Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Resa till Budapest
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Mats W
Junior tranceaddict

Registered: Mar 2005
Resa till Budapest

Eftersom jag vet att det finns ett par personer här som har koll på Budapest så slänger jag upp det här inlägget. Jag kommer att vara där lördag och söndag. Alla tips mottages tacksamt. Bada i termalbad ska jag iaf göra - det blir mysigt.

Old Post Mar-20-2006 17:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Mats W Click here to Send Mats W a Private Message Add Mats W to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Gratulerar till ett bra resmål!

Vill du ut och festa så finns det alltid mycket att välja på - tyvärr verkar det inte komma några större namn till ungern inom det närmaaste, med undantag för Renaissance-kvällen med Dave Seaman som dock tyvärr äger rum på fredagen.

Finns två partykalendrar du kan kika närmare på här:

http://partyarcok.hu/partyinfo.php
http://www.partypeople.hu/?pid=3

Hoppas du hittar något intressant.

Tyvärr har jag inte speciellt bra koll på vad man kan hitta på som turist i budapest såhär på vårkaten - har absoult ingen aning om hur vädret är där nere heller, men mitt tips är att ni i alla fall ger er ut en av två dagarna på site seeing i staden. Budapest är otroligt vackert. En båttur på Donau under kvällstid skulle jag varmt rekommendera.

Det finns också väldigt mycket god mat i Ungern, så passa på medans ni är där nere. (Finns mer än gulasch )

www.laszlo.se

Old Post Mar-20-2006 22:51 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

ps: återkom gärna och berätta hur det var där nere och vad ni gjorde

www.laszlo.se

Old Post Mar-20-2006 22:54 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Här är ju en dödsviktig länk som jag glömde!

http://www.budapestinfo.hu/en/

Där borde du finna en massa matnyttig info om staden, sevärdheter och annat som kan vara till intresse...

www.laszlo.se

Old Post Mar-20-2006 23:02 
benni
merci charles

Registered: Mar 2002

jag har hört inget utan bra saker om budaðest..
verkar som det finns mycket med EDM liv i ungern överhuvudtaget..

en av mina favorit radiostationer är ju därifrån ... JustMusic.fm
och Tommyboy, yvel & tristan, bl.a är ju därifrån också

sen ser jag överallt flyers med alla möjliga schyssta dj's som ska spela

jag har aldrig varit i budapest själv, men jag körde över gränsen från österike förra året, och åt mat i en liten by som heter Közseg.. där kunde nästan ingen prata varken engelska eller tyska (i vissa fall kunde dom lite tyska) så det blev lite svårt att beställa mat men roligt va det ändå

Old Post Mar-21-2006 17:01 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

Fredagnatt finns det iaf en bra hardstyle/techno fest
http://www.globalhardstyle.com/foru...ts_info.php?485

Old Post Mar-21-2006 18:44  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by Laszlo
En båttur på Donau under kvällstid skulle jag varmt rekommendera.

Tog denna i från en sightseing båt i somras... har varit i Budapest hundratals gånger men en "kryssning" slår allt! sen vette fan om mars-vädret tillåter

Kan ju slänga in en annan bild jag tog också. 2 dagar är på tok för lite tid men se till att utnyttja varje sekund skulle kanske ej säga detta men ifall du hade åkt förra veckan kunde du sett Menno De Jong spela

Old Post Mar-23-2006 04:26  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Resa till Budapest
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackthe remixes? [2002] [5]

Click here to listen to the sample!Pause playbackElles de Graaf - Circles of Why [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:38.

Forum Rules: