Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Canada > Canada - Montreal > Ravemontreal 19 was the last one
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Ravemontreal
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2004
Ravemontreal 19 was the last one

I hope most of you can reach french, you will understand that translating tis is a hell of a job, but I will try to do it....

Mainly, it says a Big thank you for all of you that participated to RM events in the last 6 years, and that RM19 was the last one.

-----

Eh oui, après 19 événements sur près de 6 ans, je tire ma révérance sur la longue série d'événements Ravemontreal.com. Ceux qui y était vendredi dernier, ont vécu sans le savoir, un moment important dans la petite vie de Ravemontreal. Il n'y aura pas de RM20.

Le dernier événement fut spécial, rempli d'émotion, et quoi de mieux que la belle musique de Moshic pour boucler cette belle aventure. J'ai vécu beaucoup de choses vendredi dernier, et j'ai vu sur vos visages, beaucoup de joie et de plaisir. De tous les RMs, ce fut l'un des plus touchants, et c'est parfait pour moi de terminer sur cette note. Ca me permet d'arrêter en gardant que le positif et les beaux souvenirs.

Pourquoi cette décision? Ne vous inquiétez pas, je n'ai rien perdu de l'amour pour la scène, ni de ma passion pour le Djing, ni de mon intérêt pour ravemontreal. Par contre, avec le temps, je me bats de plus en plus contre des chiffres, ce qui me stress de plus en plus, et enlève le plaisir à l'exercice. Les chiffres ne mentent pas, depuis RM9, le nombre de participants est constamment à la baisse. Et je crois que depuis les derniers, il est préférable d'arrêter, avant que les dernières soirées perdent de leur charme. Il n'y aura pas un RM40, avec 25 personnes dans une grande salle.

Je sais que les événements RM sont de beaux événements, je sais aussi par contre, que les espaces vides dernièrement ammène un malaise. Il y avait une belle crowd vendredi et la soirée fut quand meme un succès considérant la baisse du black & Blue et la soirée très tranquille de Nic Fancuilli au Stereo. Je suis satisfait du nombre de gens, je suis surtout satisfait de QUI était là. Des gens que j'aime beaucoup.

La scène a changée, et je n'ai pas su trouver le dénominateur commun de la nouvelle époque. Le rassembleur de masse. Les goûts sont de plus en plus variés, les gens sont de plus en plus divisés dans leur choix, et sortent de moins en moins... Je fais également face à un nombre incalculable de Djs internationaux qui viennent chaque semaine à MTL, impressioner les gens avec peu de moyens devient un véritable casse-tête.

Que mon événement soit techno ou house, after ou independant, headliners ou locaux, gratuits ou payants, j'ai essayé depuis RM9 différentes combines qui m'amène à la même conclusion... le nombre de participants baisse. J'ai voulu ratisser large pour garder mes foules, et je n'ai pas su trouver la recette pour contrer cela. Et surtout, je suis en train d'oublier de rendre l'expérience confortable pour ceux qui viennent encore.

Et paranoyer sur les chiffres n'est plus quelque chose qui me rend heureux. Je tente d'offrir le max de qualité, à des prix ridicules, mais ce n'est plus possible maintenant de continuer en voulant produire des événements comme s'il y avait encore 1000 personnes.

Ceci dit, ca ne veut pas dire que je cesse la production d'événement. Mais je retourne d'ou je suis venu, l'endroit que j'aime: l'underground. C'est ma nouvelle mission, prendre soin du crowd que j'aime, et le faire pour eux. Fini de supplier et tenter de convaincre les gens inintéressés pour avoir 200 personnes de plus et rentrer dans mon argent. Pas de flyer, pas de topic, pas de review... Intime, et plus chaud et dark que jamais.

Si vous avez contribué à un Rm par votre belle présence, fort probablement que vous allez en entendre parler.

J'aimerais vous remercier chaleureusement, individuellement pour les 19 événements. Nous avons, ensembles, créer la plus belle série de soirées et des souvenirs incroyables. Je tourne la page avec un coeur heureux.

Old Post Oct-12-2006 02:34 
Click Here to See the Profile for Ravemontreal Click here to Send Ravemontreal a Private Message Visit Ravemontreal's homepage! Add Ravemontreal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kate Manus
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2003

I am sorry to hear that Martin but after having talked to you about some booking ideas this year I can't say I am all that surprised you have made this decision.

I certainly appreciated what your parties brought to the Montreal scene.. including the techno bookings like Monika Kruse, Devilfish, Basic Implant (Alex Bau & Sven Dedek), Stanny Franssen, Thomas Krome, and of course Rush to name a few! definitely some special nights there

Congrats on 6 years and 19 memorable parties!!

Old Post Oct-12-2006 02:54  Ireland
Click Here to See the Profile for Kate Manus Click here to Send Kate Manus a Private Message Add Kate Manus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
noway
Senior tranceaddict

Registered: Apr 2006

yup thanks a lot, anyway you'll probably get inside an organisation somewhere and keep bringing good taste to montreal

LACHE PAS !!!!

Old Post Oct-12-2006 02:58  Canada
Click Here to See the Profile for noway Click here to Send noway a Private Message Add noway to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tag
Suspended User

Registered: Mar 2005

i heart you creator.

Old Post Oct-12-2006 03:01 
Click Here to See the Profile for Tag Click here to Send Tag a Private Message Add Tag to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mitsutranza
Technoctambulist

Registered: Aug 2004

This makes missing RM19 even worse for me Sorry to hear it Martin...

MT

Old Post Oct-12-2006 03:18  Serbia
Click Here to See the Profile for Mitsutranza Click here to Send Mitsutranza a Private Message Add Mitsutranza to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
trigun
tranceaddict

Registered: Nov 2004
re.

Martin,

I am so sad to hear the news, but I have a lot of respect for you and everything you have done for the scene in Mtl. Thank you for the devotion and love you gave to these RM parties. I will keep with me some great memories.

JM

Old Post Oct-12-2006 03:51 
Click Here to See the Profile for trigun Click here to Send trigun a Private Message Add trigun to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Charlie
ARMIN ADDICT

Registered: Feb 2002

You have done a lot for the local scene.
from the beginning, I don't think i have seen better man than you to offer free raves for edm fans. Your idea was from the heart, not from the wallet at first and its sad to hear its now the end.

have a long succesful career and acheve your dreams

Old Post Oct-12-2006 04:19  Lebanon
Click Here to See the Profile for DJ Charlie Click here to Send DJ Charlie a Private Message Visit DJ Charlie's homepage! Add DJ Charlie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Enjoy
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2005

Also I noticed you work for the Canadian Forces so depending on if your an Officer or an NCM (non-Commissioned Member) and your now in Kingston by the looks of it so your no longer on your basic training where you get paid peanuts. So like I said depending on if your an NCM or Officer and your rank, you probably make at least $50,000 a year but most likely more. And depending on if you live at CFB Kingston your cost of living is probably very low as well, but even if you weren't cost of living in Kingston isn't that bad. Its only $30 which is cheaper than most nights at Stereo. Most of us on here who post about Stereo have put out probably hundreds and hundreds of dollars clubbing there just this year alone, and have never really complained for the most part. I know I sure as hell have.

Old Post Oct-12-2006 15:10 
Click Here to See the Profile for Enjoy Click here to Send Enjoy a Private Message Add Enjoy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Allied Nations
Make it happen cap'n

Registered: Mar 2004

Brief summary for an Anglo?

Old Post Oct-12-2006 15:17 
Click Here to See the Profile for Allied Nations Click here to Send Allied Nations a Private Message Add Allied Nations to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
all-nite-freak

Registered: Oct 2005

Good luck in the future Martin.
I only went to 2 RM's and it had been a few years,but they were definately memorable parties.Enjoy the fact that you brought pleasure for so many by doing these and keep breaking peoples ankles on the dancefloor

Old Post Oct-12-2006 17:36 
Click Here to See the Profile for all-nite-freak Click here to Send all-nite-freak a Private Message Add all-nite-freak to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
gorex
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2005

je te léve mon chapeau creator

ps.: tu verras la retraite à ses charmes

Old Post Oct-12-2006 17:46  Canada
Click Here to See the Profile for gorex Click here to Send gorex a Private Message Add gorex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sean Walsh
JAGERMAESTRO

Registered: Sep 2001

Best of luck man and sorry to see these come to an end.

Old Post Oct-12-2006 18:47  Canada
Click Here to See the Profile for Sean Walsh Click here to Send Sean Walsh a Private Message Add Sean Walsh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Canada > Canada - Montreal > Ravemontreal 19 was the last one
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktrack played by Sander K at Moscow (8.11.02) [2003] [10]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFRANK MAUREL - He Said [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:41.

Forum Rules: