaux...Plusieurs disent que Montréal est l'une des plaques tournantes de la scène, mais parfois quelques indices nous laisse croire le contraire. Certains Djs prennent du temps à revenir malgré leurs expériences inoubliables qu'ils ont vécu parmis nous....Pk? Je prends aussi l'exemple du Label Global Underground, 28 release à leur actif, Montreal n'apparait pas dans la liste des villes. L'ouverture d'esprit, la culture et son large sens de la fête fait de cette ville, l'une des plus apprécié dans la monde. Si elle est tant apprécié, pk les Artistes ne la choisisse pas d'eux même?? J'aimerais avoir vos opinions la dessus, et que vous me rassureriez sur la place de Montréal dans le monde de la musique électronique.

Ugo

Old Post Oct-22-2005 00:30  Canada
Click Here to See the Profile for dj ugo Click here to Send dj ugo a Private Message Visit dj ugo's homepage! Add dj ugo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Deejiuana
OstrichAddict

Registered: Nov 2003

quand t'abuses klk chose, ca change...

je prefere voir des djs de temps en temps que de les voir regulierement...quand ca devient une habitude, meh, ca devient nul je crois.....

j'aime la situation ici comme elle est, meme si je vois pas mes djs preferes chaque mois....o moins, quand ils reviennent, c un truc special pour moi....

Old Post Oct-22-2005 00:43  France
Click Here to See the Profile for Deejiuana Click here to Send Deejiuana a Private Message Add Deejiuana to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ninjahola
Frankie Wilde

Registered: Sep 2004

ITs a big world, mate...lots of cities, plus Djs aren't ALWAYS touring.
One year could be semi-quiet, and no big names will come, then the next...some of the big names come 3 or 4 times.

Old Post Oct-22-2005 00:52  Ireland
Click Here to See the Profile for ninjahola Click here to Send ninjahola a Private Message Add ninjahola to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Marcus007
marrrrkeeesssss

Registered: Dec 2004

Global Underground 34: Preach @ Montreal, Quebec.

...

It's a dream, but it's not that far away.

In my opinion, Montreal is definitely up there. We're not as well known as, say, Ibiza or Miami, but I'm sure the DJ's can tell by our scene that we have something special. Fuck, I'm sure we can all see that Montreal's EDM scene has something special.

Not every city has clubs like STEREO, RED-LITE, CIRCUS and ARIA. I think these clubs have been so successful due to the open minded spirit us Montrealers possess.

As more and more artists spring out from Montreal I think the EDM world will slowly turn it's head towards our beautiful city.

Old Post Oct-22-2005 21:52  Canada
Click Here to See the Profile for Marcus007 Click here to Send Marcus007 a Private Message Add Marcus007 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
all-nite-freak

Registered: Oct 2005

Miami's scene is overated...it is more about personal style than music.Ive had more fun in Montreal than there...The WMC is a different story though.

Old Post Oct-22-2005 22:29 
Click Here to See the Profile for all-nite-freak Click here to Send all-nite-freak a Private Message Add all-nite-freak to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Marcus007
marrrrkeeesssss

Registered: Dec 2004

I was speaking purely about its reputation. Fuck Miami otherwise. :P

Old Post Oct-22-2005 23:21  Canada
Click Here to See the Profile for Marcus007 Click here to Send Marcus007 a Private Message Add Marcus007 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Canada > Canada - Montreal > Où est Montreal??
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMark EG @ Dreamscape 31 (3) [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackYoji Biomehanika - "Ding A Ling" (DJ Scot Project Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:59.

Forum Rules: