Originally posted by ScuL
alla mina klockor gör det automatiskt förutom min mobiltelefon
PS ... jag anser sommartid är mycket störande. blir dags att det upphör nån gång.
Varför är det störande?
Jag tycker det är ganska så bra att ha. Lite mer ljus på kvällen
Mar-26-2006 13:36
Christian Ö.
Make U Mine
Registered: Nov 2004
Location: Lidingö, Stockholm, Sweden
Re: Re: Re: Sommartid
quote:
Originally posted by Pjox
Varför är det störande?
Jag tycker det är ganska så bra att ha. Lite mer ljus på kvällen
ja precis! Det är bättre att det är ljust på kvällen än på morgonen när man ändå sover...
BTW, tänkte på en sak igår... det va ljust vid halv sju här i stockholm och idag kommer det då att vara ljust vid halv åtta, fan vad skumt det känns eftersom vi fortfarande har så mycket snö
Originally posted by Christian Ö.
ja precis! Det är bättre att det är ljust på kvällen än på morgonen när man ändå sover...
BTW, tänkte på en sak igår... det va ljust vid halv sju här i stockholm och idag kommer det då att vara ljust vid halv åtta, fan vad skumt det känns eftersom vi fortfarande har så mycket snö
Jag kom att tänka på det jag med igår när vi satt och käkade middag.
Tänkte facktiskt på samma tid jag me
Det känns lite skoumt. Men rätt kul ändå. Nu kan jag facktiskt träna hunden på kvällen
Mar-26-2006 13:48
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK
Re: Re: Sommartid
quote:
Originally posted by ScuL
alla mina klockor gör det automatiskt förutom min mobiltelefon
PS ... jag anser sommartid är mycket störande. blir dags att det upphör nån gång.
Ljuset är inte viktigast. Det är förändringen i biologiska klockan som gör det jobbigt för vissa.
Jag till ex. får huvudvärk för minst två veckor när detta genomförs, har mindre problem när det går tillbaka till vintertid. Känner mig trött varje gång jag ska upp osv. Mår inte bra pga det... därför är det störande (för mig iaf).
Originally posted by ScuL
Ljuset är inte viktigast. Det är förändringen i biologiska klockan som gör det jobbigt för vissa.
Jag till ex. får huvudvärk för minst två veckor när detta genomförs, har mindre problem när det går tillbaka till vintertid. Känner mig trött varje gång jag ska upp osv. Mår inte bra pga det... därför är det störande (för mig iaf).
Mår man så förstår jag att man inte gillar omställningen mellan sommar och normaltid
Mar-26-2006 14:27
benni
merci charles
Registered: Mar 2002
Location: malmö, sweden
på island har man ingen vinter eller sommartid... det är samma tid året runt... vi har ju typ 24/7 sol på sommaren och tvärtom på vintern, så det skulle inte spela nån större roll
men våren ska tydligen börja nu i denna vecka (eller nästa) i sverige har jag hört
___________________
music is my wine
Mar-26-2006 14:49
Kaveh
Azizi
Registered: Feb 2004
Location: Uppsala, Sweden
Jag tycker att vi ska ha "sommartid" året om. Ge mig ett relevant argument mot det förslaget :E