Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Prisonbreak-tråden
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Prisonbreak-tråden

Någon som kollar? Fänglsande serie. Bokstavligt talat. De första två avsnitten är ganska medelmåttiga, men sen blir det bara bättre och bättre. Bästa serien jag sett - helt klart. Kollade på fem avsnitt igår - var tvungen att se "bara ett avsnitt till". Kan inte uttala mig om det är bättre eller sämre än Lost eftersom jag bara sett ett avsnitt av Lost - det tyckte jag sög elefantkönsorgan, så jag har inte kollat på några fler avsnitt av den serien.

Jag har kollat på den åtta första avsnitten av PB än så länge, men vi kanske inte ska posta några spoilers för de som följer serien på trean? Första avsnittet sändes ju i måndags.

www.laszlo.se

Old Post Jan-04-2006 00:26 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

Orkade varken titta på TV eller ladda hem det. Men ska skärpa mig så snart som möjligt. Jag lovar.

Annars är bästa fängelseserien Oz och kommer nog alltid att vara min favoritfängelseserie för alltid.

Old Post Jan-04-2006 00:35  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict

OZ är en av de bästa serierna jag nånsin sett..eller vi säger såhär.. OZ är bland det bästa underhållning tv kan ge.. finns bara en sak som är bättre.. och det är ståupp-komik .. gillar oxo Scrubs och även ER =)

serier som buffy vampyrmördaren förstår jag inte hur det går igenom ekonomimässigt.. men men =)

OZ for zie presudant!!!!! ade bisi är min favorit =) tur att han är med i Lost så även den serien har nått att skryta med..

gillar serier bättre än filmer..man får bättre koll på karaktärerna..osv.. en mini serie som är nice, ehm.. vad heter den =) (=..

öhm.. humm .. ahh "band of brothers"

=) kram!
(= kram!

edit

glömde nämna prison break =) .. det är ok serie.. lite mycket "missar" dock.. som man får "förlåta" för att serien ska bli vattentät =)

Old Post Jan-04-2006 01:30 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by Kamelen öhm.. humm .. ahh "band of brothers"

=) kram!
(= kram!

edit

glömde nämna prison break =) .. det är ok serie.. lite mycket "missar" dock.. som man får "förlåta" för att serien ska bli vattentät =)

Där satt den - glömde helt bort Band of Brothers. Finns inget som slår BoB, och precis som du konstaterade finns ett gäng logiska luckor i Prison break, och lite för många avgörande händelser sker av ren slump/tur, men det spelar ingen roll. Serien äger ändå. Peter Stormare äger!

www.laszlo.se

Old Post Jan-04-2006 02:06 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
K-PAXian
On A Beam of Light

Registered: Oct 2004

Kollade på första avsnittet, sen så blev det inte något andra avsnitt. Gillade inte detta - trots Stormare.

Oz ftw! Inget kan klå den serien när det gäller fängelseserier. Möjligen KF (Kvinnofängelset) bara för att det är så fängslande. (höhö)

Old Post Jan-04-2006 11:13  Norway
Click Here to See the Profile for K-PAXian Click here to Send K-PAXian a Private Message Visit K-PAXian's homepage! Add K-PAXian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by Laszlo
Där satt den - glömde helt bort Band of Brothers. Finns inget som slår BoB, och precis som du konstaterade finns ett gäng logiska luckor i Prison break, och lite för många avgörande händelser sker av ren slump/tur, men det spelar ingen roll. Serien äger ändå. Peter Stormare äger!

du vet att "fortsättningen" eller ja.. en ny mini-serie av samma gäng bakom BoB kommer i år.. Pacific War tror jag den hette.. höll ögonen öppna =)

bästa fängelsefilmen är helt klart The Shawshank Redemption .. dör så bra..

Old Post Jan-04-2006 13:04 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

Jo grymmt bra serie, inte för att den är speciellt verklig, utan för att den är väldigt spännande och cool

Har kollat på den hela hösten när den gick i USA, men nu får man snällt vänta på att nya avsnitten kommer nån gång i vår...

Old Post Jan-04-2006 13:53  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by St_Andrew
Jo grymmt bra serie, inte för att den är speciellt verklig, utan för att den är väldigt spännande och cool

Har kollat på den hela hösten när den gick i USA, men nu får man snällt vänta på att nya avsnitten kommer nån gång i vår...

Precis...kollade på de fyra sista avsnitten igår. Blev grymt besviken. Trodde det bara var en ensäsongsserie som BoB, men uppenbarligen så kommer det en säsong två. Vilket i och för sig ju är bra, men vem FAN orkar vänta i tre månader på säsong två?

Vad jag inte heller riktigt förstår är hur de ska kunna fylla ut en hel säsong till, med tanke på att upplösningen i slutet av första säsongen faktiskt är ganska nära. I och för sig har jag någon teori om ett gäng problem som skulle kunna uppstå så de kan fylla en säsong till, men det borde jag inte ta här eftersom det kanske förstör för de som inte sett hela första säsongen ännu.

www.laszlo.se

Old Post Jan-04-2006 14:59 
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

****spoiler varning****

quote:
Originally posted by Laszlo
Precis...kollade på de fyra sista avsnitten igår. Blev grymt besviken. Trodde det bara var en ensäsongsserie som BoB, men uppenbarligen så kommer det en säsong två. Vilket i och för sig ju är bra, men vem FAN orkar vänta i tre månader på säsong två?

Vad jag inte heller riktigt förstår är hur de ska kunna fylla ut en hel säsong till, med tanke på att upplösningen i slutet av första säsongen faktiskt är ganska nära. I och för sig har jag någon teori om ett gäng problem som skulle kunna uppstå så de kan fylla en säsong till, men det borde jag inte ta här eftersom det kanske förstör för de som inte sett hela första säsongen ännu.

Kan tänka mig att antingen rymmer dom precis i början av nästa säsong, eller så tar det ett tag till för dom.. hursom, sen måste dom ju komma bort från polisen och så, sen kommer dom bli jagade av vicepresidenten, osv.... Kan lätt tänka mig typ 2 seasons till =/

Old Post Jan-04-2006 16:04  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by St_Andrew
****spoiler varning****

Kan tänka mig att antingen....
......
Kan lätt tänka mig typ 2 seasons till =/

****SPOILERVARNING****

markera texten här under för att se vad som står:

Japps...det jag tippar på är att de inte lyckas bryta sig ut, eftersom ju ventulationstrumman(?) till sjukrummet byttes ut. Däremot tror jag de lyckas de få fram bevisen för att förhindra dödsstraffet. Så medans fångarna kämpar vidare för att hitta nya vägar ut fortsätter jakten mellan regeringen och de stackars advokaterna utanför väggarna...

www.laszlo.se

Old Post Jan-04-2006 16:22 
Laszlo
The weekend has landed

hmm...saxat från forumet på IMDB.com

quote:
I've read on other threads that season 1 isn't over yet... just an hour ago I watched an episode announced as the season finale... I live in Guatemala and every single show is behind at least 3 episodes from what they air in USA, that's why I don't think this was the season finale... but does anyone know anything about that???

P.S. Tonight's episode was the one where they "kill" agent Hale and they're trying to escape, but it turns out that they replaced a pipe and T-Bag threatens Michael at the end... which was the last episode they aired on USA???

quote:
they cut the one season into two, so that was the fall finale, not the season finale. It comes back in March to finish off the season, I think 9 more episodes to go.

Tydligen består hela serien av 22 episoder, vilket ju de flesta serier gör - skillnaden är bara att de delat upp den över två säsonger...

www.laszlo.se

Old Post Jan-04-2006 17:21 
Kamelen
Supreme tranceaddict

serien kommer hålla på länge länge.. han som skriver skiten har 3 år av serien i huvvet.. och vissa av skådespelarna har längre kontrakt

hur som hellst.. goda nyheter nu

lite smajlisar till det

=)=)
(=(=
=) =) (= (= =) =) (= (=
=) (= =) (= =) (= =) (=

==)=)(=(=(= )= )=) (= =)

sådär

Scrubs har precis börjat igen =) (ny säsong) .. lätt den roligaste serien =) asbra humor.. kram kram!

(= -!kram!- =)

Old Post Jan-04-2006 17:26 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Prisonbreak-tråden
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackxcabs - neuro (remix?) [2003] [6]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJohn Acquaviva & Madox - Feedback (Loulou Players Remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:32.

Forum Rules: