Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Monday Bar Summertrance med Helsinki Vibes ..::.. 5 juni
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001
Monday Bar Summertrance med Helsinki Vibes ..::.. 5 juni

Monday Bar Summertrance med Helsinki Vibes

Datum: 2006-06-05
Tid: 22:00 - 04:00
Plats: Göta Källare
Stad: Stockholm
Pris: 100Kr förköp (endast 300st) / 150Kr i dörren
Ålder: 20 (18 med förköp)

DJ's:
DALLAS SUPERSTARS
MIIKA KUISMA
SUPER8

http://www.mondaybar.com
http://www.dallassuperstars.com
http://www.discogs.com/artist/Super8
http://www.miikakuisma.com

Finnarna är ju så grymma på trance ! Det kan nog de flesta hålla med om... Super8 som är en del av Aalto... deras proddar är ju sjukt grymma ! Ni har väl hört "Aalto - 5" !!!!!!

Dallars Superstars... grymt svängig house... tror dom själva har kallat den för uplifting house, omöjlig att stå still till iaf. ! Såg dom på SMC03 på Berns.

Miika Kuisma har inte full koll på denna mannen men jag har hört ett par proddar och remixer, har hört han har släpt ett grymt bra album.
Måste kolla in det.

Detta är ju den givna festen för mig inför Svenska Nationaldagen !
Löjligt billigt inträde

Last edited by SteveTranz4ever on May-22-2006 at 15:38

Old Post May-21-2006 09:35  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FredAcler
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2004

Ja det här ser ju helt klart lockande ut. Finsk trance just nu är svår slå. Aalto - 5 är galet bra.

Steve: Kolla in Miika Kuisma & Mr. A - Smoky Room (Original Mix) [Fokused], riktigt skön, var bara tvungen att ta med den i senaste mixen

http://www.twitter.com/fredacler
http://www.youtube.com/user/fredaker77

Old Post May-21-2006 10:25  Sweden
Click Here to See the Profile for FredAcler Click here to Send FredAcler a Private Message Visit FredAcler's homepage! Add FredAcler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
trancedanne
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

Aalto - 5 är ju deras sämsta låt hittils :P Men aja jag är där i alla fall

Old Post May-21-2006 10:59  Sweden
Click Here to See the Profile for trancedanne Click here to Send trancedanne a Private Message Add trancedanne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by trancedanne
Aalto - 5 är ju deras sämsta låt hittils :P Men aja jag är där i alla fall

Men är den dålig ? Neeeeeeeeeeeeeej (som Farbror Barbro brukar säga)
Senaste från dem iaf.

Old Post May-21-2006 11:35  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

kuisma har gjort en del samarbeten med OO Flemming vilket kanske säger en del om vad han iaf delvis har proddat

Det låter jävligt lockande måste jag säga, spec. super8 som jag alltid tycker har gjort imponerande grejer(kanske inte alltid nyskapande dock men vafan )

batteries not included.

- dave

Old Post May-21-2006 13:19  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NooN
[Kevin Rust]

Registered: Jul 2003

Kuisma är mannen bakom AR52 och det vill inte säga lite.

Old Post May-21-2006 13:22  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

jag dyker upp efter een snabb övertalningskampanj av polaren

batteries not included.

- dave

Old Post May-21-2006 14:30  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dragon Kick
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2004

Vart ska man bege sig till för att få tag i förköp, good ol´ C.U.M eller?

Och alla ni oldies (över 20)....ge fan i min förköpsbiljett!

Old Post May-21-2006 15:20  Sweden
Click Here to See the Profile for Dragon Kick Click here to Send Dragon Kick a Private Message Add Dragon Kick to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

Miika Kuisma har producerat ganska mycket bra saker och mycket riktigt har han släppt ganska mycket av det på J00F Recordings och hans egna skivbolag vid namn Subtraxx.

För er som inte vet så mycket om Miika och hans musik kan jag varmt rekommendera hans album som släpptes i slutet av 2005. Det heter Inwardgaze och innehåller 12 mycket bra låtar, Han släppte det förstås på Subtraxx.

Tycker också om hans tidigare låtar så som "Scorpio" "Ambush", "Orion" och "Yogatech" som han gjorde tillsammans med Christian Rusch. Det är verkligen några jättebra låtar som jag rekommenderar er att ge en provlyssning till. "Scorpio" är en av hans absolut bästa.

"Smoky Room" släpptes ju för inte så jättelänge sedan, men jag tycker inte att den håller lika hög klass som hans tidigare låtar.

Miika har också släppt låtar under "AR52", låtar som "Piiska", "Air Traffic" och "Timegate" är verkligen några bra exempel på hans sammarbete med DJ Tab och Luke Chen under det här namnet.

Det här ser förstås ut och vara något man skulle kunna tänka sig att gå på, men problemet kvarstår med folk som vill följa med samtidigt som jag inte riktigt vet hur man får tag på biljetterna då de förmodligen bara säljs i Stockholm. Kanske får maila MondayBar om detta ifall att jag ska gå..

Men där har ni Miika Kuisma i stort sett, främst bunden till J00F Recordings och Subtraxx Recordings.

Old Post May-21-2006 15:50  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

quote:
Originally posted by Dragon Kick
Och alla ni oldies (över 20)....ge fan i min förköpsbiljett!

hell no, har en ekonomi att tänka på också!

batteries not included.

- dave

Old Post May-21-2006 16:56  Sweden
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Oj oj... jag ser att Miika (mkuisma) är inne på SWE-TA och smyger...

Moi moi mukulat

Old Post May-22-2006 15:36  Sweden
Dragon Kick
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2004

quote:
Originally posted by Vizay
hell no, har en ekonomi att tänka på också!

Typiskt pensionärer, griniga OCH snåla....gubbjäkel!

Old Post May-22-2006 17:31  Sweden
Click Here to See the Profile for Dragon Kick Click here to Send Dragon Kick a Private Message Add Dragon Kick to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Monday Bar Summertrance med Helsinki Vibes ..::.. 5 juni
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackNew Flutlicht [2002] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackOutlander - Vamp (Original) (1991) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:40.

Forum Rules: