Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Afrijden..Hoe erg is het?
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Massive84
Old Relic

Registered: Jul 2003
Ghost Smilie Afrijden..Hoe erg is het?

Na 3 weken en 20 uur lessen is het eindelijk zo ver morgen .. om 14.00 moet ik afrijden ergens in het Gooi. Ik ben niet nerveus of bang. Maar ik weet echt niet wat ik moet verwachten. Hoe streng is het? maken ze het lastig voor je. Is de beoordeling streng? Tuurlijk iemand geen voorang geven is gezakt maar dat je effe niet kijkt omdat je het effe vergeet zeg maar.

Enige ervaring of tips pls ?

-Moose

Old Post Sep-17-2006 19:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for Massive84 Click here to Send Massive84 a Private Message Add Massive84 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Creamfields23
Bunga Bunga alliance

Registered: Sep 2001

Ik heb mijn rijbewijs nu denk ik anderhalf jaar en toevallig heb ik hem ook na twintig rijlessen gehaald.

Bij mij ging het als volgt: Ik had vooraf stiekem gehoopt dat ik een route moest rijden langs mijn oudewerkgever. Ik moest met mijn nieuwe baan voortaan een half uur fietsen en in de regen/winter is dit gewoon kut

Mijn instructeur had toevallig ook nog echt een route langs mijn oude werkgever uitgezocht. DAS STERK!!! Dus ik begon meteen te lullen dat ik daar had gewerkt en noodgedwongen weg moest en hij had daar dus ook een vriend werken die noodgedwongen weg moest Ikke dus meteen vertellen hoe kut het was om elke dag drie kwartier(beetje extra!!) te moeten fietsen naar mijn nieuwe werk.

Het belangrijkste is:

Gewoon goed het verkeer uitlezen ver vooruit kijken, spiegelen en die kerel/mevrouw het gevoel geven dat je overzicht hebt. Nerveusiteit gaat je hier niet bij helpen.

Succes morgen

Last edited by Creamfields23 on Sep-17-2006 at 19:55

Old Post Sep-17-2006 19:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for Creamfields23 Click here to Send Creamfields23 a Private Message Add Creamfields23 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robin
OMGTTFOWTISFBIDK

Registered: Feb 2003

Hoe heet je examinator? Ik ben daar 3 maanden terug te gast geweest voor een examen

Ze zijn wel streng, maar waarschijnlijk minder streng dan jijzelf

Gewoon je best doen en je ziet wat er van komt, blijf niet stil staan bij je fouten, doorrijden en vergeten, t duurt zo'n 20 minuten.. en dat gaat echt heel snel

Ik wist zelf zeker dat ik gezakt was.. ik maakte een paar stomme fouten maar omdat ik toch gewoon doorging liet ie me niet zakken zei ie, vooral onzeker gedrag is gevaarlijk

Succes

(mijn examinator heette f mijwaard oid.. geen sympatike man, erg direct maar niet onredelijk)

Old Post Sep-17-2006 19:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for robin Click here to Send robin a Private Message Add robin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

Succes,ik heb mijn rijbewijs alweer 4 jaar. Ik ben de 1e keer gezakt, dacht dat ik op voorrangsweg zat en gaf een bus geen voorrang nee dat is niet helemaal waar Haha de bus stopte en ik dacht echt dat ik door mocht rijden maar ik had zelf ook moeten stoppen en de bus voor moeten laten gaan.

2e keer was eitje, de examinator vond het euro/gulden omreken apparaatje dat in de auto lag veel interessanter en ik reed dezelfde route die ik daarvoor net had gereden Succes

Old Post Sep-17-2006 19:40  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk

Registered: Sep 2001

Gheghe, dat is toch alweer 5.5 jaar geleden. Pffff, ik word echt oud . Ik ben de eerste keer gezakt omdat ik tot 2x toe niet over m'n schouder keek bij het samenvoegen van een busbaan en de normale rijbaan en het 'zonder dat je het kon zien de kruising opreed'. Die eerste 2 punten had ie gelijk in maar dat laatste was gelul aangezien je ook DOOR auto's kunt kijken of er iets aankomt. Ergo: niet arrogant lopen denken dat je het wel kunt maar gewoon enigssinds behoedzaam rondtuffen, maar ook niet overdrijven. Zeg eventueel waar je op let (als in: 'hey, ik kijk nu door al die auto's heen om te kijken of er niks aankomt van links en dat is dus niet het geval'). Denk ook aan opmerkelijkheden als spelende kinderen, twijfelende mensen etc. etc.). Scoor je punten mee.

2e keer was een stuk beter (hoewel voor mijn gevoel even goed/slecht). Sindsdien wel 1 schuiver/roller gemaakt (meer dan 2 jaar geleden alweer) maar voor de rest schade- & ungefallfrei .

Hard = goed

Old Post Sep-17-2006 20:23  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet Duck®

Registered: Nov 2001

Rijbewijs al 6 jaar op zak, meer dan 150.000km ervaring met chauffeuren
Eerste keer gezakt: Verkeerslicht ging op oranje, zat een auto kort achter mij (in dit soort situaties is mij geleerd om in je binnenspiegel te kijken en als het niet gaat om door oranje te rijden), ik rij door oranje, examinator stapt vol op de rem en deelt vrolijk mee: "Wil je verder rijden of omkeren, je bent gezakt.". Tweede keer jonge gozer als examinator, fileparkeren/inhalen op snelweg/plaats op de weg/voorrang etc ging perfect, geslaagd

Motorrijbewijs was nog dramatischer, eerste keer alles perfect gedaan nergens fouten gemaakt, kom terug op dat CBR kantoor met een grote smile, deelt dezelfde %@#$@#$% examinator als voor de 1ste keer auto mee dat ik gezakt ben omdat ik onvoldoende in mijn linker spiegel keek. Hoe zout kan je het verzinnen, maar blijkbaar kan deze paardelul van 25 meter afstand in een volgauto zien dat ik niet in mijn linkerspiegel kijk. Tweede keer opkomen was nog dramatischer, rijschool had mijn lesmotor verkocht en ik kreeg een uur voor het afrijden een andere motor onder m'n kont. Motor en stuur was veel te klein voor mij, ik kreeg bij het maken van een bocht telkens het stuur tegen m'n knieën aan, probeer daar maar achtjes en andere bijzondere verrichtingen mee te maken... mooi niet dus: gezakt. Derde keer is scheepsrecht, andere motor, ontiegelijk slecht weer buiten, maar toch geslaagd

Man man man dat CBR is zo kansloos als het maar wezen kan.

Old Post Sep-17-2006 20:31  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ouwe Dwaas
Trance Is A Religion

Registered: Oct 2004

Ik heb mijn rijbewijs nu 10 jaar en een paar maanden.
Ik heb het toen in 1 keer gehaald, ondanks een ingreep.
Mijn theorie examen deed ik slechter: 3 keer.
Toen was het nog 7 fout van de 70 vragen om het te halen.

Ik kon al na 20 lessen afrijden, maar door operaties heb ik 37 lessen in totaal genomen.
Maar toch in 1 keer gehaald.

En heb nog geen ongeluk gehad, maar wel 4 keer een bekeuring voor te snel rijden.
maar das alles.

volgend jaar moet ik weer wennen om met de auto naar het werk te gaan.
dan zal ik of naar Miami of in de omgeving elke dag moeten rijden.

2 hour show, starts at 20:00 EST / 02:00 CET / 01:00 GMT

Every 1st & 3rd Wednesday of the month: on http://www.lazerfm.com
2 hour show, starts at 11:00 EST / 17:00 CET / 16:00 GMT

Old Post Sep-17-2006 21:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ouwe Dwaas Click here to Send Ouwe Dwaas a Private Message Visit Ouwe Dwaas's homepage! Add Ouwe Dwaas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ahp2002
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002

ga binnenkort eindelijk beginnen

Old Post Sep-18-2006 11:56 
Click Here to See the Profile for ahp2002 Click here to Send ahp2002 a Private Message Add ahp2002 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Siesta
In praise of the sun

Registered: Jun 2001

Ik reed les bij mn tante, die erg tof is, heb dus 30 lessen bijna alleen mar zitten ouwehoeren in de auto. Op de dag van het examen ging alles goed, gewoon zeker overkomen, en een praatje maken met die kerel/vrouw.

Old Post Sep-18-2006 12:23 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
anke
Suspended User

Registered: Apr 2006

gras afrijden?

Old Post Sep-18-2006 14:48  Belgium
Click Here to See the Profile for anke Click here to Send anke a Private Message Add anke to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MikeVee
THUNDERDOME

Registered: Mar 2004

Wat anders?

Old Post Sep-18-2006 15:20  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
anke
Suspended User

Registered: Apr 2006

wiet?

Old Post Sep-18-2006 15:23  Belgium
Click Here to See the Profile for anke Click here to Send anke a Private Message Add anke to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Afrijden..Hoe erg is het?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackold rave song [2006] [6]

Click here to listen to the sample!Pause playbackmusic [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:36.

Forum Rules: