Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > [HS] ATTENTION aux fraudes banquaires via internet
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
DjFabeD
Triplex Club Addict !!

Registered: Dec 2003
Exclamation [HS] ATTENTION aux fraudes banquaires via internet

ca s'apel le fishing et je voulais attendre confirmation de la methode avant d'en parler mais c'est chose faite a l'instant ds le 6 mn sur M6

Pour ceux qui ne ferai pa gaffe, ca fait plusieur fois que je recoi un mail de paypal pour me demander de reactiver mes coordonnéé bancaire !
ca ma paru bizarre car la page vers laquelle g ete envoyé ressemblé fortement a la presentation du site paypal a kk exeption pres (surtout que c'etait ecrit en anglais) mais surtout pour un truc bancaire je nest pa vu apparaitre en bas le logos navigateur ki identifie les site securisé donc je nest jamais repondu a leur 3 mail kil mon envoyé

SOYEZ VIGILANT SI VOUS RECEVEZ UN MAIL BIZARRE DE VOTRE BANQUE OU AUTRE SITE VOUS DEMANDANT DE REACTUALISER VOS COORDONNEE BANQUAIRE SINON VOTRE COMPTE SERA PILLE

Last edited by DjFabeD on Mar-21-2006 at 19:20

Old Post Mar-21-2006 19:10  France
Click Here to See the Profile for DjFabeD Click here to Send DjFabeD a Private Message Visit DjFabeD's homepage! Add DjFabeD to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benjamin
I love humppa

Registered: Dec 2002
Re: [HS] ATTENTION aux fraudes banquaires via internet

quote:
Originally posted by DjFabeD
VOS COOREDONNEE BANQUAIRE

Old Post Mar-21-2006 19:11  France
Click Here to See the Profile for benjamin Click here to Send benjamin a Private Message Add benjamin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjFabeD
Triplex Club Addict !!

Registered: Dec 2003

oups faute de frappe c'est modifié lol

Old Post Mar-21-2006 19:20  France
Click Here to See the Profile for DjFabeD Click here to Send DjFabeD a Private Message Visit DjFabeD's homepage! Add DjFabeD to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mister NjoY
keep the rhythm

Registered: Apr 2004

Ca viens de passer au infos

Old Post Mar-21-2006 19:50  France
Click Here to See the Profile for Mister NjoY Click here to Send Mister NjoY a Private Message Visit Mister NjoY's homepage! Add Mister NjoY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

ben tiens donc...

regardez ce que j'ai reçu dans ma boîte mail ces derniers jours:

Old Post Mar-21-2006 22:46  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BlackHole
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004
quote:
Originally posted by maxxyme
ben tiens donc...

regardez ce que j'ai reçu dans ma boîte mail ces derniers jours:

C'est carrément bien fait parce que normalement tu vois l'arnaque dans l'url. La question paraît bizarre mais à part ça...

Old Post Mar-21-2006 22:57  France
Click Here to See the Profile for BlackHole Click here to Send BlackHole a Private Message Add BlackHole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

quote:
Originally posted by BlackHole
C'est carrément bien fait parce que normalement tu vois l'arnaque dans l'url. La question paraît bizarre mais à part ça...

Ce sont en fait des images préfabriquées qui sont contenues dans le mail.
Et sur l'image il y a un lien particulier, qui bien sûr est faux...
genre

http://www.lcl.fr.banque.secure.mgmcomps.com/r1/cl/

http://www.secure.bnpparibas.net.banque.dllinfo.cc/r1/bn/

Old Post Mar-21-2006 23:30  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Insigma
poste utile.

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by maxxyme
Ce sont en fait des images préfabriquées qui sont contenues dans le mail.
Et sur l'image il y a un lien particulier, qui bien sûr est faux...
genre

http://www.lcl.fr.banque.secure.mgmcomps.com/r1/cl/

http://www.secure.bnpparibas.net.ba...linfo.cc/r1/bn/

pour le commun des mortels, la personne alpha (le mec qu'écoute que de la house quoi...), il n' verra que du feu

+ 800 Vinyles à vendre

Old Post Mar-22-2006 06:05  France
Click Here to See the Profile for Insigma Click here to Send Insigma a Private Message Visit Insigma's homepage! Add Insigma to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Atton Tray
Kaori Addict !!

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by stanymi
pour le commun des mortels, la personne alpha (le mec qu'écoute que de la house quoi...)
.....

Old Post Mar-22-2006 06:30  Japan
Click Here to See the Profile for Atton Tray Click here to Send Atton Tray a Private Message Add Atton Tray to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
anne348
.

Registered: Sep 2005

quote:
pour le commun des mortels, la personne alpha (le mec qu'écoute que de la house quoi...), il n' verra que du feu

Moi aussi je quote de bon matin le Stan parce que bon...

MDRRRRR!!

Old Post Mar-22-2006 07:00 
Click Here to See the Profile for anne348 Click here to Send anne348 a Private Message Visit anne348's homepage! Add anne348 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlexKross
Hardcore will never die

Registered: Feb 2005

quote:

MDR!!!!!!!!!!

Old Post Mar-22-2006 12:32 
Click Here to See the Profile for AlexKross Click here to Send AlexKross a Private Message Add AlexKross to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JLP
Vive le deep

Registered: Oct 2003

quote:

laule

Old Post Mar-22-2006 14:59  France
Click Here to See the Profile for JLP Click here to Send JLP a Private Message Add JLP to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > [HS] ATTENTION aux fraudes banquaires via internet
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp me please !! [2007] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMarcel Woods - Advanced [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:35.

Forum Rules: