Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Nyårsklapp från mig till er
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
DjAviander
Simply Addicted

Registered: Sep 2003
Nyårsklapp från mig till er

Efter månader av inaktivitet på alla fronter så har jag fått tummen ur och hittat hit igen, inte lätt när man är utbytesstudent..

Har dock varit hemma på jullovet och vad passar bättre i Jultider än rullande och manglande techno? 43 minuter gamla goda dängor helt enkelt!

Kommentera gärna!

God Jul och Gott nytt år gott folk! Ha ett förbaskat bra 2007!

DJ Scheikz - Fuck Me Sidewayz Promomix

01. Thomas Krome - Shockabuku Vol. 2 A1 (Corb)
02. Kid Corona - Snap to Zero (Mark Broom Remix) (Pleaser Records)
03. Dj Preach vs. D-Culture - Mafioso (Concept Records)
04. Mauro Picotto - Amazing (Alchemy)
05. Marcus Stork and Eric Prydz - Untitled A1 (CD-r)
06. Alex K. Katz - Black Arrow (Jerk Records)
07. Nu NRG - Tommoter (Vandit)
08. Kambodja Bob - Better Living through Stuttgart (CD-r)
09. Mauro Picotto & Ricardo Ferri - Pandoro (Primate Recordings)

Det är tyngre än vanligt, lite skitigare än vanligt och bra mycket bättre - än vanligt!
[[ LINK REMOVED ]]

Sig shmig, who reads these stupid things anyway?

Old Post Dec-29-2006 16:14  Sweden
Click Here to See the Profile for DjAviander Click here to Send DjAviander a Private Message Add DjAviander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Ohh fan va härligt med lite mangel!

Ser fram emot detta

*tankar hem genast!*

Old Post Dec-29-2006 16:44  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Akia
Supreme tranceaddict

Registered: Mar 2006

Tankar också, ser spännande ut! Tack !

Old Post Dec-29-2006 18:03  Sweden
Click Here to See the Profile for Akia Click here to Send Akia a Private Message Visit Akia's homepage! Add Akia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

Drar ner det här, hoppas du har det bra i Frankrike

Old Post Dec-29-2006 22:46  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask

Registered: May 2003

laddar ner jag med, skitigt gillar vi

Old Post Dec-30-2006 10:51  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjAviander
Simply Addicted

Anyone som faktiskt har haft chans att ta sig igenom 43 minuter mangel"" ?

Old Post Dec-30-2006 20:03  Sweden
Click Here to See the Profile for DjAviander Click here to Send DjAviander a Private Message Add DjAviander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

Tyvärr, har inte haft chans att lyssna på det ännu. Har spelat fotbollsturnering efter fotbollsturnering sen juldagen.

Old Post Dec-30-2006 23:38  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Tycker det är en grym mix! Mycket härlig lyssning!
Men va fan är det med inspelningskvallitén ?
Låter som det svajar hela tiden typ... inga jämna beats liksom...

Vad använde du för att spela in mixen med?

All respect!

Old Post Dec-31-2006 10:50  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
in_dreams
Senior tranceaddict

Registered: Jun 2005

Laddar ner nu. Ser ut som en spännande tracklista.

Ha det gött

Old Post Jan-01-2007 00:57  Sweden
Click Here to See the Profile for in_dreams Click here to Send in_dreams a Private Message Visit in_dreams's homepage! Add in_dreams to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjAviander
Simply Addicted

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Tycker det är en grym mix! Mycket härlig lyssning!
Men va fan är det med inspelningskvallitén ?
Låter som det svajar hela tiden typ... inga jämna beats liksom...

Vad använde du för att spela in mixen med?

All respect!

Tackar Stefan!

Jag vet.. Jag tror att det är både programvara och prestanda på min dator som falerar faktiskt.. Ska dock få hem, hoppas jag, nya grejer i Januari så då lär det förhoppningsvis bli någon bättring..!

Spelade in i .wav med (ja pinsamt nog..) virtual DJ Mixstation 2 och konverterade sedan till MP3 med "Acoutsica's MP3 to Wave Converter Plus". Tror dock att det förstnämnda är det som är syndabocken!

Och jag hoppas att det gick bra Zoran med turneringen! Och ja - Frankrike är faktiskt grymt! Har dock inte riktigt kunnat ta mig chansen eller tiden att gå ut och röja riktigt än - missade t.ex. Zabielas spelning i Paris p.g.a. en alldeles för packad flickvän

Det kommer det också!

Old Post Jan-01-2007 16:05  Sweden
anuga
Cuesheet Biatch

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by DjAviander
Tackar Stefan!

Jag vet.. Jag tror att det är både programvara och prestanda på min dator som falerar faktiskt.. Ska dock få hem, hoppas jag, nya grejer i Januari så då lär det förhoppningsvis bli någon bättring..!

Spelade in i .wav med (ja pinsamt nog..) virtual DJ Mixstation 2 och konverterade sedan till MP3 med "Acoutsica's MP3 to Wave Converter Plus". Tror dock att det förstnämnda är det som är syndabocken!

Och jag hoppas att det gick bra Zoran med turneringen! Och ja - Frankrike är faktiskt grymt! Har dock inte riktigt kunnat ta mig chansen eller tiden att gå ut och röja riktigt än - missade t.ex. Zabielas spelning i Paris p.g.a. en alldeles för packad flickvän

Det kommer det också!

Behöver du något annat programvara har jag lager, sen rekommenderar jag Audiograbber med LAME för att konvertera till MP3.
Satt o snackade med gängen bakom AudioJelly och BeatPort, typ alla deras mp3 görs nu mera med LAME

Lyssnat, lätt helt ok, synd bara på bitraten.

http://anuga.se/ / http://mixcloud.com/anuga / http://trackli.st/

Last edited by anuga on Jan-02-2007 at 05:33

Old Post Jan-02-2007 03:04  Sweden
Click Here to See the Profile for anuga Click here to Send anuga a Private Message Visit anuga's homepage! Add anuga to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjAviander
Simply Addicted

quote:
Originally posted by anuga
Behöver du något annat programvara har jag lager, sen rekommenderar jag Audiograbber med LAME för att konvertera till MP3.
Satt o snackade med gängen bakom AudioJelly och BeatPort, typ alla deras mp3 görs nu mera med LAME

Lyssnat, lätt helt ok, synd bara på bitraten.

Ja! Det tror jag nog faktiskt att både jag, mina mixar och min dator skulle må bättre av.

Hmm.. Audiograbber? Kanske får ta och kolla upp det! Men du får som sagt hiskeligt gärna tipsa om programvara..!

Old Post Jan-02-2007 19:21  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Nyårsklapp från mig till er
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDigweed track id please. [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackStarparty - "I'm in Love" (Ferry Corsten & Robert Smit Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 00:25.

Forum Rules: