Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vad säger ni om detta?
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004
Vad säger ni om detta?

I åratal har jag försvarat trancen när folk tjatat om hur enformigt och icke-nyskapande musiken blivit. Det fanns ju trots allt en gnista kvar i det hela... melodierna som får en att drömma bort till ibiza, mmm gött gött... ja ni hajar... men för bövelen, JAG GER UPP... det enda jag hör numera är bjällerklang bjällerklang i varje låt! Hela scenen har blivit en rå pepparkaksdeg utan like...

I de mörka stunderna fann jag alltid ljuset i den så kallade prog-trancen. Det var ju något nytt, som inte fanns för XX år sedan... men även det har blivit en enda röra...

Hur ska detta sluta????

Old Post Nov-16-2006 01:44  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict

Registered: Sep 2003

http://www.ultimae.com/en/releases/208/tracks.html

Lyssna samples och glöm alla besvär.

Old Post Nov-16-2006 03:21 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Tacka vet jag proghus och minimal

Old Post Nov-16-2006 08:23 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
HappyCow
tranceaddict

Registered: May 2006

Äsch, det beror ju helt på vilka releaser/grupper man lyssnar på. Det finns dåliga låtar och det finns bra låtar. Alla ASOT låter ganska lika, men jag tycker fortfarande de är bra. Jag började att lyssna på psychedelic trance 1998 (Astral Projection och MFG). Lyssnade endast på metal (Pantera, Sepultura) innan. Kommer aldrig att tröttna på psy och tycker fortarande att det är den allra bästa genren av musik, även om jag på senare år kört ganska mycket drum n bass, breaks, progressive och elektro. Blir sällan metal nuförtiden, men körde hem ett album med Rammstein igår.

Ett exempel på ganska ny och riktigt bra psy är The Next Generation - Compiled By Dna.

Old Post Nov-16-2006 09:59  Singapore
Click Here to See the Profile for HappyCow Click here to Send HappyCow a Private Message Add HappyCow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NooN
[Kevin Rust]

Registered: Jul 2003

Jag tror variation är lösningen på problemet.
Man klarar nog helt enkelt inte att lyssna på en genre för länge.

Old Post Nov-16-2006 16:04  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sinnica Hax
?SYNTAX ERROR

Registered: Jul 2004

NooN sa dagens sanning, omväxling är the foundation of music

Old Post Nov-16-2006 16:31  Sweden
Click Here to See the Profile for Sinnica Hax Click here to Send Sinnica Hax a Private Message Add Sinnica Hax to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Ord neger (word nigga)

Omväxling förnöjer! Själv är jag mest inne på den hårdare formen av trance just nu... Men lyssnar gärna på alla stilar av EDM...

Last edited by SteveTranz4ever on Nov-16-2006 at 16:40

Old Post Nov-16-2006 16:34  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Crillz0r
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2005

Yes omväxling krävs Dock skulle jag behöva lite ny musik :P

Men lyssnar mest på hardstyle och typ tiesto/avb musik.. Ja det är svårt att veta vilken genre man lyssnar på inom trance nuförtiden.. :P

Jag blir alltid lite små-lack när folk tycker att trance o sånt alltid låter like dant, fast man förstår ju också

Dock så tror jag inte dem så säger så inte har hört dem rätta låtarna :P

Old Post Nov-16-2006 19:29  Sweden
Click Here to See the Profile for Crillz0r Click here to Send Crillz0r a Private Message Add Crillz0r to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

De som sågar trance (och närliggande stilar) för att det låter enformigt har helt enkelt inte lärt sig lyssna på musikstilen i fråga, det är också vad jag säger till dessa och ännu har jag inte fått fel.
De som jag har fått att faktiskt lyssna lite nogrannare har erkänt att det faktiskt är rätt okej och inte fullt så enformigt.

Sen ska man ju inte sticka under stol med att det finns en viss grad av enformighet i musikstilen, men det är ju vad det bygger på i mångt och mycket, det är helt enkelt en del av musiken och det är nog lite det folk gillar också.

Tyvärr har det smugit sig in en viss mån av lathet i dagens produktioner. Många producenter faller lätt in i mallar för att man vet att "det säljer och uppskattas", tyvärr hänger sedan bolagen på också och tar bara emot och signar musik som man vet "kommer sälja och uppskattas".
Det krävs bolag som vågar chansa och artister som följer i samma spår för att musiken inte ska stagnera utan istället utvecklas. Idag finns tyvärr knappt några sådanna bolag eller artister (hade personligen hoppats på att flashover recordings skulle våga men det verkar som dom följer strömmen även dom).

batteries not included.

- dave

Old Post Nov-16-2006 20:56  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
rawbound
DeepLovin'

Registered: Dec 2005
Det jag mest lyssnar på nuförtiden är deep-/proghouse. Lyssnar även på trance, dock inte särskilt mycket på ASOT trancen som har blivit alldeles för överhypad enligt mig.

Old Post Nov-16-2006 21:36  Sweden
Click Here to See the Profile for rawbound Click here to Send rawbound a Private Message Add rawbound to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benni
merci charles

Registered: Mar 2002

såhär tyckte jag redan för några år sen.... let's face it.. trancen hade sin tid, men är över nu.

Det är bara att följa skaran, och utveckla sig vidare

Old Post Nov-17-2006 17:07 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask

Registered: May 2003

Fler som har sagt det men jag tror nog att om man naglar sig fast vid en genre länge så börjar man nog tycka att mycket av det låter likadant till slut. Inget som direkt har med trance att göra, problemet med lata artister och skivbolag som satsar på säkra kort är väl också tyvärr ganska allmän i musikbranschen.

När det gäller vad utomstående tycker om trance är det ju så att musik man inte riktigt lyssnar på lätt låter likadan, jag tycker all hip-hop låter som samma skit, men antagligen är det stora skillnader på skiten och hade jag brytt mig om att lyssna hade jag märkt det.

Old Post Nov-17-2006 17:35  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vad säger ni om detta?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackhelp with track ID, please [2006] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackGazor - "Stabalized" (Blue Haze Natural Groove Mix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:27.

Forum Rules: