Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Jag behöver hjälp från alla er datakunniga TA's
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
NordLight
Trance Daddy

Registered: May 2001
Jag behöver hjälp från alla er datakunniga TA's

Hej och suck...

Nu har jag haft problem med min dator i drygt två veckor...
Jag har följande problem:
1. Jag kommer inte åt vissa sajter på nätet (inkl. startsidan TA. De bara vägrar ladda.
2. Ingen (inklusive mig själv!) kan logga in på min ftp längre...
3. Vissa sajter som t.ex. forumet TA laddar extremt långsamt. Alla andra funkar precis som vanligt...

Vad f.n kan det vara för fel??
Det skumma är ju att jag ansluter snabbt och problemfritt till de allra flesta sajter, men några vägrar ladda... (jag kommer åt dem från andra datorer). Och det där med min ftp?! Jag kör ftp klienten och servern på samma dator!!
Jag har ingen brandvägg installerad och jag tror att jag är virusfri (körde precis en till koll).

Jag har inte ändrat säkerhetsinställningar eller liknande i explorer. Jag har ominstallerat både system och explorer.

Hjälp!!!!!!!
Tack på förhand
NordLight

Snart skickar jag ut pc'n från balkongen.
Mac rulz.

Old Post Mar-13-2002 22:49  Sweden
Click Here to See the Profile for NordLight Click here to Send NordLight a Private Message Add NordLight to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Beamish
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001

hade nästan exakt samma problem. Tröttnade på skiten och körde en format c:\
tips: Windows XP. Har haft det sen september förra året och det har aldrig hängt sig eller krashat!!

Old Post Mar-13-2002 23:42  Sweden
Click Here to See the Profile for Beamish Click here to Send Beamish a Private Message Add Beamish to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Japp....seghet och dylikt beror oftast på att burken börjar bli slapp.... Då är det format C:\ som gäller...

Jag snackade med supporten med telia förut angående ett problem jag hade själv. Jag kunde inte komma åt vissa sidor... Dom sa att jag skulle koppla upp utan proxy och sedan dess har det fungerat.... han sa att det kunde hända att man inte kom åt vissa sidor annars....fast detta gäller telia ADSL.....

Old Post Mar-14-2002 06:34 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

om du har telia adsl föreslår jag att du gör som mind sa nyss, annars om de inte funkar så ere nog bara att formatera om den (å sen lägga in XP eller Linux, de e stabila :] )

batteries not included.

- dave

Old Post Mar-14-2002 10:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

Hade samma problem oxå....Min burk börja bli slö som fan....Så jag formatera om skiten....Installera windows me....Eftersom jag inte hade xp.....Då försvann ljudet.....Blev helt tokig....Så jag formatera skiten igen...Sen blev det XP....Funkar kanon bra....

Old Post Mar-14-2002 15:05  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

XP funkade inte alls bra för mig, så jag har gått tillbaka till 2k... jag har en massa anledningar till att 2k är bättre än xp, men jag pallar inte skriva dom

Old Post Mar-14-2002 15:08 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Jag bytte till Xp från windows 98 igår.... Min dator hängde sej flera gånger om dagen innan och hade blivit riktigt slö.... Nu funkar det klockrent.. Har inte hittat några riktiga nackdelar med xp... bara smågrejer som jag irriterar mej på.. som integrerade länkar typ "buy music online" och såna grejer... plus den gröna startknappen... faan vad ful.. går den att ändra??

Old Post Mar-14-2002 15:25  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by King of Clubs
Jag bytte till Xp från windows 98 igår.... Min dator hängde sej flera gånger om dagen innan och hade blivit riktigt slö.... Nu funkar det klockrent.. Har inte hittat några riktiga nackdelar med xp... bara smågrejer som jag irriterar mej på.. som integrerade länkar typ "buy music online" och såna grejer... plus den gröna startknappen... faan vad ful.. går den att ändra??

Går att ändra tema på nåt sätt...har inte orkat kolla hur.....
XP funkar klockrent för mig med....en av dom bästa grejerna är att allt funkar direkt! Internet funkade när jag satte på datorn första gången med XP installerat....och jag behövde bara plugga in skrivaren så kom det up en liten popup i vänste hörn "skrivare installerad och körklar"... underbart!
Sen finns det juh videoredigering och brännarprogram redan installerat i XP...

Old Post Mar-14-2002 15:52 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

om man stör sig på allt grafiskt trams i XP så rekommenderar jag att man byter tema, förslagsvis till "Klassisk Windows" (nåt sånt heter det)
högerklicka på skrivbordet, egenskaper, första fliken, ändra

startmenyn ändras genom att man högerklickar på den, tar egenskaper, och väljer det klassiska utseendet

Old Post Mar-14-2002 16:42 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Jag provade det där med klassiskt windows förut, men jag tycker inte det var så fräckt... Det som var bra dock är att där kan man byta färg etc.. på allting i stort sett, på "vanliga" xp verkar man bara kunna byta "tema"... Skitdumt, Microsoft och helt ologiskt...

Old Post Mar-14-2002 17:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NordLight
Trance Daddy

Tack

Tack för alla svar - det blir nog en format c: i kväll.

Greetz
NordLight

Old Post Mar-14-2002 19:40  Sweden
Click Here to See the Profile for NordLight Click here to Send NordLight a Private Message Add NordLight to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NordLight
Trance Daddy

Äntligen !!!!!!!!

Back on track !
F.n va skönt...

Greetz
NordLight

Old Post Mar-14-2002 22:44  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Jag behöver hjälp från alla er datakunniga TA's
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackId track from Dj Wag - Live At Club Fresh (Freshfm) (07-03-2005) [2007] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackNewton - Streamline [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:30.

Forum Rules: