Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tabletops, men vilken?
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
rull3
tranceaddict in training

Registered: Nov 2006
Dunno Tabletops, men vilken?

Tjenare TA anhängare!
Jo nu börjar det strypa åt, alltså bli dax för inkirrning av djprylar.
Jag har kollat nu nästan i en månad och kommit fram till att det nog blir 2x Numark Axis-9 och en mixer där jag funderat över Pioneer djm-400 eller en vestax pcv-275 (om man nu kan hitta en sådan, verkar vara rätt få butiker som säljer den =/)
Kruxet är att när jag började sätta mig in i köpande så var min första tanke 2x Pioneer CDJ-200, sedan med lite extra koll så tyckte jag Axis-9 var mer lockande, bl.a. för att den har en sensetiv jog och lite så.
Här om dagen var det tänkt att göra beställningen men precis när jag skulle göra den ångrade jag mig som och tänkte åter igen kolla vilken ni skulle föredra. En pioneer cdj-200 eller en Numark Axis-9?

(Har försökt kolla igenom texten, om grova stavfel och konstig gramatik kan det bero på min dyselxsi)

Tack på förhand mvh Rudolph!

ps. Skulle uppskatta om någon sa vart den (om nu någon har en sådan, PCV-275) Vestax pcv-275 finns å köpa, eller vart du nu köpte din? ds.

Old Post Dec-25-2006 16:05  Sweden
Click Here to See the Profile for rull3 Click here to Send rull3 a Private Message Add rull3 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

http://www.tranceaddict.com/forums/...1&forumid=37&s=

Pioneer, alla dagar i veckan. Punkt. Finns en anledning till varför Pioneer är klubbstandard och har så varit de senaste 10 åren.

www.laszlo.se

Old Post Dec-25-2006 16:07 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine

Registered: Nov 2004

quote:
Originally posted by Laszlo
http://www.tranceaddict.com/forums/...1&forumid=37&s=

Pioneer, alla dagar i veckan. Punkt. Finns en anledning till varför Pioneer är klubbstandard och har så varit de senaste 10 åren.

De är väldigt duktiga på att sponsra också, därav en anledning till att det nästan alltid finns pioneer prylar i djbåset... MEN det innebär inte bara att det är därför dom alltid syns.

Personligen tycker jag att pioneer slår det mesta i alla prisklasser, men kollar på på den prisklassen du ligger i så finns det inget annat val än 200orna!
Jag köpte själv 200orna förra vinter och jag är fortfarande förvånad över hur bra dom utför sitt jobb!

CDJ-200, ett mycket mycket säkrare kort än Numark spelarna, GO for it!

www.myspace.com/christianohman

Old Post Dec-25-2006 16:28  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
rull3
tranceaddict in training

Registered: Nov 2006

Tackar för svaren! Känns som att beställning blir istället 2x Pioneers ;- ). Det finns dock en sak som jag inte har sett (om jag sett, så har jag inte förstått) på varken pioneers egna sida eller t.ex. Thomanns. Är att cdj-200 har ingen s.k. "Scratch-funktion" vilket grubblar mig endel, ofc. kommer jag att spela mest (troligen typ bara ) house och trance, men tänkte endå ha korten öppna för att kanske kunna spela t.ex. hip-hop. Och då vill man ju ha den funktionen. Funktioner annars är inget jag precis jag är intresserad av. Det är delvis därför jag är mer intresserad av vestaxs mixers än pioneers (vilket jag läst faktiskt Laszlo tidigare )för ljudkvalitén.

Återigen tackar så mkt för svaren doods =).

Old Post Dec-25-2006 16:41  Sweden
Click Here to See the Profile for rull3 Click here to Send rull3 a Private Message Add rull3 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine

Registered: Nov 2004

quote:
Originally posted by rull3
Tackar för svaren! Känns som att beställning blir istället 2x Pioneers ;- ). Det finns dock en sak som jag inte har sett (om jag sett, så har jag inte förstått) på varken pioneers egna sida eller t.ex. Thomanns. Är att cdj-200 har ingen s.k. "Scratch-funktion" vilket grubblar mig endel, ofc. kommer jag att spela mest (troligen typ bara ) house och trance, men tänkte endå ha korten öppna för att kanske kunna spela t.ex. hip-hop. Och då vill man ju ha den funktionen. Funktioner annars är inget jag precis jag är intresserad av. Det är delvis därför jag är mer intresserad av vestaxs mixers än pioneers (vilket jag läst faktiskt Laszlo tidigare )för ljudkvalitén.

Återigen tackar så mkt för svaren doods =).

hur ofta kommer du att använda scratchfunktionen? Helldre kör Jag på en driftsäker spelare som pioneern är med mindre funktioner som kan strula till det än en spelare med massa funktioner som man knappt använder och som lättare strular. Om du vill ha en spelare med scratch som låter och känns bra får du säkert punga ut mer pengar än vad numarken kostar, nu vet jag inte hur numarks scratch låter men på dom billigare spelarna brukar det normalt inte låta allt för bra...

www.myspace.com/christianohman

Old Post Dec-25-2006 16:48  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tabletops, men vilken?
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackrave track from mayday raving society 1994 [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRoland Klinkenberg - "Inner Laugh (James Holden Remix)" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:42.

Forum Rules: