Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vad har ni för "muuuves" på dansgolvet?
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Dragon Kick
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2004
Dancing Dude Vad har ni för "muuuves" på dansgolvet?

Okej, hands down, jag har inte varit ute sååå mycket, men vad jag sett så verkar det som att alltför många inte kan/vill dansa när dom drar ut, utan istället föredrar att bara stå bland "the crowd" och glo på Dj'n under nästan hela setet.....okej, så farligt är det kanske inte, nån armsvingning bjuds det väl på och då

Om man då jämför med dans scenen i t.ex australien eller tyskland så läggs det, vad jag märkt, bra mycket mer fokus på dansandet.
Varför är det så?

Ni som däremot vågar er ut på golvet, hur dansar ni, skulle vara kul att höra hur vi i Sverige rör oss till beatsen

Old Post Mar-11-2006 16:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Dragon Kick Click here to Send Dragon Kick a Private Message Add Dragon Kick to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict

Registered: Jun 2003

Finns det någon spec. "svensk dansstil"?

Hur jag dansar vet jag facktiskt inte. Det beror på hur musiken faller mig i smaken, hur trött jag är vad det är för musik m.m
Men detta gäller bara elektroniskt annan musik dansar jag inte till.

Menar du att det läggs mer fokus i australien och tyskland på dansandet än här eller tvärt om?

Old Post Mar-11-2006 16:58  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NooN
[Kevin Rust]

Registered: Jul 2003

Efter fyra timmars konstant stampande är det svårt att komma på sjyst moves

Nej, men för min del beror mycket på hur bra låten är. Men oftast "stampar" jag runt lite när jag hör lite beats. Jag dansar som mest när jag får höra breakbeat har jag märkt

För min del spelar det ingen roll hur man rör sig, bara man har jävligt roligt *minns "Zolaco" när Armin var på GK*

Old Post Mar-11-2006 18:07  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benni
merci charles

Registered: Mar 2002
Re: Vad har ni för "muuuves" på dansgolvet?

quote:
Originally posted by Dragon Kick
utan istället föredrar att bara stå bland "the crowd" och glo på Dj'n under nästan hela setet....

vad är det för kass DJ då?

asså när det gäller elektronisk musik så finns det nog ingen speciell dansstil tror jag utan du bara svänger med takten så fort du känner för det, och så länge publiken uppskattar musiken, så bryr sig ingen om hur du dansar...

Old Post Mar-11-2006 18:17 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dragon Kick
Senior tranceaddict

Re: Re: Vad har ni för "muuuves" på dansgolvet?

quote:
Originally posted by benni
vad är det för kass DJ då?

asså när det gäller elektronisk musik så finns det nog ingen speciell dansstil tror jag utan du bara svänger med takten så fort du känner för det, och så länge publiken uppskattar musiken, så bryr sig ingen om hur du dansar...

Haha, "ingen nämnd, ingen glömd"

Jag förstår vad du menar, man är där för att ha kul, det är ingen "status tävling" som på x antal r'n'b ställen där dom flesta flashar och försöker vinna stilpoäng.

Vad jag försökte få fram var att personligen så har jag märkt att när jag dansar loss och använder kroppen för att "återskapa" musiken; fötterna blir beatsen, överkroppen resten , så blir det en helt annan upplevelse än att "bara" svänga lite med armarna.
Om sen hela dansgolvet gungar med folk som har sina egna stilar så blir det en grym upplevelse, det kan ni fethajja

Pjox:

Haha, jag tror inte ens att vi svenskar har en unik "vikinga stil", hoppas också att det förblir så

Jag menade att det läggs mer vikt på dansandet i just "Down under" och Tyskland än här i sverige, där det oftast kan se lite dött ut på en del fester.

NooN:

Inget fel på "stamp", det kan vara sjukt skönt om det levereras TUNGA beats av rätt Dj, ni som sett Steve's TE 2005 vid minns slutet med Yoji

Old Post Mar-11-2006 18:29  Sweden
Click Here to See the Profile for Dragon Kick Click here to Send Dragon Kick a Private Message Add Dragon Kick to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict

Registered: Jun 2003
Re: Re: Re: Vad har ni för "muuuves" på dansgolvet?

quote:
Haha, "ingen nämnd, ingen glömd"

Jag förstår vad du menar, man är där för att ha kul, det är ingen "status tävling" som på x antal r'n'b ställen där dom flesta flashar och försöker vinna stilpoäng.

Vad jag försökte få fram var att personligen så har jag märkt att när jag dansar loss och använder kroppen för att "återskapa" musiken; fötterna blir beatsen, överkroppen resten , så blir det en helt annan upplevelse än att "bara" svänga lite med armarna.
Om sen hela dansgolvet gungar med folk som har sina egna stilar så blir det en grym upplevelse, det kan ni fethajja

Pjox:

Haha, jag tror inte ens att vi svenskar har en unik "vikinga stil", hoppas också att det förblir så

Jag menade att det läggs mer vikt på dansandet i just "Down under" och Tyskland än här i sverige, där det oftast kan se lite dött ut på en del fester.

NooN:

Inget fel på "stamp", det kan vara sjukt skönt om det levereras TUNGA beats av rätt Dj, ni som sett Steve's TE 2005 vid minns slutet med Yoji

hmm har inte sett seves film men jag minns att det var kul iaf Hoppas det blir lika bra när han kommer hit
Nu har jag inte vart på några fester utanför sverige (förutom TE 05)
Jag kan inte komma på direckt att jag varit på fester som det ser dött ut på. Är inte vi svenskar rätt kända för att röra på föäsket och inte bara stå och glo som jag tyckte många gjorde under t.ex. TE. Sen så menade jag inte att vi skulle ha någon form av "vikinga stil" utan att vi kanske är mer influerade av mer psy-dans än klubb.

Old Post Mar-11-2006 18:35  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benni
merci charles

Registered: Mar 2002

"vikinga stil"

du menar att alla super sig pissfulla

Old Post Mar-11-2006 18:44 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dragon Kick
Senior tranceaddict

Re: Re: Re: Re: Vad har ni för "muuuves" på dansgolvet?

quote:
Originally posted by Pjox
hmm har inte sett seves film men jag minns att det var kul iaf Hoppas det blir lika bra när han kommer hit
Nu har jag inte vart på några fester utanför sverige (förutom TE 05)
Jag kan inte komma på direckt att jag varit på fester som det ser dött ut på. Är inte vi svenskar rätt kända för att röra på föäsket och inte bara stå och glo som jag tyckte många gjorde under t.ex. TE. Sen så menade jag inte att vi skulle ha någon form av "vikinga stil" utan att vi kanske är mer influerade av mer psy-dans än klubb.

Men vad väntar du på då slöfock, ladda hem och plocka fram chips och läsk, it's one helluva föreställning

Med vikinga-stil menade jag inget illa, det blev mer som ett smeknamn på en eventuell svensk typisk dans stil
Och med psy-inluensen på dansgolvet kan jag nog hålla med dig, syns framförallt på stampandet, haha.

Benni:

Hahaha, precis, mer mjöd åt folket!!

Oj, kanske borde avslöja vad jag själv har för moves

Jag erkänner, jag suger just nu, men jag försöker lära mig att shuffla, tycker att det både ser ut och känns skitskönt att shuffla

Old Post Mar-11-2006 18:53  Sweden
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001
Re: Vad har ni för "muuuves" på dansgolvet?

quote:
Om man då jämför med dans scenen i t.ex australien eller tyskland så läggs det, vad jag märkt, bra mycket mer fokus på dansandet.
Varför är det så?

Jag tycker det är precis tvärtom. Mycket mer dans och släppa loss här hemma än i andra länder i Europa...

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Mar-11-2006 18:54  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by benni
"vikinga stil"

du menar att alla super sig pissfulla

muahahaha... spot on!

Old Post Mar-11-2006 23:41  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hustler
11433. STHLM Addict

Registered: Jul 2003

"Plocka äpplen" är en personlig favorit.

Old Post Mar-12-2006 05:31  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

"Plocka äpplen" är rolig

Old Post Mar-12-2006 13:11  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vad har ni för "muuuves" på dansgolvet?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackwill holland track fairly old [2007] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJason Suzuki & Mat Leutwyler - The Contented Gastronome (Kosmas Epilson Remix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:48.

Forum Rules: