Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Interview de Tiesto (15/04/2006)
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
el gringo
tranceaddict

Registered: Oct 2005
Interview de Tiesto (15/04/2006)

J'ai trouvé cette interview très interessante:

http://www.taiwannights.com/?op=int...page=view&id=24

Vous pouvez retrouver le thread original

ici

Old Post Apr-19-2006 09:14  Europe
Click Here to See the Profile for el gringo Click here to Send el gringo a Private Message Add el gringo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BlackHole
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

quote:
Originally posted by el gringo
J'ai trouvé cette interview très interessante:

http://www.taiwannights.com/?op=int...page=view&id=24

Vous pouvez retrouver le thread original

ici

J'ai l'impression qu'on lui pose toujours les mêmes questions. Y a une bonne année j'avais lu une interview et franchement j'ai eu l'impression de relire la même. Je l'avais trouvé hier et concernant le festival où il a joué à Taiwan j'ai trouvé un article parlant d'une descente de police avec interpélation de drogué et de traficant... j'espère pour mon frère qu'ils ont pas tout arrêter. J'attends de ses nouvelles je vous en reparle dès que j'en sais plus.

Edit: oupss pardon c'est pas la même interview j'aurai peut être du lire avant de poster mon message

Last edited by BlackHole on Apr-19-2006 at 09:50

Old Post Apr-19-2006 09:37  France
Click Here to See the Profile for BlackHole Click here to Send BlackHole a Private Message Add BlackHole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
oxy
Le zoolookologiste

Registered: Apr 2003

Il se prend pour Jean Michel Jarre ou quoi là ?

Old Post Apr-19-2006 09:43  France
Click Here to See the Profile for oxy Click here to Send oxy a Private Message Visit oxy's homepage! Add oxy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
low-R
Only banging and melodic

Registered: Oct 2004

J'adore le passage ou il parle de tranceaddict et des critiques de certaines communautés sur le web.

quote:
B: What're some critics or sites you really read up on? Can you give us any examples?

T: I try to read on some websites, like tranceaddict.com.

R: Yeah, I was reading that website today, actually. You're a very controversial figure on there.

T: Ahhh, good. It's good to be controversial. But most of the time, to be honest, if I'm on tranceaddict, I look at the reviews of the tracks. That's basically the only part I read there. And my own website because I think that the diehard Tiesto fans, they're writing on my website, as well. And the mixing, it was a big topic, I was checking out... what does this guy mean, 7 beats here. I wanna hear what he means. You know, maybe he's right, but that's just my style of mixing...

Old Post Apr-19-2006 09:59  France
Click Here to See the Profile for low-R Click here to Send low-R a Private Message Visit low-R's homepage! Add low-R to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BlackHole
Supreme tranceaddict

Finalement l'interview pose de bonnes questions et me conforte dans mon opinion que j'ai de Tiesto. Pas de grosse tête juste la passion de la musique. Et finalement c'est un homme comme tout le monde qui a connu de bons et de mauvais passages dans sa vie professionelle.

Old Post Apr-19-2006 10:05  France
Click Here to See the Profile for BlackHole Click here to Send BlackHole a Private Message Add BlackHole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BlackHole
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by oxy

Il se prend pour Jean Michel Jarre ou quoi là ?

Je trouve ça plutôt sympa qu'il mette en scène l'entrée et la sortie. En tout cas ça change un peu des arrivées brutales et surtout des sorties à couper au couteau.C'est pas réserver qu'à JMJ.

Old Post Apr-19-2006 10:13  France
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

quote:
Originally posted by BlackHole
Je trouve ça plutôt sympa qu'il mette en scène l'entrée et la sortie. En tout cas ça change un peu des arrivées brutales et surtout des sorties à couper au couteau.C'est pas réserver qu'à JMJ.

ben c'est surtout que la "harpe laser", c'est un peu Jean-Michel Jarre qui a "inventé" ça, si on peut dire....

Old Post Apr-19-2006 10:17  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BlackHole
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by maxxyme
ben c'est surtout que la "harpe laser", c'est un peu Jean-Michel Jarre qui a "inventé" ça, si on peut dire....

Ah désolé je suis pas au courant de la harpe laser... Ah mon avis c'est juste un effet de laser et pas une harpe dans le cas de Tiesto... et puis la photo a été prise au moment ou il faisait coucou à la foule

Old Post Apr-19-2006 11:26  France
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

OK... effectivement, Tiësto ne joue peut-être pas avec les rayons de lumière.

Old Post Apr-19-2006 12:59  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kartman
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2005
Re: Re: Interview de Tiesto (15/04/2006)

quote:
Originally posted by BlackHole
une bonne année

Merci toi aussi

Ok je m'en vais

Flo - Totally Trance sur Pulsradio (Dimanche de 22h à 23h)

Old Post Apr-19-2006 13:01  France
Click Here to See the Profile for Kartman Click here to Send Kartman a Private Message Visit Kartman's homepage! Add Kartman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BlackHole
Supreme tranceaddict

Effectivement le coup de la harpe je connaissais pas. C'est impressionnant. Bon j'attends désespéremment la review de mon frère pour vous dire. Pas avant le week end prochain je pense.

Kartman.... tu sors

Old Post Apr-19-2006 13:27  France
SL-K
Senior tranceaddict

Registered: Aug 2004

J'ai trouvé cette interview très intéressante, avec des vrai questions et des réponses sincères de Tijs. Il s'est remis en question, cherche un nouveau style, c'est kler il a connu la gloire, il a tout fait (Concert, JO, Albums, Colab, mixer partout ds le monde...) qu'est ce qui peut encore l'impressionner à part de voire quelqu'un mixer mieux que lui (LOL)
Mais a parament il sait ce qu'il fait, et il reconait qu'il fait des erreurs ds ses mixes, c'est très bien, mais la ou je le comprend pas, c qu'il essaye pas de les corriger
Enfin, c'est comme il veux, il garde un public de masse, qui s'enfou des mix et qui veut retrouver la meme chose à chaque fois qu'il le voit, c'est son choix et je pense qu'il faut le respecter. S'il ne veux plus des VRAI Clubber, tampis pour lui, il en aura plus du tout s'il continue comme ça!!
Maintenant, pour moi il est et il restera toujours l'ambassadeur de la trance dans le monde entier, qui a fait les pires teufs dont tout le monde rêves et maintenant qu'on lui foutte la paix, qu'il fasse un nouvelle album (en colab avec BT ça promet) et peu etre qu'il va se mettre au gout du jour et mixer comme il faut! les temps changes et en 2006 on ne mixe plus comme en 2000 ou meme 2003 c'est une réalité!! Maintenant, il fait comme il veux vu qu'il sait ce qu'il fait et on verra bien d'ici la fin de cette année si y a du changement!

www.eternal-music.fr

"A dj set is more than just playing hit after hit. Dance means being hypnotized and being drawn in by the music. Perhaps nowadays that takes more effort. In the sixties and seventies we didn't have mobile phones and there was much stress.
There was probably more room to be open for new music. I'd like to challenge the crowd nevertheless.
With Armin Only I'd like to show that people are open for new and good music."

Armin Van Buuren - Armin Only 12/11/2005

S-Kape every Wednesday on TotaalFM 10h - 11h CET : The Prog Sessions
S-Kape every 4th Friday on TotaalFM : 14h - 16h CET : Trance in France Show

Old Post Apr-19-2006 15:54  France
Click Here to See the Profile for SL-K Click here to Send SL-K a Private Message Visit SL-K's homepage! Add SL-K to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Interview de Tiesto (15/04/2006)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackRadio FG! track played by Sami Dee. Please ID [2002] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJerome Sydenham & Dennis Ferrer - Timbuktu (Pan African Electro Dub) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:09.

Forum Rules: