|
braxen, lägg av, alla apar angello & ingrosso? in the words of brasse, fel fel fel fel fel. ALLA apade felix da housecat (&miss kittin),ladytron,golden boy,hell och alla andra. det är så skumt med electroclash, för det var en sån hatad genre. ingen ville röra det eller bli associerade med den stämpeln, och sen när sasha plockar up det 3 år senare efter felix började förflytta sig mer till hans vanliga chicagohouse, så blir denna musik populär igen. alla säger att det är ny typ av stil, men det är samma grej som skulle blie kallad electroclash, bara skitigheten nertonad en gnutta och nu är breakbeatsen borta. men ingen kallar den electroclash, folk kallar det electrohouse. felix hade rätt med att electroclash var en dum titel, men den hade rätt till viss punkt eftersom vissa av akterna då höll på breakbeats (numbers-breaket är det som ska användas) som ÄKTA electro ska ha. men electrohouse var en av dom mest dumma titlarna jag någonsin hört, så jag personligen började kalla det trendhouse. och där grupperade jag också in hela minimalwannabe-smörjan också
notera också medans hela electroclashgrejen höll på så var det mycket house som producerades som hade dessa fejkelectrobasgångar och andra element men inte så inyourface utan bra väl använda. Who da Funk, Tom Neville, King Unique, etc etc. och detta var generellt väldigt bra house. för fyra år sen kallades dessa producenter house producenter, nu blir dom refererade som electrohouse producenter.