Registered: Nov 2002
French TA's: I need your help
Dear TA's from France,
my sister will take part on an exchange of students and will travel to france tomorrow. my family would like to convey some greetings (in french) to the host family. As our french isn't the best, I would like to ask you if somebody would be so kind to translate the following phrases into french. I (we) would appreciate it a lot!
Dear Mr and Mrs S,
hearty greetings from B., your twin town in Germany. I am very grateful about your hospitality. I am sure our daughter will enjoy the stay in your family. If there is a chance in future you are also always welcome to our home. As a sign of my gratitude I present you a small gift from India where I used to be many times. Best wishes and have a good time with Johanna (name of my sister),
yours lovingly,
U.K. & family
Mar-23-2006 14:18
PEZ68
Progressive Resistance
Registered: May 2002
quote:
Originally posted by TranceEuphoria
Dear Mr and Mrs S,
hearty greetings from B., your twin town in Germany. I am very grateful about your hospitality. I am sure our daughter will enjoy the stay in your family. If there is a chance in future you are also always welcome to our home. As a sign of my gratitude I present you a small gift from India where I used to be many times. Best wishes and have a good time with Johanna (name of my sister),
yours lovingly,
U.K. & family
Chers Mr & Mrs S,
Salutations chaleureuses from B, votre ville jumelée en Allemagne. Je vous suis très reconnaissante de votre hospitalité. Je suis sure que ma fille appréciera sa présence dans votre famille. Vous êtes aussi les bienvenus chez nous si l'occasion se présente un jour. Comme signe de reconnaissance, je vous offre ce cadeau venu d'Inde que j'ai déjà visité à plusieurs reprises.
Merci encore et j'espère que vous passerez un bon moment avec Johanna.
Last edited by PEZ68 on Mar-23-2006 at 15:14
Mar-23-2006 14:27
TranceEuphoria
MAMBO & SAMBA
Registered: Nov 2002
quote:
Originally posted by PEZ68
Chers Mr & Mrs S,
Salutations chaleureuses from B, votre ville jumelée en Allemagne. Je vous suis très reconnaissante de votre hospitalité. Je suis sure que ma fille appréciera sa présence dans votre famille. Vous êtes aussi les bienvenus chez nous si l'occasion se présente un jour. Comme signe de reconnaissance, je vous offre ce cadeau venu d'Inde que j'ai déjà visité à plusieurs reprises.
Merci encore et j'espère que vous passerez un bon temps avec Johanna.
PEZ68: YOU ARE THE BEST!!!!!
thanks a lot for you efforts, we appreciate it a lot
have a good time!
Mar-23-2006 14:29
staticblue
myloops.net
Registered: Mar 2003
PeZ tu m'as devancé de 30 secondes
( )
très bonne traduction néanmoins
Mar-23-2006 14:34
PEZ68
Progressive Resistance
Registered: May 2002
quote:
Originally posted by TranceEuphoria
PEZ68: YOU ARE THE BEST!!!!!
thanks a lot for you efforts, we appreciate it a lot
have a good time!
No problem. You're always welcome here
quote:
Originally posted by staticblue
PeZ tu m'as devancé de 30 secondes
( )
très bonne traduction néanmoins
Pour la traduction , doit avoir mieux mais je m'ennuie en stage donc fallait que je trouve un truc à faire (D'ailleurs j'ai failli traduire ce qui était entre parenthèse )
Mar-23-2006 14:40
_greggy_
SuperLoutre
Registered: Oct 2001
pff navrant les gars
d'abord on demande les photos de la soeur
Like we say in France, tonight you don't send woods, you send the forest !
Mar-23-2006 15:01
Kartman
Supreme tranceaddict
Registered: Jan 2005
quote:
Originally posted by PEZ68
du bon temps avec Johanna.